(86c2f) 1.4d temperatura

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Damian2f
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 16 paź 2013, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

(86c2f) 1.4d temperatura

Post autor: Damian2f »

Posiadam silnik 1.4 diesel .

Martwi mnie trochę temperatura mojego silnika.Podczas jazdy o tej porze roku w mieście lub trasie temperatura silnika dochodzi do 60-65 stopni,a w lato tak z 70 stopni ale gdy silnik pochodzi na luzie bądź poturlam się w korach to temperatura wzrasta do tych 90-100 i włącza się wentylator.
Nie wiem o co chodzi,że podczas jazdy powietrze tak mocno chłodzi silnik ? Czy wszystko jest w porządku ??
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Ile jeszcze takich tematów bedzie :this:
Jeśli czujnik temp jest ok, to termostat zapewne do wymiany
Awatar użytkownika
Damian2f
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 16 paź 2013, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Damian2f »

tylko chodzi o to dlaczego jest taka różnica temperatur podczas jazdy i postoju.czyli wychodzi na to ,że podczas jazdy powinna być temperatura 90. Czytając inne tematy to wychodzi na to ,że nawet po wymianie termostatu jest lipa....
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Tak jak krzychu20 napisał sprawdź termostat, króciec, albo czujnik temperatury. Ja stawiam na walnięty termostat. Jest taka różnica, ponieważ termostat się nie otwiera i nie zamyka kiedy powinien.

Tutaj masz co i jak http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=9616
Awatar użytkownika
Damian2f
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 16 paź 2013, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Damian2f »

Ok dzięki .Tylko mi powiedzcie czy wymiana termostatu jest jakaś cięzka i skomplikowana ?? trzeba spuszczać płyn czy jak to działa ?
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Nie jest to trudne i skomplikowane, przydałoby się spuścić płyn. Dasz sobie radę sam :vinsent: Poczytaj na forum jak się do tego zabrać jest na pewno nie jeden temat :) :piwo: Sprawdź na początku czy termostat jest aby na pewno uszkodzony. Powodzenia :thumbsup:
Awatar użytkownika
Damian2f
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 16 paź 2013, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Damian2f »

Trochę czasu zeszło bo jakoś nie było gdzie tego zrobić ale dzisiaj zrobiłem ...
Wylałem cały płyn,wlałem nowy,wymieniłem termostat na firmy wahler no i klops. Najpierw przy pierwszym rozgrzewaniu wentylator włączył mi sie przy ok. 65 stopniach .... potem zgasiłem dolałem płynu,na jałowym biegu pochodził i trzymał 90 stopni . Podczas jazdy przez pewien czas temperatura utrzymywała się 80-87 C a potem znowu ciągle ledwo 70 C . Co może być nie tak ? może czujniki wymienić ?
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Weź sobie wyciągnij czarny czujnik i pomierz go w domu wkładając do garnuszka z wodą i zwykłem termometrem. Spisz sobie rezystancję przy różnych temperaturach i porównaj z wynikami na jednym z wątków, który dotyczy diagnostyki silnika. Tam znajdziesz wykres rezystancji w funkcji temperatury.
Awatar użytkownika
Damian2f
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 16 paź 2013, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Damian2f »

Ja mam dziwnym trafem dwa czarna . Lecz domyślam się,że chodzi o ten po prawej stronie (stojąc przed autem)
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Coś mi tu śmierdzi szukaniem dziury w całym :) drobna zawieszka czegoś była lub jest nadal, jak dasz radę możesz porobić parę fotek twojej komory silnika postaram się pomóc. Z dieslami w 2f słabo miałem styczność ale na chłopski rozum jest prościejszy niż 3f czy PY.
Termostat termostatowi nie równy czujniki też często wcześniejsi właściciele i sprzedawcy stosują tak zwaną sztuke na oko pasuje a na oko to każdy wie :crazy:
,
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
Przema$
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 04 wrz 2012, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przema$ »

podłącze się do tematu bo zamierzam wymienić termostat gdyż jest podobny problem silnik zawsze tylko dochodzi do 70 70 z hakiem nigdy więcej i też z tego powodu nie było momentu kiedy by mi się włączył wentylator.

Jeżeli coś ci to da to łap zdjęcie silniczka ( też 1.4d 1w)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Koledzy najpierw powiem z innej beczki i w skrócie, znalazłem moje polo czyli 2f co znacie z tego forum, byłem kompletnym żółtodziobem w temacie okazało się że jest to dobra dość rzadko spotykana sztuka i się zaczęło najpierw radość z jazdy i z nie zawodnego działania 6 miesięcy i zaczęło się piekło :crazy: ciągłe usterki i awarie, całkowite stop :!: Nikt nie podał mi gotowej recepty kombinowałem sam z pomocą forum wiec proszę o o drobinę wysiłku z waszej strony :grin:
Do rzeczy najpierw Damian2f wszystko znajdziesz co i jak w diagnostyka silnika pięknie opisuje wszystko lukas a masz do sprawdzenia ewentualnie do wymiany pierdoły z porównaniem np. do 3f u Cebie raczej drobnostka albo nic nadzwyczajnego się nie dzieje.
Przema$ z tej foty to tak słabo ze szczegółami a nie mam monitora 40 cali w fullHD :victory: z dieslem w polo styczność zerowa ale tak jak przypuszczałem nic skomplikowanego goły motor + pompa elektroniki to tam cieno.
Dodam że bardzo pomocna jest aktualna ETKA można łatwo sprawdzić czy macie odpowiednie części w osprzęcie silnika bo do końca nie wiecie co ktoś wcześniej kombinował. :amen:
PS. Wiem że jestem dziwak ale chyba się nikt nie obrazi.
Mogę tu postrzelać co dolega waszym autom ale nie mam siły bo było mnóstwo razy już pisane. Sory za wykład dajcie te foty takie co coś zobaczę, może pomogę i nakieruje.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
Damian2f
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 16 paź 2013, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Damian2f »

Zaraz poszukam info na temat diagnostyki.

A może być taka opcja ,że wskaźnik na zegarach pokazuję te 70 stopni ,a w rzeczywistości silnik ma te 90 stopni ?
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Oczywiście że tak i się nawet spotkałem ze trzy cztery razy w zegarach nie zawsze z 2f ale innych podobnych modelach że przekłamywało temperaturę lub inne parametry.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
Damian2f
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 16 paź 2013, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Damian2f »

Bo tak jakby słychać lepszą pracę silnika,jest taki cichszy i ładniej klekoczę :) no i sugeruje się też tym ,że wentylator mi się włączył przy ok. 65 stopniach (wskazujących na zegarze). i takie pytanko, który to by był czujnik od wskaźnika w zegarach ? ten czy ten ? chyba chodzi o ten "czujnik temperatury płynu chłodzącego"

http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-temp ... 18666.html

http://www.iparts.pl/czesc/wlacznik-tem ... 90026.html

http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-pozi ... 72251.html

trochę głupie pytanie ale wolę się upewnić. a ten do kontrolki to ten co idzie do komputera ? (patrząc przodem do auta ,ten po prawej stronie).
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”