[9N] Wyczyszczony EGR, po 800km kontrolka EMISJA SPALIN TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

[9N] Wyczyszczony EGR, po 800km kontrolka EMISJA SPALIN TDI

Post autor: aviator »

Witam,
800km temu zaświeciła mi się kontrolka emisja spalin.
U mechanika wyszło bład z EGR. EGR byl zapchany i pojawila sie jakas odma na silniku (przeloty powietrza czy cos takiego - pod pokrywa silnika miałem jakby sadze). Po czyszczeniu EGR i dodatkowo uszczelnieniu zaworów jakiś od turbiny wszystko bylo OK.
Przejechałem 800km i znowu zapaliła mi się kontrolka EMISJU SPALIN. Mocy nie traci, wiec nie wiem juz o co chodzi z tym autem.
Auto jest z 2003 roku 1,4 TDI... czy te objawy oznaczaja ze silnik jest juz na wykonczeniu?
Szlag mnie juz trafia z tym autem, od roku posiadam auto i kazdego miesiaca z portfela leci kasa na naprawy.
Mechanik powiedzial ze zaraz zaczna sie problemy z turbina i kolejne tysiące na naprawę...
Co poradzicie? Co robić ? z każdym dniem nie nawidzę tego auta i jak na złość nikt go nie chce z.....ć :)
M
Michal_1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:27

Post autor: Michal_1 »

kolego raczej z 2003 r Polo nie posiada takiej kontrolki tzw. emisji spalin tylko może ci się chek zaświeca. Jeśli wywala ci błąd EGR-ru po podpięciu do kompa i czyszczenie nic nie dało to trzeba go raczej wymienić miałem tak u kolegi w Fabi też czyściliśmy i było dobrze z miesiąc a po wymianie spokój do dziś, a odnośnie silnika 1.4 TDI nie są one takie złe ja tam u siebie latam od lutego do dziś zrobiłem 31 tyś km auto po programie i złego słowa nie powiem a naprawdę potrafi dostać po dupie (1200 km w 15 godzin i wiele różnych innych tras nie krótkich) a turbiną niech cie mechanik nie straszy.

Pozdrawiam
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Bez podpięcia pod komputer i odczytaniu kodu błędu to wróżenie z fusów. Na razie mogę powiedzieć że zepsuło cię się auto.
Lenistwo drogą do postępu
a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

Post autor: aviator »

[quote=""Michal_1""]kolego raczej z 2003 r Polo nie posiada takiej kontrolki tzw. emisji spalin tylko może ci się chek zaświeca. Jeśli wywala ci błąd EGR-ru po podpięciu do kompa i czyszczenie nic nie dało to trzeba go raczej wymienić miałem tak u kolegi w Fabi też czyściliśmy i było dobrze z miesiąc a po wymianie spokój do dziś, a odnośnie silnika 1.4 TDI nie są one takie złe ja tam u siebie latam od lutego do dziś zrobiłem 31 tyś km auto po programie i złego słowa nie powiem a naprawdę potrafi dostać po dupie (1200 km w 15 godzin i wiele różnych innych tras nie krótkich) a turbiną niech cie mechanik nie straszy.

Pozdrawiam[/quote]

EGR był czyszczony, kontrolka według instrukcji oznacza EMISJA SPALIN.
Sam nie wiem co bedzie z moim autem... czekam na diagnostyke
a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

Post autor: aviator »

Kolejna moja historia.
Pojechałem z tym ponownym świeceniem kontrolki.
Okazało się, że na przy wejściu/wyjściu (nie wiem) EGR jest taki weżyk, która łączy się z taką plastikową puszką od strony pasażera (tam cos jest napisae vw ag,czy jakos tak). Okazalo sie, ze ten wezyk sie zsunął, bo osłona silnika go napierała.
Załozyli mi coś z kolankiem i jaką przejściówka. Po 10 km znowu kontrolka się świeci. Stanąłem, zdjąłem pokrywe silnika i ta gumka spadła.
Zadzwonilem do mechanika, to powiedział ze widocznie gumka nie utrzyma podciśnienia.
Załozyłem docisnalem, ale pewnie i tak spadnie.
W poniedzialek kolejna wizyta....
Powiedzcie czy to te wejscie sie zamyka jako zaślepka EGR?
co daje zaślepienie egr?
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Zeby coś naprawić musisz zrozumiec zasade działania.EGR to urządzenie ,które zmniejsza ilość spalin.Działa to w ten sposób ,że gdy samochod chodzi zawór EGR otwiera sie a wtedy spaliny samochodu sa przekazywane do kolektora ssącego jest to takie jakby koło ;d oczywiście nie wszystkie spaliny.Jest to ekonomiczne rozwiązanie dla środowiska.Bardzo ważną żeczą jest sprawdzenie czy albo katalizator albo filtr cząstek stałych (jesli ta jednostka napedowa to posiada) sa zapchane jesli tak jest to sadza cofa sie i zapycha egr z powrotem.Zaslepienie egr to nic innego jak tylko zaprzestanie wstrzykiwania spalin do kolektora ssacego.Ten węzyk to podcisnienie sterujace zaworem.Musi byc szczelne.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

Post autor: aviator »

Wezyk zacisnalem opaska, kontrolka zgasła i wróciło przyśpieszenie
P
PeterQ
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:15

Post autor: PeterQ »

Witam ;)

Podłączę się do tematu. Mam problem z VW Polo 9N3 1,4 TDI (wersja 80KM). Otóż od pewnego czasu pojawiała mi się kontrolka "EXHAUST WORKSHOP". Jak podejrzewam jest to związane z wydechem. Pojechałem do diagnosty, aby sprawdzić jakie błędy wysypało i okazało się, że to EGR.

Wcześniej czyściłem sam EGR i pomogło to na ok miesiąc i teraz znowu się pojawiło. Ponadto teraz auto pali mi o wiele więcej niż kiedyś (wcześniej 5l/100km, teraz ok 10l/100km).

Pytanie brzmi czy jak zaślepię EGR bez ingerencji w komputer pokładowy to czy sytuacja się poprawi? Wie ktoś gdzie dostać taką uszczelkę do zaślepienia EGR? Jeśli nie to z czego mam ją dorobić? Z blaszki? I jaka grubość.


Pozdrawiam,
PeterQ
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Nie poprawi się ,a uszczelke mozesz zrobic z blaszki po puszce np: po piwie.Jedz do diagnosty i zobacz jak sonda pracuje.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

W 1.4 tdi tak jak i innych nowszych dieselach (np fiat/alfa 1.9 jtd) na sterowniku edc 15 z przepływomierzem zaślepienie lub niedrożny kanał doprowadzenia spalin do dolotu jest wykrywany przez ECU i wyskakuje błąd (można jedynie zmniejszyć średnicę przepływu ale nie zatkać). Podaj dokładnie kod błędu. Sprawdź też czy na wężyku na wolnych obrotach pojawia podciśnienie i czy po wymontowaniu EGR i zassaniu np paszczą trzpień EGR cofa się.
Lenistwo drogą do postępu
P
PeterQ
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:15

Post autor: PeterQ »

[quote=""Wolga85""]W 1.4 tdi tak jak i innych nowszych dieselach (np fiat/alfa 1.9 jtd) na sterowniku edc 15 z przepływomierzem zaślepienie lub niedrożny kanał doprowadzenia spalin do dolotu jest wykrywany przez ECU i wyskakuje błąd (można jedynie zmniejszyć średnicę przepływu ale nie zatkać). Podaj dokładnie kod błędu. Sprawdź też czy na wężyku na wolnych obrotach pojawia podciśnienie i czy po wymontowaniu EGR i zassaniu np paszczą trzpień EGR cofa się.[/quote]

Co do kodu błędu to niestety nie mam możliwości sprawdzenia, ponieważ nie posiadam kabla diagnostycznego, żeby samemu to sprawdzić. Czyli metoda z zaślepieniem odpada? Na forach dużo o tym piszą i myślałem, że to możliwa droga rozwiązania problemu. Jeśli chodzi o błąd to mógłby on się wyświetlać, ale żeby spalanie wróciło do normy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”