Witam jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Od jakiegoś czasu po dłuższej jeździe temperatura podchodzi pod 110 szczególnie przy jeździe na 5tce (redukując na 4kę i zwalniając trochę temperatura spada). Ostatnio przy tych upałach po załączeniu klimy temperatura zaczynała podnosić się powyżej 90. Przy jeździe po mieście jest ok (chyba że długo jeżdżę), gorzej po przejechaniu ok 25km po trasie. Rok temu wymieniałem termostat i płyn chłodzący, ponieważ temperatura nie dochodziła do 90 stopni (okazało się że termostat się rozsypał). Czytając różne tematy na tym forum już zgłupiałem co może być przyczyną więc proszę o jakieś podpowiedzi.
-- Nie Lip 05, 2009 11:59 pm --
dodam jeszcze, że:
wentylator załącza się
obydwa przewody od chłodnicy są gorące
króciec od termostatu prawdopodobnie nie był wymieniany
ogrzewanie działa bez problemu
płynu chłodzącego nie ubywa
rozrząd wymieniany 15tys. temu
pompa wody nie wymieniana
przebieg ok 190tys
-- Pon Lip 06, 2009 12:12 am --
jeszcze jedno spostrzeżenie to przy mocnym naciśnięciu gazu w przedziale 80-100 km/g
słychać jakby pukanie, ale nie wiem czy to pompa wodna czy może zwichrowane felgi aluminiowe, przy stopniowym naciskaniu gazu tego nie słychać (mechanik stwierdził, że to może jajo na którejś oponie się robi)
1. Sprawdź jeszcze olej w silniku.
2. Sprawdź poziom płynu chłodzącego
3. Pompa. Ona może jeszcze działa lecz na 50% jak przytarta .
4. Czy oba wentylatory pracują?
Pukanie może dochodzić z opony a może z pompy lub ze szklanek jak przegrzane - zacznie dzwonić - wyłącz bo staniesz na zawsze.
Weź kogoś i niech gazuje a Ty głowa pod maskę i patrz bacznie.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2009, 19:57 przez Artpolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee
A więc tak:
1. olej+filtry ok bo wymieniałem 3 dni temu
2. poziom płynu w określonych granicach
3. pompa paliwa - ciężko wyczuć, ale chyba chodzi bo polo grzeje się dopiero po jakichś 20 km, przy załączonej klimie szybciej (wiadomo większe obciążenie silnika
4. wentylator kręci jak szalony, ale powyżej 90 stopni
W mieście temp osiąga 90 stopni i na takim poziomie się utrzymuje. Nie wiem czy króciec nie przebity tylko sam nie chcę rozbierać bo nie wiem czy dam radę.
Dodam że pukanie słychać w przedziale 70-100 km/G i przy szybkim wciśnięciu do końca pedału gazu.
Przecież to normalna temperatura.
Z tym pukaniem to może być zawieszenie. Tuleje albo łożysko albo półośka.
Zaczynam może kombinować ale jak przeniesienie jest walnięte to i bardziej męczy silnik.
To by tłumaczyło pukanie przy przyspieszeniu i dużej prędkości.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee
Jak już pisałem w mieście temperatura jest normalna, problem zaczyna się przy dłuższej trasie i załączeniu klimy tutaj już prawie 110 stopni nie jest normalne.
Co do zawieszenia to sprawdzane było u mechanika jakiś czas temu i nic niepokojącego nie zauważył. Robiłem również przegląd techniczny nie dawno i wszystko było ok z zawieszeniem.
Więc zadzwoniłem do rodzinnego mechaniora i tak.
W polo potrafią wyłamywać się łopatki tłoczące płyn chłodzący. Pompa niby pracuje ale nie tłoczy lub tłoczy coraz słabiej.
2 sprawa to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee
wymianę pompy wody to jeszcze przełknę, ale uszczelka pod głowicą to już gorzej :banghead: . Ile może kosztować wymiana uszczelki?
A ja miałem zacząć od króćca i termostatu tylko nie chciałbym wymieniać połowy samochodu.
Byłem zrobić rundkę po mieście na włączonej klimie i tak:
do jakiegoś czasu temp 90 ok, po 30 min jazdy temperatura podniosła się nieznacznie, po zatrzymaniu się i małym postoju otworzyłem maskę. Wentylator załączał się na jednym i drugim biegu. Wąż od chłodnicy górny gorący (nie utrzyma się w ręku), dolny (ten przy którym jest termostat) ciepły ale chłodniejszy (da się przytrzymać w ręku). Jeśli dobrze myślę może to termostat.
Znalazłem termostat na allegro Wahlera http://www.allegro.pl/item680992215_ter ... ahler.html
i króciec vw http://www.allegro.pl/item666884098_kru ... _seat.html
czy dobrze wybrałem? Cena trochę duża ale orginały.
Kiedy wymieniałem rok temu termostat mechanik nie wymienił chyba króćca bo nie mógł dostać, a możliwe że jest naruszony przez bolec i nie otwiera do końca (to tylko moje domysły), albo od razu termostat wadliwy. W zasadzie od tamtej pory się grzeje, ale tylko w lato w gorące dni.
Jeśli to nie pomoże to będę szukał dalej jak radzicie.
[quote=""yurgas""]Witam jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Od jakiegoś czasu po dłuższej jeździe temperatura podchodzi pod 110 szczególnie przy jeździe na 5tce (redukując na 4kę i zwalniając trochę temperatura spada). Ostatnio przy tych upałach po załączeniu klimy temperatura zaczynała podnosić się powyżej 90. Przy jeździe po mieście jest ok (chyba że długo jeżdżę), gorzej po przejechaniu ok 25km po trasie. Rok temu wymieniałem termostat i płyn chłodzący, ponieważ temperatura nie dochodziła do 90 stopni (okazało się że termostat się rozsypał). Czytając różne tematy na tym forum już zgłupiałem co może być przyczyną więc proszę o jakieś podpowiedzi.
-- Nie Lip 05, 2009 11:59 pm --
dodam jeszcze, że:
wentylator załącza się
obydwa przewody od chłodnicy są gorące
króciec od termostatu prawdopodobnie nie był wymieniany
ogrzewanie działa bez problemu
płynu chłodzącego nie ubywa
rozrząd wymieniany 15tys. temu
pompa wody nie wymieniana
przebieg ok 190tys
-- Pon Lip 06, 2009 12:12 am --
jeszcze jedno spostrzeżenie to przy mocnym naciśnięciu gazu w przedziale 80-100 km/g
słychać jakby pukanie, ale nie wiem czy to pompa wodna czy może zwichrowane felgi aluminiowe, przy stopniowym naciskaniu gazu tego nie słychać (mechanik stwierdził, że to może jajo na którejś oponie się robi)
-- Pon Lip 06, 2009 12:14 am --
Polo 1,4 16V 2001 silnik AUA + klima[/quote]
Kolego jeśli obydwa przewody od chlodnicy są gorące to termostat do wymiany i wymień go szybko bo przegrzewanie silnika grozi pęknieciem uszczelki pod głowicą a nawet samej głowicy
Filtry MANN,FILTRON.Oleje Quaker State, MOBIL,żarówki CAR LIGHT,HELLA do waszych autek polecam.Już wkrótce do nabycia u mnie.Do oleju filtr gratis!!
riggs, ale żeś wynalazł temat, sprzed pół roku, poza tym kolega od tamtego czasu nie zaglądnął na forum, więc Twojej odpowiedzi i tak nie przeczyta :glare: a poza tym jeżeli płyn z silnika idzie do chłodnicy to oznacza, że termostat jest otwarty i spełnia swoją funkcję, ewentualnie jeżeli by przepuszczał to silnik by się nie dogrzewał w okresie zimowym...co do opisywanego problemu to jak widać nie dowiemy się co było przyczyną...może pompa wody???
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.
odgrzebie troche temat bo mam podobny problem...
po jakichs 2-3 minutach jazdy(od zimnego silnika) silnik grzeje sie juz do 70 stopni. czy to nie za szybko na taka temperature?
benzyna grzeje się szybko, teraz u mnie po kilku minutach stania w porannym korku już mam 90st i to dobrze, bo im szybciej się nagrzewa to mniej paliwa mu potrzeba ważne czy Ci trzyma 90st?
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http][/url]