Strona 1 z 2

Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 06 lip 2013, 1:12
autor: PABLORallyTeam
Siemacie !

Prywatnie i hobbystycznie pomykam VW Polo GTI 6N 98'
po części przygotowanym do rajdów amatorskich..
Jest to rajdóweczka, ale bardziej pasuje określenie
Rally Street Car ;)

Zakup Polówki to był czysty spontan, nigdy nie brałem pod uwagę
Polo 6n GTI podczas kupna samochodu.. a że jestem pasjonatem
rajdowym, często zdarzało mi się przeglądać ogłoszenia z rajdówkami
i tak trafiłem na Polo po części przygotowane do sportu w bardzo
atrakcyjnej cenie ..pojechałem i kupiłem i tak zaczęła się moja
przygoda z rajdami amatorskimi doświadczając wszystkiego zza kółka ;)

Zarejestrowałem się na forum, ponieważ będę potrzebował pomocy
przy kilku kwestiach, gdyż w tematyce VW Polo jestem zielony
i cieszyłbym się gdyby udało mi się uzyskać odpowiedź na pytania,
które sobie zadaję, ale o tym napiszę w osobnych postach..

Moja strona na FB
http://www.facebook.com/PabloRallyTeam

Obrazek

DANE:

Volkswagen Polo GTI 1.6 16V GTI 1998r.
Moc seryjna: 120KM
Waga seryjna: 1020kg


MODY / PO MODACH:

Odelżone wnętrze poprzez wywalenie tapicerki, boczków, kanapy,
wygłuszeń, tunelu środkowego, podsufitki oraz innych zbędnych rzeczy..
dodatkowo wywalona klima, silniczki centralnego zamka, radio, itd.

Zawieszenie: kpl. MTS Technik -40mm

Hamulce: oryginały ..dają radę

Układ wydechowy: przelotowy 2.25" na jednym przelotowym
tłumiku końcowym

Dolot powietrza: wywalona oryginalna puszka, zrobiony zimny dolot,
Airbox Simota

Aluminiowa płyta pod silnik z zastrzałami do podłużnic

Rozpórka tylnych kielichów własnej produkcji

Koła: 2x kpl. 15"
1) opcja rajdowa
Semi Slick TOYO R1R 195/50r15 na oryginalnych
felgach z Golfa II GTI pomalowanych na biało
2) opcja cywil
Felgi AZEV 15" pomalowane w biało, jakieś tam oponki 195/45r15" za 30zł szt.

Fotele Mirco ST czarne dla kierowcy i pasażera na mocowaniach STAFFA

Pasy SCHROTH czerwone

Kierownica Jacky dwuramienna

Nakładki na pedały SPARCO

Gałka zmiany biegów SPARCO

Aluminiowe ryflowane płyty pod nogi

Wyjątkowe oklejenie samochodu biało-czerwonymi barwami

Zapinki pokrywy silnika SABELT

Moc ok. 125-130KM

Waga ok. 900kg


PLANY:

Dodanie trochę mocy poprzez:
obróbkę głowicy, odelżenie koła zamachowego, wydajniejsze wtryski,
zwiększenie dopływu powietrza, wystrojenie silnika po modach

Rozpórki przednia górna i dolna

Lepszy zawias

Wyprawki blacharsko-lakiernicze

Pasy 4pkt. lub 5pkt.

Shift light

Nowa kierownica 3-ramienna



Odnośniki do filmików ze startów:

Szombierki Rally Cup runda 1 12.05.2013 - onboard OS1
Szombierki Rally Cup runda 1 12.05.2013 - onboard OS2
Szombierki Rally Cup runda 1 12.05.2013 - onboard OS3
Szombierki Rally Cup runda 1 12.05.2013 - KLIP
Rally Sprint Majówka - II Runda SMT - 19.05.2013 TYCHY
KJS Malinka 16.06.2013 onboard OS6



Kilka zdjęć z ostatnich startów:


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Pozdrawiam i zachęcam do kibicowania na odcinkach ;)
Bartek

Więc pierwsze kwestie do rozwiązania..


1) Shift light
(dla laików.. czerwone światełko sygnalizujące
o odpowiednich obrotach silnika do zmiany biegu)

problem jest taki że są 3 kabelki .. +, - i "sygnał o obrotach"
..i ten "sygnał" należy podpiąć pod przewód który daje zegarom
informacje o prędkości obrotowej ..który to kabelek przy wtyczce
od zegarów lub gdzie tego przewodu mogę szukać pod maską ..


2) Krótsza skrzynia biegów

Czy jest możliwość zaadaptowania plug&play jakąś skrzynię
o krótszych przełożeniach ??


3) Hamulec ręczny

Co zrobić aby blokował koła bez większego problemu??
Zaznaczam że opony są mega przyczepne, Semi Slick R1R
..jak narazie to wymienione są linki i przedłużone zostały
dźwigienki przy zaciskach ..jest lepiej, ale zablokować dalej
ciężko ..może ktoś coś poradzi ? mogę pobawić się w
wystruganie własnej dźwigni ręcznego, ale to dużo dłubania . .

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 07 lip 2013, 10:17
autor: skoczek20
Po obejrzeniu filmików widzę autko fajnie się zbiera i daje sobie radę :) wiadomo z czasem brakuje tej mocy i chce się więcej. Powodzenia !

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 07 lip 2013, 10:57
autor: Jabolek
fajne polo jak i jego wyposażenie :D :crazy
co do pytań

ad1. ECU pin nr 9
ad2. można, np z 1.0 tylko trzeba szukać z wybierakiem na linki ale to pewnie wiesz
ad3. ABS wyłączony? można polepszyć hamowanie i chyba najlepszym rozwiązaniem będzie montaż hydraulicznego ręcznego a w rajdach to podstawa, dodatkowo tarcze wentylowane i nawiercane bo hamulce w polo się szybko "gotują" do tego klocki EBC red stuff

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 07 lip 2013, 12:03
autor: Bielo
ale fajnie, że GTI zrobiliście na rajdowo, żeby startować z zawodach :piwo:

przeglądając filmy z polskich KJS, SJS, Track Day'ów i innych naliczyłem "aż" trzy VW Polo 6N wykorzystywane w ten sposób :grin:

szerokości, gumowych drzew i jak najmniej "odpuszczania" :blush2:

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 07 lip 2013, 21:14
autor: PABLORallyTeam
[quote=""Jabolek""]fajne polo jak i jego wyposażenie :D :crazy
co do pytań

ad1. ECU pin nr 9
ad2. można, np z 1.0 tylko trzeba szukać z wybierakiem na linki ale to pewnie wiesz
ad3. ABS wyłączony? można polepszyć hamowanie i chyba najlepszym rozwiązaniem będzie montaż hydraulicznego ręcznego a w rajdach to podstawa, dodatkowo tarcze wentylowane i nawiercane bo hamulce w polo się szybko "gotują" do tego klocki EBC red stuff[/quote]

ad.1
dzięki
ad.2 będę szukał bo chyba po dzisiejszych zawodach będzie
skrzynia do wymiany ;/ ..lub tylko coś od sprzęgła
ad.3 przednie seryjne heble dają radę (weźmy też pod uwagę,
że moja 6N jest lżejsza od serii o ponad 100kg) tył to jakieś
nacinane i nawiercane tarcze, klocki nie wiem jakie (takie
założył poprzedni właściciel) ..hydrauliczny ręczny byłby spoko
ale duże problemy są z takim na Badaniach Kontrolnych na
zawodach, więc wolę serię przerobioną..



Co do reszty wypowiedzi..
Dzięki wszystkim! Polo to dobra baza na rajdówkę bo części
nie są drogie, choć do końca jeszcze nie wiem jak ze wszystkim
do GTI ..np. skrzynia, przegłuby lub części silnika..


PS.
Dzisiejsze zawody w Bytomiu..
4. miejsce w klasie II
11. miejsce w generalce

..ogółem było ok. 70 załóg z czego 17 w klasie II

Niedużo zabrakło do 3. ,a nawet 2. miejsca ..a że to nasz
debiutancki sezon startów to szczerze przyznaję że
dzisiaj zjadły nas nerwy i psychika ..ale i tak bywa!!

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 07 lip 2013, 23:37
autor: Borek
[quote=""PABLORallyTeam""]ad.3 przednie seryjne heble dają radę (weźmy też pod uwagę,
że moja 6N jest lżejsza od serii o ponad 100kg) tył to jakieś
nacinane i nawiercane tarcze, klocki nie wiem jakie (takie
założył poprzedni właściciel) ..hydrauliczny ręczny byłby spoko
ale duże problemy są z takim na Badaniach Kontrolnych na
zawodach, więc wolę serię przerobioną..[/quote]

może być jakiś problem z zaciskami tylnymi bo te w 6n potrafią bardzo korodować i się zapiekać. W 6n2 były już inne zaciski no i ciut większe tarcze 232mm - ja mam takie u siebie i da się ręcznym przy 100kmh na suchym asfalcie zblokować tył (ABSu nie mam, tarcze klocki najzwyklejsze)

Powodzenia na kolejnych zawodach :good:

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 08 lip 2013, 4:33
autor: PABLORallyTeam
Nagrania przejazdów w Szombierkach z wewnątrz POLOrakiety

http://youtu.be/KslsPiTpvJ8 - OS1

http://youtu.be/Ib4zLMcXYJA - OS2

http://youtu.be/VK52wfxPozA - OS3

http://youtu.be/Pj9bAAk_JNE - OS4

..jak widać nie ustrzegliśmy się wielu błędów, OS2 spalony
całkowicie, totalny niefart!! ..aa OS4 miał być tylko
utrzymaniem wyniku i powtórzeniem OS3, a wyszło jak wyszło !!

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 08 lip 2013, 6:58
autor: Jabolek
mocniejsze zaciski można zaadaptować np od G4, tłoczek ma średnicę 38mm a nie jak w Polo 34mm, mocniejsza pompa i dodatkowo założyć samoregulator od wersji bez ABS a ABS całkowicie usunąć

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 08 lip 2013, 17:47
autor: PABLORallyTeam
PILNA SPRAWA
po ostatniej imprezie padł mi prawdopodobnie
dyfer i jestem zmuszony kupić skrzynie !!

Proszę o pilną informację / kontakt kogoś kto
mi na 100% powie że mogę taką lub taką skrzynie
włożyć ..fajnie jakby to było coś z krótszymi
przełożeniami i najlepiej plug&play bez żadnych
przeróbek ..jak potem wygląda kwestia sprzęgła..
zostaje moje czy muszę kupić np. z 1.0 ??

NAPRAWDĘ WAŻNA SPRAWA BO W NIEDZIELĘ MAM START !!


Z GÓRY DZIĘKI !!


MÓJ NR TEL.
794 998 214



-----------------------------------------------------------
Temat raczej już ogarnięty !!

Dzięki wielkie dla kolegi Jabolek za niezbędne informację !
Zakupiliśmy już skrzynię DKG z 1.0 MPI ..zobaczymy co z tego wyjdzie ;)


Dla zainteresowanych, zapraszam do Tychów na zawody
dn. 14.07.2013 Tor Fiata !! ..jak uda się wystartować to
z pewnością pójdziemy grubo !!!


-----------------------------------------------------------
Skrzynia wymieniona, jest bajeczka !!

Polówka zbiera się dużo, DUŻO swobodniej na każdym biegu.
Jestem bardzo zadowolony, gdyż wiem że przez ten zabieg
urwiemy cenne sekundy na każdym przyspieszaniu ;)


-----------------------------------------------------------

Dziś samochód odwiedził hamownię ..

SERIA:
120KM / 150NM

WYNIK:
128KM / 146NM

..pozornie widać że ubyło NM, ale za to moment jest rozłożony ładnie na
całym zakresie obrotów ;) ..powinno przyjść kilka NM po zamontowaniu
strumienicy w ukł. wydechowy, więc w sierpniu ponownie odwiedzimy hamownie !!

Obrazek

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 13 lip 2013, 20:17
autor: krzychu20
Też obejrzałem filmiki i jest fajne odpychadełko :good:
Powodzenia i najlepszych wyników życze :piwo:

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 17 lip 2013, 21:12
autor: PABLORallyTeam
Wynik z Tychów..

4. miejsce w klasie II na 16 załóg
14. miejsce w generalce na 75 załóg

..czekamy na jakieś fotki i nagrania które pojawią się w sieci ;)

--------------------------------------------------------------

nasze przejazdy na ostatniej rundzie w Tychach ;)

zew.
http://www.youtube.com/watch?v=BAwdWtwx4EY

wew.
http://www.youtube.com/watch?v=4y2Wrh0jFU0

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 18 wrz 2013, 10:48
autor: PABLORallyTeam
Nagranie z Tychów ..było bardzo fajnie i szybko ;)
http://www.youtube.com/watch?v=BAwdWtwx4EY

Od tamtego czasu mieliśmy jeszcze dwa starty,
jeden na Torze w Wyrazowie gdzie mieliśmy
3. miejsce w klasie II będąc pierwszy raz w życiu
na tym obiekcie. Następnie 8.09.2013 startowaliśmy
w Bytomiu w kolejnej rundzie Szombierki Rally Cup..
ogólnie walka była bardzo zacięta, po drugim odcinku
pierwsze trzy załogi w klasie II mieściły się w 0.03sek..
ale niestety, na ostatnim przejeździe gdzie walczyliśmy
o 1. miejsce, dopadła nas ponownie awaria skrzyni biegów :/
Dziś już jesteśmy po winianie skrzyni, ponownie na krótką DKG
z silnika 1.0 MPI ..miejmy nadzieje że wytrzyma dłużej bo
obiecałem sobie że jak do końca roku wytrzyma to kolejny
sezon również spędzę w POLO, ale jeśli ponownie padnie
skrzynia to przesiadam się na Civic'a lub BMW e36 compact

Bytom, szombierki OS2
http://www.youtube.com/watch?v=iWOYs8jK5Ro

Bytom, szombierki OS3 i awaria
http://www.youtube.com/watch?v=Wib-dRTaGIk


foto i wideo relacją z ostatnich startów możecie zobaczyć
na naszej stronie na FB

http://facebook.pl/PABLORallyTeam

ZAPRASZAM !!

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 22 lis 2013, 10:45
autor: Skfarek
PABLORallyTeam wreszcie jakaś rajdowa polówka na forum :yahoo: Niestety jak widzę już do sprzedania :blush2:

Jak mogę to mam parę pytanek: jak sprawują się te tarcze hart sport? Jak mocowane masz szyny od foteli, do wspawanych dwóch poprzeczek?

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 25 lut 2014, 2:42
autor: PABLORallyTeam
Witam po długim czasie..
Nieobecność tłumaczę natłokiem różnych spraw ważniejszych od latania po forach.

Krótko podsumowując sezon 2013 to POLO sprawowało się świetnie, wymagało
czasem twardszego traktowania, ale sumasumarum bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło.
Świetnie się prowadzi, przez cały sezon nie miałem sytuacji podbramkowej, była bardzo
przewidywalna i prosta do opanowania !! Nie sądziłem na początku, że będzie aż tak dobrze.
Jedynie czego to brakuje mi trochę mocy na tle Hond Civic 1.6 VTi, ale za to nadrabiam
zwinnością, techniką i brakiem błędów ;) ..najlepiej wspominam 3 starty:

Tychy 19.05.2013 Moto Majówka - Pierwsza w życiu HOPA !! ..coś pięknego ;D
http://www.youtube.com/watch?v=cXqSo7QazA8

4 SJS MEN ONLY MaxiOes4 Łapanów 2013 - W pełni profesjonalnie zorganizowana
impreza, super atmosfera i odcinki drogowe ;)
http://www.youtube.com/watch?v=aFmPMf87B-k

1 Bytomska Barbórka 2013 - Najlepsza impreza w całym sezonie!! w sumie 10km
jazdy na pełnej ku....e ;) ..a jak na amatorkę to naprawdę sporo, no i 2. miejsce w klasie ;D,
http://www.youtube.com/watch?v=530JgYTnxt4

A tutaj zapraszam do KLIPU podsumowującego cały sezon..
http://www.youtube.com/watch?v=XfzrIcqIDOY

Gadżety czekające na montaż:
- pasy 4pkt. firmy TOORA
- wskaźniki VOD ciśnienie oleju, temp. oleju i voltomierz
- shift light, do którego szukałem już sygnału w ECU z elektornikiem samochodowym
i będę musiał podpinać się pod kabelek z zegarów



Odpowiedzi dla kolegi..
[quote=""Skfarek""]Jak mogę to mam parę pytanek: jak sprawują się te tarcze hart sport? Jak mocowane masz szyny od foteli, do wspawanych dwóch poprzeczek?[/quote]
Tarcze.. nie mam porównania do zwykłych bo kupiłem POLO już na Hartach,
ale nie narzekam i nie zauważyłem żadnych pęknięć itp.
Mocowania.. dokładnie tak, są przykręcone do metalowych poprzeczek
przyspawanych do oryginalnych szyn..




Teraz prośba o pomoc z waszej strony.. co da się zrobić z głowicą
tego silniczka 1.6 16v 120KM, jakieś planowanie, porting, polerowanie
itp. chciałbym zyskać kilka kucy, bez zmiany wałków, bez zmiany
wtrysków, bez zmiany kolektora ssącego..

Ktoś spyta po co ?? ..czy warto dla 3,4,5 KM ..i kilku NM.. ja uważam
że warto, na odcinku często liczą się ułamki sekund, a przy masie
mojego POLO każdy kucyk będzie na wagę złota ..aktualnie jest
128KM, muszę jeszcze zrobić wydech 4/2/1 i w sumie chciałbym uzyskać
+/- 135KM ..może z innej strony się zabrać za to, może da się zrobić jak
w silnikach opla 2.0 8v i wsadzić wałki z innego silnika, może przepustnica
z czegoś innego lub rozwiercanie. Czy może ma ktoś doświadczenie z odelżaniem
koła zamachowego, ile można bezpiecznie zrzucić bez wyważania ze sprzęgłem.

Coś może innego ktoś poradzi tak żeby nie zbankrutować ??.. i ponownie ktoś
napisze że zabieranie się za dłubanie bez góry pieniędzy nie ma sensu, aczkolwiek
budżet który będę mógł przeznaczyć, może wystarczy na niektóre rozwiązania ;)

Pozdro i z góry dzięki

Re: Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO

: 25 lut 2014, 17:53
autor: Kubrick
Widziałem ostatnio auto w Piekarach Śląskich, czy jakiejś najbliższej okolicy (nie pamiętam). Jakbym wiedział, że klubowe, to bym się zatrzymał :D