Strona 1 z 1

[9n] skręcona kierownica

: 09 cze 2013, 13:18
autor: caymann
Witam,
Mam problem z kierownicą, otóż po wymianie swożnia kulistego na wahaczu przy kole prawym, łącznika stabilizatora z lewej strony oraz gum stabilizatora - lewej i prawej po założeniu kół(te same koła i opony na tej samej stronie) w polówce przekręciła się kierownica tzn, przy jeździe na wprost jest skręcona lekko w prawo. AUto dobrze się prowadzi nie ściąga tylko to że kieronica jest krzywo. JAk to skorygować co mogłobyć przyczyną takiego stanu bo w końcu w końcówki drążków kierowniczych nie ingerowałem. Przed tą wymianą wszystko było ok. Proszę o pomoc

Re: Polo 9n skręcona kierownica

: 09 cze 2013, 16:13
autor: Nemesis
Też miałem taki problem kiedyś. Naprawili mi to przy okazji ustawiania zbieżności.

Re: Polo 9n skręcona kierownica

: 09 cze 2013, 19:56
autor: caymann
[quote=""Nemesis""]Też miałem taki problem kiedyś. Naprawili mi to przy okazji ustawiania zbieżności.[/quote]
Ale autko w ogóle nie ściąga to co ma do tego zbieżność???

Re: [9n] skręcona kierownica

: 09 cze 2013, 20:12
autor: savic
[quote=""caymann""]to co ma do tego zbieżność[/quote]

Po wymianie sworznia trzeba sprawdzić zbieżność i ustawić kierę tym bardziej że wymieniona była tylko jedna strona , po prostu sworzeń może się minimalnie różnić od starego , a drugą sprawą jest to iż jest to tylko dużym szczęściem żeby ustawić nowy w otworach regulacyjnych tak jak był stary chyba że jest z tej samej firmy i po śladach go upchniemy . Co do ściągania to jak jest niewiele przestawione to niekoniecznie musi znosić , ale skoro kiera nie jest na wprost to jest coś nie tak .

Re: [9n] skręcona kierownica

: 09 cze 2013, 20:53
autor: Tajg3r
Jeśli wymieniasz sworznie na identyczne jak miałeś, to nie powinno być problemu, a jak chociażbym minimalnie się różnią, to musisz już ustawiać. Nie ma co gdybać, zobaczysz sam jak pojedziesz ustawić zbieżność. :)

Re: [9n] skręcona kierownica

: 09 cze 2013, 21:18
autor: Wolga85
Po wymianie sworznia trzeba robić zbieżność. Bo nigdy nie skręci się wszystkiego idealnie tak samo (pół milimetra tam pół tu i mamy kilka stopni na zbieżności). Typowy objaw po pracach z zawieszeniem kierownica nie jest prosto zbieżność do du... .
Co ciekawe w serwisie Skody (ASO auto firmowe) po wymianie właśnie sworznia do tego łożyska przy odbiorze auta zauważyłem że kierownica nie jest prosto. Powrót na serwis i mówię że zbieżność skopali bo kierownica nie jest prosto. A oni że zbieżność nie robiona bo nie ma w instrukcji napraw pt. wymiana sworznia. Na pytanie to jakim cudem kierownica nie jest prosto odpowiedzieli że widocznie przed wymianą musiała być krzywo. A nawet gdybym chciał to nie mają sprzętu aby ustawić zbieżność. Po sprawdzeniu na stacji 1.5 stopnia na plus.