Strona 1 z 1

[6n] Regulacja linki gazu

: 29 cze 2009, 11:53
autor: havocki
Witam, mam taki problem, pod filtrem powietrza znajdue sie 'blokada' (metalowa blaszka ograniczajaca) na lince od gazu, swojego czasu demontowalem gaznik i zapomnialem zaznaczyc w ktorym miejscu ona byla tj. w ktory rowek i teraz mam problem bo niby obroty trzyma ladnie i jezdzi ok. ale np. jak rozpedze sie do ok. 140 to pedal mam wcisniety w podloge i wiecej nie da rady pojechac a wiem ze 170 spokojnie leci :/ tak wiec mam pytanko w kotry rowek mam wsadzic blaszke czy niema regoly dot. POLO 6n 1.6 95r. I czy np. przyspieszenie zaplonu moze jakos znacznie zaszkodzic silnikowi?

Re: Regulacja linki gazu

: 29 cze 2009, 12:53
autor: Cooyon
Ad1.
Regulacja linki sterowania
przepustnicy
Uwaga. Linka sterowania przepustnicy jest bardzo podatna na załamania, dlatego należy obchodzić się z nią szczególnie strożnie przy zamontowaniu. Niewielkie załamanie może spowodować późniejsze pęknięcie linki podczas jazdy. Nie wolno stosować linki, którauległa takiemu uszkodzeniu.

• Wcisnąć całkowicie pedał przyspieszenia
i zablokować go w tym położeniu lub skorzystać
z pomocy drugiej osoby.
• Sprawdzić, czy dźwignia przepustnicy opiera
się o ogranicznik całkowitego obciążenia.
• Jeśli nie opiera się, należy wyjąć klamrę
zabezpieczającą (strzałka na rys. V20-1042)
i przesunąć linkę przy wsporniku, aż dźwignia
przepustnicy będzie przylegała do ogranicznika
całkowitego obciążenia. W tym położeniu
włożyć klamrę zabezpieczającą. Dźwignia
przepustnicy dochodzi prawie do położenia
całkowitego obciążenia przy właściwym wyregulowaniu,
przy czym luz przy dźwigni powinien
wynosić najwyżej 1 mm.
• Zwolnić pedał przyspieszenia.
Obrazek

Ad2. Może powodować wypalanie gniazd zaworowych ze wzgledu na pojawianie się spalania stukowego. Ale tak mnie naszło...
Czujnik spalania stukowego opóźnia zapłon. W konsekwencji wychodzi na to samo? :crazy:

Re: Regulacja linki gazu

: 29 cze 2009, 13:15
autor: havocki
BOSKO! Dzieki wielkie!! XD jutro rozbiore i zobaczymy co z tego wyniknie ;) dzieki wielkie raz jeszcze!

Re: Regulacja linki gazu

: 29 cze 2009, 17:13
autor: bazi
[quote="havocki"]swojego czasu demontowalem gaznik[/quote]
tam jest wtrysk , a nie gaznik. Jak juz demontowales to przepustnice.
[quote="havocki"]zapomnialem zaznaczyc w ktorym miejscu ona byla tj. w ktory rowek i teraz mam problem bo niby obroty trzyma ladnie i jezdzi ok.[/quote]
no trzeba tak naciagnac coby mial normalne wolne obroty po nagrzaniu , poza tym to co kolega wyzej napisal.
[quote="havocki"]I czy np. przyspieszenie zaplonu moze jakos znacznie zaszkodzic silnikowi?[/quote]
to sie reguluje lampą stroboskopową , a nie linką , tak jakby kto pytał.

Re: Regulacja linki gazu

: 29 cze 2009, 20:34
autor: madmax
[quote="bazi"][quote="havocki"]swojego czasu demontowalem gaznik[/quote]
tam jest wtrysk , a nie gaznik. Jak juz demontowales to przepustnice.
[/quote]

hehe bazi gaźnik gaźnik :grin: havocki miał przeróbę na gaźniory i wie co mówi.

Re: Regulacja linki gazu

: 29 cze 2009, 21:57
autor: bazi
[quote="madmax"]havocki miał przeróbę na gaźniory i wie co mówi[/quote]
i co przez to uzyskał ?

Re: Regulacja linki gazu

: 30 cze 2009, 10:47
autor: havocki
troche koni, wiekszy moment, wiecej halasu i troche problemow ale jaaaazda byla niezla obecnie gazniki sa juz sprzedane... ps. wiem ze nie reguluje sie linka tylko kopulka tylko jak przekrece o np. 2mm czy to zaszkodzi mocno polonii czy nie?

Re: Regulacja linki gazu

: 06 wrz 2011, 15:51
autor: qwertypol
Witam, nie za duży luz ma moja linka gazu?
Obrazek

Re: Regulacja linki gazu

: 07 wrz 2011, 12:57
autor: bazi
qwertypol
to zalezy jak tam czujesz pod pedałem gazu, jak po wcisnieciu masz duzy skok jałowy i dopiero sie podnosza obroty mozna podciagnac z wyczuciem, ale tak aby obroty na luzie nie byly za duze.

to raz , a drugie to potem jak kiedys by byla przepustnica adaptowana to musisz pamietac zeby przed adaptacja poluzować linke z powrotem , bo sie nie zaadaptuje.

Re: Regulacja linki gazu

: 08 wrz 2011, 16:19
autor: marcin86
[quote="havocki"]troche koni, wiekszy moment, wiecej halasu i troche problemow ale jaaaazda byla niezla obecnie gazniki sa juz sprzedane... ps. wiem ze nie reguluje sie linka tylko kopulka tylko jak przekrece o np. 2mm czy to zaszkodzi mocno polonii czy nie?[/quote]
Jak za bardzo go przyspieszysz, to pojawi sie spalanie stukowe, tzn zaplon bedzie nastepowal zanim tlok dojdzie do swojego gornego polozenia. Latwo to wyczuc, tzn trzeba sie wsluchac w podczas jazdy np po gorke na 4 lub 5, wcisnac pedal gazu do oporu jak bedziesz slyszal takie dzwonienie tzn ze przesadziles i trzeba cofnac. Jest to szkodliwe bardzo dla silnika. Dostaje caly uklad korbowy. Poczytaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe