[9n2] Problem z odpaleniem co jakiś czas 1.9 SDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
m77
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 lis 2008, 19:07
Lokalizacja: Małopolska

[9n2] Problem z odpaleniem co jakiś czas 1.9 SDI

Post autor: m77 »

Witam
Co jakiś czas mam problem z odpaleniem mojego polo Trzeba ją kręcić jakiś czas i dopiera odpala. Na ciepłym silniku raczej się to nie zdarza. Kontrolka od grzania świec zawsze na chwilę się załącza. W zimie to sobie tego nie wyobrażam ;)
Dzięki lekturze forum i nie tylko wykonałem na razie następujące czynności:
- zlokalizowałem i sprawdziłem przekaźnik 103 pod kierownicą- przekaźnik po wyjęciu na sucho działa, przerzuca styki- w samy gnieździe na stykach roboczych jest 12,5 V. Jak przekręcam stacyjkę to przekaźnik "stuka" jakby przerzucał styki.
- sprawdziłem 3 bezpieczniki 40A pod przekaźnikami i są OK ( nie wiem który jest od świec)
- sprawdziłem świece a nawet je dzisiaj wymieniłem z braku pomysłu
Zaczyna mi wychodzić na to że w ogóle nie załącza mi się grzanie świec żarowych. Założyłem starą świece na kapturek żeby był dobry styk do niej żarówkę,to wszystko do masy i nic -przekręcam kluczyk i żarówka nie świeci. Cęgi założone jak wszystko jest połączone też nie pokazują prądu po przekręceniu kluczyka. Na samym aku, jak założyłem cęgi dla sprawdzenia pokazały coś koło 3A po przekręceniu kluczyka, tak że chyba sprawne.

Niestety nie mam nawet pół schematu elektrycznego i nie wiem co jeszcze mógłbym sprawdzić.

Z góry dziękuję za pomoc i rady
2004 silnik 1.9 SDI

PS: Prawdopodobnie do wymiany mam akumulator ale nie wiem czy to ma coś do rzeczy
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Ja bym szukał czy gdzieś nie masz nieszczelności w układzie paliwowym. Bo z doświadczeń wiem że moje polo 1.4 tdi na pd i ojca skoda sdi 1.9 na pompie tamtej zimy bez problemu odpalały tak -10 ,-15 C problem zaczął się przy większych mrozach ale też z bólami auta odpaliły diagnoza wszystkie świece padnięte ( u mnie jedna coś grzała 5 ohm zamiast 0.9).
Lenistwo drogą do postępu
m
m77
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 lis 2008, 19:07
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: m77 »

I przez kilka dni było dobrze a dziś znowu po nocce musiałem kręcić jakiś czas zanim odpalił ech
Może masz rację i będę jednocześnie szukał nieszczelności na układzie paliwowym - nie znam się ale może zaworek zwrotny który jest na filtrze paliwa czy też jest jakieś newralgiczne miejsce?

A co do moich poprzednich pytań - wyczytałem że w obwodzie sterowaniem grzania świec jest czujnik temperatury płynu chłodzącego? Tylko w którym miejscu go szukać bo podobno po odłączeniu go grzanie świec powinno się załączyć.

Pozdrawiam i z góry dzięki
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Czujnik przeważnie jest wpięty od strony skrzyni biegów zaraz nad nią jest plastikowa magistrala w niej jest czujnik.
Obrazek Co prawda fotka z tdi ale miejsce to samo.
Lenistwo drogą do postępu
r
ralfbox
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:58
Lokalizacja: Gilowice

Post autor: ralfbox »

Ja mam silnik na pompowtryskach ale może opiszę mój problem jaki miałem, właśnie po kilku godzinnym staniu musiałem często kręcić po 20-30s zanim odpalił, problem ten wpierw mi się objawiał już ~2 lata wcześniej ale bardzo rzadko się to zdarzało i zazwyczaj po przejechaniu długich tras ~300km, później po jakiś 25kkm nagle każdego dnia miałem problem z odpaleniem. Okazało się to że to uszczelniacze pompowtrysków padnięte były(wymienili mi uszczelkę, grzybek i chyba jeszcze coś tam/na każdy pompowtrysk, gdzieś te części mam ), po wymianie ich wszystko wróciło do normy. W każdym razie traciło mi się wysokie ciśnienie. W moim wypadku żadne zaworki zwrotne nie pomagały, poza tym w baku mam pompę paliwa. mechanicy miejscowi nie mieli pojęcia co to może być, ale w Bosch diesel serwis w BB mechanicy od razu wiedzieli o co chodzi.
Na twoim miejscu jechałbym jak najwcześniej do dobrego speca od diesli, bo szkoda rozrusznika.
Obrazek
m
m77
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 lis 2008, 19:07
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: m77 »

No i kiedyś nie odpalił mi wcale- faktycznie bezpośrednią przyczyną chyba było cofanie się paliwa do baku. Wymieniłem filtr paliwa i zaworek zwrotny, który był na nim. Stary zaworek wyglądał na sprawny, zresztą kupiony rok czy dwa temu (może były tylko oringi do wymiany ?), ale z rozpędu kupiłem to i to.
Aku też już wymieniony- teraz na spokojnie będę musiał drążyć temat grzania tych świec.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”