Strona 1 z 1

[9n] 1.4 16v Czy to FSI

: 23 sie 2013, 14:14
autor: Noonaxe
Witam

Zamierzam kupić polo z silnikiem 1.4 16v 101km, i zamontować gaz. Tylko mam pytanie czy to jest już silnik FSI czy jeszcze zwykły. Na auto centrum i jeszcze u kilki innych miejscach pisze, że to jest zwykły ale jak przeglądam ogłoszenia to na klapie jak i na silniku pisze FSI. Na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego polo? Planuje sprowadzić jakiegoś z Niemiec lub Holandii na własną rękę. Jaki apetyt na olej mają te silniki, wyczytałem, że lubią brać olej?

Re: [9n] 1.4 16v Czy to FSI

: 24 sie 2013, 21:10
autor: Stanley
Silnik 1.4 16v 101 KM. to zwykły silnik MPI. Jeżeli chodzi o FSI, to chyba był tylko jeden o kodzie AXU, o mocy 63 KW, co daje 86 KM i montowany do 2006 roku

Re: [9n] 1.4 16v Czy to FSI

: 25 sie 2013, 16:57
autor: Noonaxe
A jak ten silnik sprawuje się na LPG? Czy te silniki są bardzo awaryjne? Na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie?

Re: [9n] 1.4 16v Czy to FSI

: 09 lis 2013, 1:26
autor: gecio
Może odkopuje niepotrzebnie temat, ale wydaje mi się że takich pytań będzie coraz więcej z racji tego że 9n stają się bardzo przystępne cenowo.

Od 1,5 roku jeżdżę Polo 9N 2003 1.4 16V 74 kw, samochód sprowadzony z Włoch od razu z instalacją. Co do pracy na gazie to nie mogę mieć zastrzeżeń. Natomiast sam silnik jest moim zdaniem PORAŻKĄ! Nie pasuje zupełnie do charakteru auta. Moment obrotowy osiągalny jest tak wysoko, że w codziennej eksploatacji bardzo rzadko się z niego korzysta. Moc silnika robi wrażenie tylko na papierze, elastyczność pozostawia wiele do życzenia (np. na 5 biegu czuć moc dopiero powyżej 130, na 4 powyżej 90). Dodatkowo przy dynamicznej jeździe pozwalającej wykorzystać optymalny dla tego silnika zakres obrotów (czyt. pow 4k) dużo pali i strasznie bierze olej. Przy ciągłej jeździe autostradowej powyżej 4k (czyli >130km/h) obrotów już po 300 - 400 km potrafi się zapalić kontrolka oleju!

Mam porównanie do Polo 6N 1.4 8v 60KM, które jest w mojej rodzinie od wyjścia z fabryki, i to 60KM jest tam w sam raz. Samochód przyspiesza, jest elastyczny, czuć że przy wciśnięciu gazu wyrywa do przodu. W 6N nie ma problemu żeby na 3 biegu z 20 km/h wystrzelić do 90 km/h, w 9N jest potrzebna redukcja.

Ogólnie 9N uważam za bardzo udany model jeżeli chodzi o kwestie konstrukcyjne. Zabezpieczenie antykorozyjne jest wzorowe, jkością wykonania spokojnie może konkurować z autami klasyfikowanych segment wyżej, design to już indywidualna spraw. Troszeczkę nie odpowiada mi zawieszenie, może jest to spowodowane przyzwyczajeniem do 6N do którego z chęcią zasiadam gdy tylko jest okazja, natomiast w 9N jest dużo bardziej miękkie.

Osobiście nie jestem zwolennikiem down-size'ingu z natury, tak samo jak uważam że nakładanie ścisłych ograniczeń na konstruktorów F1 nie prowadzi do niczego innego jak stworzenia zwykłej serii jak DTM.

Podsumowując:
- 1.4 16v jest silnikiem w mojej opinie nijakim, chciałbym poznać koncepcję osób odpowiedzialnych za to rozwiązanie i osób wdrażających je do produkcji;
- samo Polo 9N moim zdaniem jest bardzo dobrym samochodem, czuć to że jest wykonane staranniej niż samochody z tego segmentu, nie jest bardziej awaryjne niż średnia w tej grupie, gdybym miał jeszcze raz do wyboru auta w tym segmencie cenowym zdecydował bym sie na 9N;
- mimo oszczędności (1.4 16v + LPG spalanie LPG na poziomie 8l gazu), po przemyśleniach wybrałbym 1.9TDI ze względu na dostępność momentu obrotowego.

Re: [9n] 1.4 16v Czy to FSI

: 09 lis 2013, 17:59
autor: Wolga85
Właśnie nie wiem co skopali że nowe silniki tak biorą olej. Sam mam przygodę z parę lat temu. Oplem Corsą B 1.4 16V zwiedziłem Bułgarię za dobrych czasów studenckich. Bagatela 2500 km. Skrzynia w tym opelku była bardzo krótka 100 kmh to 2900 rpm na 5 biegu (200kmh prawie pojawiało się przy odcięciu 6500rpm) . Tak wiec piłowanie w okolicach 4000 to była norma i z bagnetu ubyło może 200-300 ml (porostu normalnie zmieniłem olej później po 15 kkm). Dlatego nie rozumiem dlaczego nowe motorki tak piją olej.

Re: [9n] 1.4 16v Czy to FSI

: 10 lis 2013, 17:09
autor: Witek6935
ja tylko dopiszę, że wszystkie uwagi, które opisał użytkownik gecio dotyczą nie tylko silnika 1.4 16V 74 kW, ale również i 1.4 16V 55 KW (75KM). Wszystkie te rzeczy zaobserwowałem również u siebie. Ciągnie dopiero powyżej 3000 obr/min, ale również i wtedy zaczyna brać olej (ok. litra na 10 000 km) i palić jak smok (9L/100km). Polówka również bardzo mi pasuje... poza silnikiem.

jedynie moc silnika jest dostępna od samego dołu... W zeszłym roku w awaryjnej sytuacji, z kompletem pasażerów i bagaży ciągnąłem na lince Citroena C5 kombi... szedł elegancko, sprzęgła nie spaliłem :)

Re: [9n] 1.4 16v Czy to FSI

: 10 lis 2013, 18:35
autor: piotrek1993
Miałem do czynienia z tym silnikiem w przypadku skody fabii i powiem wam że te 10km nie wyczuwalne w porównaniu z moim Kolega skarżył się że tak samo jak wam pije olej Powyżej 3 tyś. obrotów. Pali jak na 1.4 dużo przy 100km/h na trasie 6,5litra. Jedyną zaletą jego auta to że ma lekko cichszą pracę niż moje 1.2.

Re: [9n] 1.4 16v Czy to FSI

: 12 lis 2013, 12:43
autor: jhosef
No a lejecie do 1,4 16V olej 5W50?

Druga sprawa - jeśli chodzi o obroty, maksymalną moc i moment - to niestety tak to jest w silnikach 16V. Na papierze moc jest wyższa, moment tez ale w górnym zakresie obrotów.

Jak chcecie ponarzekać to pojeździjcie fordowskim 1,25 82KM. To jest dopiero żenada... ten silnik pod lekką górkę na 3 biegu jest w stanie co najwyżej utrzymać prędkość. A moc deklarowana wieeelka.

Re: [9n] 1.4 16v Czy to FSI

: 12 lis 2013, 14:40
autor: Witek6935
[quote=""jhosef""]No a lejecie do 1,4 16V olej 5W50?

[/quote]

Tak. Ostatnio przeczytałem na forum Ibizy odnośnie tego silnika i klepanie. Wypowiedział się jakiś serwisant ASO VW z USA. Ten typ tak ma. To że bierze olej i klepie jest to wina tłoków i sworzni... Taka fabryczna kicha VW. Paranoja. Silniki młodsze niż 2006r. podobno już tego nie mają.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 7iSKLl8V1A

Re: [9n] 1.4 16v Czy to FSI

: 14 lis 2013, 19:04
autor: Marcin900
dokładnie tak jak pisze Witek, najlepiej przeczytać o tym własnie na forum ibizy, tam ładnie wszystko opisał serwisant vw, pomaga jedynie wymiana kompletu tlokow.