Polo GTI 6N RALLY STREET CAR by PABLO
: 06 lip 2013, 1:12
Siemacie !
Prywatnie i hobbystycznie pomykam VW Polo GTI 6N 98'
po części przygotowanym do rajdów amatorskich..
Jest to rajdóweczka, ale bardziej pasuje określenie
Rally Street Car
Zakup Polówki to był czysty spontan, nigdy nie brałem pod uwagę
Polo 6n GTI podczas kupna samochodu.. a że jestem pasjonatem
rajdowym, często zdarzało mi się przeglądać ogłoszenia z rajdówkami
i tak trafiłem na Polo po części przygotowane do sportu w bardzo
atrakcyjnej cenie ..pojechałem i kupiłem i tak zaczęła się moja
przygoda z rajdami amatorskimi doświadczając wszystkiego zza kółka
Zarejestrowałem się na forum, ponieważ będę potrzebował pomocy
przy kilku kwestiach, gdyż w tematyce VW Polo jestem zielony
i cieszyłbym się gdyby udało mi się uzyskać odpowiedź na pytania,
które sobie zadaję, ale o tym napiszę w osobnych postach..
Moja strona na FB
http://www.facebook.com/PabloRallyTeam

DANE:
Volkswagen Polo GTI 1.6 16V GTI 1998r.
Moc seryjna: 120KM
Waga seryjna: 1020kg
MODY / PO MODACH:
Odelżone wnętrze poprzez wywalenie tapicerki, boczków, kanapy,
wygłuszeń, tunelu środkowego, podsufitki oraz innych zbędnych rzeczy..
dodatkowo wywalona klima, silniczki centralnego zamka, radio, itd.
Zawieszenie: kpl. MTS Technik -40mm
Hamulce: oryginały ..dają radę
Układ wydechowy: przelotowy 2.25" na jednym przelotowym
tłumiku końcowym
Dolot powietrza: wywalona oryginalna puszka, zrobiony zimny dolot,
Airbox Simota
Aluminiowa płyta pod silnik z zastrzałami do podłużnic
Rozpórka tylnych kielichów własnej produkcji
Koła: 2x kpl. 15"
1) opcja rajdowa
Semi Slick TOYO R1R 195/50r15 na oryginalnych
felgach z Golfa II GTI pomalowanych na biało
2) opcja cywil
Felgi AZEV 15" pomalowane w biało, jakieś tam oponki 195/45r15" za 30zł szt.
Fotele Mirco ST czarne dla kierowcy i pasażera na mocowaniach STAFFA
Pasy SCHROTH czerwone
Kierownica Jacky dwuramienna
Nakładki na pedały SPARCO
Gałka zmiany biegów SPARCO
Aluminiowe ryflowane płyty pod nogi
Wyjątkowe oklejenie samochodu biało-czerwonymi barwami
Zapinki pokrywy silnika SABELT
Moc ok. 125-130KM
Waga ok. 900kg
PLANY:
Dodanie trochę mocy poprzez:
obróbkę głowicy, odelżenie koła zamachowego, wydajniejsze wtryski,
zwiększenie dopływu powietrza, wystrojenie silnika po modach
Rozpórki przednia górna i dolna
Lepszy zawias
Wyprawki blacharsko-lakiernicze
Pasy 4pkt. lub 5pkt.
Shift light
Nowa kierownica 3-ramienna
Odnośniki do filmików ze startów:
Szombierki Rally Cup runda 1 12.05.2013 - onboard OS1
Szombierki Rally Cup runda 1 12.05.2013 - onboard OS2
Szombierki Rally Cup runda 1 12.05.2013 - onboard OS3
Szombierki Rally Cup runda 1 12.05.2013 - KLIP
Rally Sprint Majówka - II Runda SMT - 19.05.2013 TYCHY
KJS Malinka 16.06.2013 onboard OS6
Kilka zdjęć z ostatnich startów:






Pozdrawiam i zachęcam do kibicowania na odcinkach
Bartek
Więc pierwsze kwestie do rozwiązania..
1) Shift light
(dla laików.. czerwone światełko sygnalizujące
o odpowiednich obrotach silnika do zmiany biegu)
problem jest taki że są 3 kabelki .. +, - i "sygnał o obrotach"
..i ten "sygnał" należy podpiąć pod przewód który daje zegarom
informacje o prędkości obrotowej ..który to kabelek przy wtyczce
od zegarów lub gdzie tego przewodu mogę szukać pod maską ..
2) Krótsza skrzynia biegów
Czy jest możliwość zaadaptowania plug&play jakąś skrzynię
o krótszych przełożeniach ??
3) Hamulec ręczny
Co zrobić aby blokował koła bez większego problemu??
Zaznaczam że opony są mega przyczepne, Semi Slick R1R
..jak narazie to wymienione są linki i przedłużone zostały
dźwigienki przy zaciskach ..jest lepiej, ale zablokować dalej
ciężko ..może ktoś coś poradzi ? mogę pobawić się w
wystruganie własnej dźwigni ręcznego, ale to dużo dłubania . .
Prywatnie i hobbystycznie pomykam VW Polo GTI 6N 98'
po części przygotowanym do rajdów amatorskich..
Jest to rajdóweczka, ale bardziej pasuje określenie
Rally Street Car

Zakup Polówki to był czysty spontan, nigdy nie brałem pod uwagę
Polo 6n GTI podczas kupna samochodu.. a że jestem pasjonatem
rajdowym, często zdarzało mi się przeglądać ogłoszenia z rajdówkami
i tak trafiłem na Polo po części przygotowane do sportu w bardzo
atrakcyjnej cenie ..pojechałem i kupiłem i tak zaczęła się moja
przygoda z rajdami amatorskimi doświadczając wszystkiego zza kółka

Zarejestrowałem się na forum, ponieważ będę potrzebował pomocy
przy kilku kwestiach, gdyż w tematyce VW Polo jestem zielony
i cieszyłbym się gdyby udało mi się uzyskać odpowiedź na pytania,
które sobie zadaję, ale o tym napiszę w osobnych postach..
Moja strona na FB
http://www.facebook.com/PabloRallyTeam

DANE:
Volkswagen Polo GTI 1.6 16V GTI 1998r.
Moc seryjna: 120KM
Waga seryjna: 1020kg
MODY / PO MODACH:
Odelżone wnętrze poprzez wywalenie tapicerki, boczków, kanapy,
wygłuszeń, tunelu środkowego, podsufitki oraz innych zbędnych rzeczy..
dodatkowo wywalona klima, silniczki centralnego zamka, radio, itd.
Zawieszenie: kpl. MTS Technik -40mm
Hamulce: oryginały ..dają radę
Układ wydechowy: przelotowy 2.25" na jednym przelotowym
tłumiku końcowym
Dolot powietrza: wywalona oryginalna puszka, zrobiony zimny dolot,
Airbox Simota
Aluminiowa płyta pod silnik z zastrzałami do podłużnic
Rozpórka tylnych kielichów własnej produkcji
Koła: 2x kpl. 15"
1) opcja rajdowa
Semi Slick TOYO R1R 195/50r15 na oryginalnych
felgach z Golfa II GTI pomalowanych na biało
2) opcja cywil
Felgi AZEV 15" pomalowane w biało, jakieś tam oponki 195/45r15" za 30zł szt.
Fotele Mirco ST czarne dla kierowcy i pasażera na mocowaniach STAFFA
Pasy SCHROTH czerwone
Kierownica Jacky dwuramienna
Nakładki na pedały SPARCO
Gałka zmiany biegów SPARCO
Aluminiowe ryflowane płyty pod nogi
Wyjątkowe oklejenie samochodu biało-czerwonymi barwami
Zapinki pokrywy silnika SABELT
Moc ok. 125-130KM
Waga ok. 900kg
PLANY:
Dodanie trochę mocy poprzez:
obróbkę głowicy, odelżenie koła zamachowego, wydajniejsze wtryski,
zwiększenie dopływu powietrza, wystrojenie silnika po modach
Rozpórki przednia górna i dolna
Lepszy zawias
Wyprawki blacharsko-lakiernicze
Pasy 4pkt. lub 5pkt.
Shift light
Nowa kierownica 3-ramienna
Odnośniki do filmików ze startów:
Szombierki Rally Cup runda 1 12.05.2013 - onboard OS1
Szombierki Rally Cup runda 1 12.05.2013 - onboard OS2
Szombierki Rally Cup runda 1 12.05.2013 - onboard OS3
Szombierki Rally Cup runda 1 12.05.2013 - KLIP
Rally Sprint Majówka - II Runda SMT - 19.05.2013 TYCHY
KJS Malinka 16.06.2013 onboard OS6
Kilka zdjęć z ostatnich startów:
























Pozdrawiam i zachęcam do kibicowania na odcinkach

Bartek
Więc pierwsze kwestie do rozwiązania..
1) Shift light
(dla laików.. czerwone światełko sygnalizujące
o odpowiednich obrotach silnika do zmiany biegu)
problem jest taki że są 3 kabelki .. +, - i "sygnał o obrotach"
..i ten "sygnał" należy podpiąć pod przewód który daje zegarom
informacje o prędkości obrotowej ..który to kabelek przy wtyczce
od zegarów lub gdzie tego przewodu mogę szukać pod maską ..
2) Krótsza skrzynia biegów
Czy jest możliwość zaadaptowania plug&play jakąś skrzynię
o krótszych przełożeniach ??
3) Hamulec ręczny
Co zrobić aby blokował koła bez większego problemu??
Zaznaczam że opony są mega przyczepne, Semi Slick R1R
..jak narazie to wymienione są linki i przedłużone zostały
dźwigienki przy zaciskach ..jest lepiej, ale zablokować dalej
ciężko ..może ktoś coś poradzi ? mogę pobawić się w
wystruganie własnej dźwigni ręcznego, ale to dużo dłubania . .