Strona 1 z 1
Polo 6N by Martino
: 19 wrz 2013, 11:14
autor: Martino
Cześć wszystkim! Zostałem niedawno szczęśliwym posiadaczem Polóweczki. Pola w rodzinie jest od około ośmiu lat, ale niestety jest mega zaniedbana. Postanowiłem, że zaopiekuję się zieloną bestią i doprowadzę ją do stanu używalności. Do roboty jest niestety sporo, ale mam nadzieję, że po niezbędnych naprawach, Pola będzie mi służyć przez parę najbliższych lat.
Model: 6N
Rok produkcji: 1998
Liczba furtek: 5
Silnik: 1.4 60 KM APQ
Koła: stalowa 13-stka
Wyposażenie:

centralny zamek z alarmem

wzmacniacz Alpine V12 MRV-F400

radioodtwarzacz Pioneer DEH-3600MP
Przeprowadzone zmiany:

naprawa instalacji LPG (regeneracja listwy + wymiana filtrów)
Planowane zmiany:

wymiana płynów ustrojowych oraz filtrów

wymiana tarcz i klocków hamulcowych

zbieżność i geometria kół

czyszczenie i adaptacja przepustnicy

wymiana szklanek

likwidacja tylnej wycieraczki

reperaturki tylnych nadkoli

podświetlenie wnętrza

wymiana foteli

demontaż bocznych listew

15 calowe felgi

car-audio
Zdjęcia z początku mojej drogi:





Re: Polo 6N by Martino
: 19 wrz 2013, 15:07
autor: sebeq
tak jak piszesz sporo do lakierowania ale mysle ze opanujesz to, kwestia czasu :oki:
Re: Polo 6N by Martino
: 19 wrz 2013, 15:26
autor: Sanchez77
Ja bym polecał się zabrać za naprawy blacharskie przed zimą, bo to nadkole wygląda tragicznie. Zdjęć jest niewiele, są kiepskiej jakości więc ciężko stwierdzić w jakim stanie masz to auto. Najlepiej weź je na kanał albo chociaż podnieś podnośnikiem i zobacz jak wygląda podłoga i progi.
Powodzenia

Re: Polo 6N by Martino
: 19 wrz 2013, 15:40
autor: KoStEk
To prawda sporo lakierowania. Dodatkowo reparaturka tego nadkola jak nic musi być, bo tego nie da się już uratować. Fotek za wiele nie ma, więc stawiam, że nie tylko w tym miejscu ta ruda dała się we znaki. Zderzak do malowania również. Ogarnij blacharkę przed zimą, bo po może nie być już co ogarniać po, powymieniaj płyny, tarcze klocki, a następnie myśl nad modami. Co do tylnej wycieraczki, możesz ją usunąć całkowicie i zrobić zaślepkę, ale to tylko sugestia. Przeglądaj tematy, a na pewno znajdziesz jakąś inspirację

. Powodzenia w usprawnianiu

Re: Polo 6N by Martino
: 19 wrz 2013, 20:20
autor: Martino
Dzięki za dobre słowo
Jutro wstawię więcej zdjęć. Co do rudej, to niestety atakuje wszystkie nadkola. Najgorzej sprawa wygląda z tyłu, gdzie jest konieczna natychmiastowa interwencja. Jutro wybieram się do blacharza i zobaczymy ile gwizdnie za naprawę. Lakierowanie zostawiam sobie na lato przyszłego roku, bo chciałbym zmienić diametralnie wygląd Poli. Niestety, nie znam się na mechanice i jestem prawdziwym beztalenciem w kwestii napraw samochodowych, więc liczę na Waszą pomoc przy mniejszych problemach z autkiem.
Re: Polo 6N by Martino
: 19 wrz 2013, 20:44
autor: sprajt
Martino również się za bardzo nie znam na mechanice, ale jako tako po poczytaniu da się coś ogarnąć. Przechodząc do auta to ciężkie zadanie przed Tobą. Ale małymi kroczkami i aby do przodu.
Re: Polo 6N by Martino
: 20 wrz 2013, 8:33
autor: sebeq
sezon zimowy masz długi wiec dasz rade :piwo:
Re: Polo 6N by Martino
: 20 wrz 2013, 9:46
autor: KoStEk
Tak jak sebq mówi, sezon zimowy masz długi więc masz dużo czasu, tylko no ta blacharka mnie martwi, bo ruda jest mocno zaawansowana, a auta na pewno codziennie będziesz używał, więc po zimie to będzie jeszcze dużo gorzej wyglądało. Ciekawe w jakim stanie masz podłogę? Tak patrze na tą fotkę z wycieraczką z tyłu i w ogóle mi się to nie widzi. Ja bym ją wywalił i zrobił zaślepkę, tak jak napisałem wcześniej. Zrobisz jak uważasz, auto robisz pod siebie, a nie pod kogoś. Dawaj więcej fotek w lepszej jakości.
Re: Polo 6N by Martino
: 21 wrz 2013, 21:06
autor: Martino
Obiecałem więcej zdjęć, to daję

Tym razem robione aparatem fotograficznym, a nie kalkulatorem. Tylnej wycieraczki postanowiłem się pozbyć. Znalazłem poradnik jak zrobić zaślepkę i za jakiś czas zaprezentuje końcowy efekt. Przed zimą postaram się jeszcze pozbyć bocznych listew. Przy okazji wymiany filtru powietrza, postanowiłem wyczyścić osłonę filtra i silnika. Teraz prezentuje się o niebo lepiej.
KoStEk, silnik wycieraczki padł w takiej pozycji. Sąsiad stwierdził, że moje autko ma fajny ogonek :lol:



Wracamy do rudej. Ze względu na pracę, blacharza załatwię dopiero na początku października. Przód nie wygląda jeszcze tak fatalnie, natomiast tył to kompletna masakra! Malowanie będzie musiało póki co poczekać. Ważne, żeby uwinąć się z blachami przed rozpoczęciem zimy. Nie wiem jak podłoga, ale progi też będą do zrobienia.


I jeszcze mały spadek po ojcu. Oczywiście montowany za moją namową (kupiony trzy lata temu za 80 złociszy :lol: ). Będzie dobrą bazą do nowego systemu.
Yzf 250 - sorki, ale nie jestem w stanie póki co wysłać PW. Kierą aktualnie nie jestem zainteresowany, ale dzięki za informację.
Re: Polo 6N by Martino
: 14 paź 2013, 16:55
autor: Martino
Dzisiaj odebrałem Pole z serwisu. Od jakiegoś czasu bardzo mocno falowały obroty, a ostatnio doszło do tego, że po wciśnięciu sprzęgła, auto gasło. Oczywiście problemem była zasyfiona przepustnica. Po jej wyczyszczeniu autko śmiga jak ta lala

Przy okazji wymieniałem olej (Castrol Magnatec 10W40 półsyntetyk), świece (myślałem nad zmianą na świece do LPG, ale po przeczytaniu Waszych opinii zdecydowałem się na zwykłe), przewody wysokiego napięcia, filtry oraz płyn do chłodnicy. Pola troszkę odżyła co bardzo mnie cieszy, bo odpalanie silnika na każdych światłach już mnie denerwowało. Przy okazji okazało się, że do wymiany jest również kopułka oraz palec rozdzielacza.
Po odpaleniu silnika i wciśnięciu sprzęgła słychać dziwny metaliczny dźwięk. Utrzymuje się on do momentu zwolnienia sprzęgła. Wiecie może o co chodzi?