[9N] Wymiana rezystora wentylatora dmuchawy
: 10 wrz 2013, 18:30
Nazwa czynności: Wymiana rezystora wentylatora dmuchawy
Model samochodu: Polo 9n
Rocznik: 2002
Potrzebne materiały: śrubokręt/grzechotka (t15, t20, krzyżyk)
Przewidywany koszt: koszt rezystora (75-150zł)
Czas wykonania: 1 godzina
Chyba długo oczekiwany tutorial dla osób, które mają problem z niedziałającymi biegami siły nawiewu. Wymiana dotyczy rezystora wentylatora dmuchawy
w moim przypadku nie działał nawiew na 1 biegu. Zaczynamy 
Sposób wykonania:
Odkręcamy osłonę schowka od spodu i wyciągamy ją (2 wkręty).

Następnie przechodzimy do wykręcania całej półki. 3 lub 4 śruby pod półką wykręcamy. Teoretycznie to już by wystarczyło, jeśli chodzi o tę półkę. Plastik jest dość elastyczny i można śmiało go wygiąć. Ja zalecam jednak całkowite wykręcenie tej półki, ponieważ sam dostęp do rezystora jest dość trudny ze względu na ilość miejsca. Aby wykręcić całką półkę należy zdjąć osłonkę gumową oraz podnieść/wypiąć tunel do góry (raczej nie powinniśmy nic połamać, tunel siedzi na zatrzaskach). Aby podnieść tunel należy go wypiąć w miejscu zaznaczonym na zdjęciu z dwóch stron. Ale zanim to zrobimy należy wykręcić śrubę 1 oraz 2. Następnie podważamy tunel do góry i wykręcamy śruby 3 i 4.

Wyciągamy całą półkę
Następnie otwieramy schowek i wykręcamy "zatrzask/rygiel". Tutaj warto mieć grzechotkę aby klucz zmieścił się w schowku...

Tutaj bardzo ważny krok. Dla samochodów wyposażonych w Air Bag należy wyłączyć poduszki. W schowku przękręcamy kluczykiem na OFF. Dodatkowo w schowku są 2 śruby, które należy wykręcić.

Jeżeli już wszystko wykręciliśmy możemy przejść do wyciągania schowka. Należy pamiętać żeby odłączyć kostkę w schowku od Air Bag (UWAGA!!! po podłączeniu AIR BAG z powrotem pojawią się błędy w komputerze, może migać kontrolka na desce rozdzielczej. Mogą pojawić się błędy, które bez problemu można skasować np: vag-com'em)

Po wyjęciu schowka widać rezystor. Jak widać jest tam bardzo mało miejsca i raczej ciężko go wyciągnąć. Ja wpierw odpiąłem kostkę do rezystora a potem wyjąłem sam rezystor. Ciężko jest również go zamontować. Poniżej parę fotek, jak wygląda sam rezystor... i namiar na tę część (climatic):
Producent: febi Germany
nr: 34370
sn: 6Q0 959 263 A



Ilość śrubek może nieznacznie różnić się od tych wspomnianych przez mnie, gdyż ja kilku nie miałem
pozdrawiam, dziękuję i powodzenia wszystkim
Model samochodu: Polo 9n
Rocznik: 2002
Potrzebne materiały: śrubokręt/grzechotka (t15, t20, krzyżyk)
Przewidywany koszt: koszt rezystora (75-150zł)
Czas wykonania: 1 godzina
Chyba długo oczekiwany tutorial dla osób, które mają problem z niedziałającymi biegami siły nawiewu. Wymiana dotyczy rezystora wentylatora dmuchawy


Sposób wykonania:
Odkręcamy osłonę schowka od spodu i wyciągamy ją (2 wkręty).

Następnie przechodzimy do wykręcania całej półki. 3 lub 4 śruby pod półką wykręcamy. Teoretycznie to już by wystarczyło, jeśli chodzi o tę półkę. Plastik jest dość elastyczny i można śmiało go wygiąć. Ja zalecam jednak całkowite wykręcenie tej półki, ponieważ sam dostęp do rezystora jest dość trudny ze względu na ilość miejsca. Aby wykręcić całką półkę należy zdjąć osłonkę gumową oraz podnieść/wypiąć tunel do góry (raczej nie powinniśmy nic połamać, tunel siedzi na zatrzaskach). Aby podnieść tunel należy go wypiąć w miejscu zaznaczonym na zdjęciu z dwóch stron. Ale zanim to zrobimy należy wykręcić śrubę 1 oraz 2. Następnie podważamy tunel do góry i wykręcamy śruby 3 i 4.

Wyciągamy całą półkę

Następnie otwieramy schowek i wykręcamy "zatrzask/rygiel". Tutaj warto mieć grzechotkę aby klucz zmieścił się w schowku...

Tutaj bardzo ważny krok. Dla samochodów wyposażonych w Air Bag należy wyłączyć poduszki. W schowku przękręcamy kluczykiem na OFF. Dodatkowo w schowku są 2 śruby, które należy wykręcić.

Jeżeli już wszystko wykręciliśmy możemy przejść do wyciągania schowka. Należy pamiętać żeby odłączyć kostkę w schowku od Air Bag (UWAGA!!! po podłączeniu AIR BAG z powrotem pojawią się błędy w komputerze, może migać kontrolka na desce rozdzielczej. Mogą pojawić się błędy, które bez problemu można skasować np: vag-com'em)

Po wyjęciu schowka widać rezystor. Jak widać jest tam bardzo mało miejsca i raczej ciężko go wyciągnąć. Ja wpierw odpiąłem kostkę do rezystora a potem wyjąłem sam rezystor. Ciężko jest również go zamontować. Poniżej parę fotek, jak wygląda sam rezystor... i namiar na tę część (climatic):
Producent: febi Germany
nr: 34370
sn: 6Q0 959 263 A



Ilość śrubek może nieznacznie różnić się od tych wspomnianych przez mnie, gdyż ja kilku nie miałem

pozdrawiam, dziękuję i powodzenia wszystkim