Strona 1 z 1

pb 95 / 98

: 29 cze 2009, 11:53
autor: jackwhiskey
Witajcie!

Różnicę pomiędzy paliwami znam, jak nie spróbuję jej zatankować to się nie przekonam. Więc powiedzcie, czy to nie zaszkodzi silnikowi w polo?

Re: pb 95 / 98

: 29 cze 2009, 12:26
autor: unknownman
Ale co ma temu silnikowi zaszkodzić? 95tka czy 98ka?

Której byś nie zatankował, to silnik będzie zadowolony, chyba, że masz diesla :P

Re: pb 95 / 98

: 29 cze 2009, 19:24
autor: horses
Jak byla niewielka roznica w cenie to do Seata 1.4 (w sumie to samo co VW) lalem 98 bo w trasie nieco mniej palil. Dla starszych silnikow ponoc 95/98 niema znaczenia. W nowszych ponoc komputer ustawia program pod paliwo (takie zaslyszane)

Adam

Re: pb 95 / 98

: 29 cze 2009, 20:43
autor: adam
95 ma mniej oktanow i przez to szybciej sie spala niz 98.Na 98 wcale nie jest mocniejszy silnik tylko pracuje bardziej kultularnie wlasnie przez wolniej rozchodzacy sie płomien w komorze spalania_to tak w skrocie

Warto przeczytac: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

Re: pb 95 / 98

: 29 cze 2009, 20:47
autor: rolek
Ja do swojego AAU tankuje 98

Re: pb 95 / 98

: 29 cze 2009, 23:53
autor: PatrykG40
do 1.3 NZ raz zalałem V-Power 100 oktanów... to przy 6000obr/min strzelał ogniem :grin: nic mu to nie zaszkodziło bo dalej śmiga i ma się dobrze :oki:

Re: pb 95 / 98

: 30 cze 2009, 7:37
autor: dru8d
Trudno powiedzieć jak to jest naprawdę. U mnie w/g książki serwisowej producent zaleca paliwo 91 oktanowe. Leję V-power 95 i silnik jest mi za to bardzo wdzięczny, daje się to odczuć. W internecie sporo na ten temat czytałem i krążą opinie, że w starszych silnikach zbyt duża liczba oktanów może doprowadzić do wypalania się gniazd zaworów? Nie wiem na ile to prawda. Niech mnie ktoś poprawi jeśli coś poprzekręcałem.

Re: pb 95 / 98

: 30 cze 2009, 8:13
autor: Cooyon
Nowe samochody maja większy stopień sprężania a co za tym idzie nie da się nimi jeżdzić na 95 (w szczególności jeśli w instrukcji napisali, żeby lać 98). Dochodzi wtedy do spalania stukowego i pojawia się niebezpieczeństwo wypalenia gniazd.

Podobny temat: http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... f=2&t=2953

Re: pb 95 / 98

: 15 sie 2009, 10:28
autor: Lechu_1987
ja smigam na PB95 i nie narzekam !!

mialem zalane 98 i nie odczułem zadnej roznicy

dopiero jak wlałem V-Power Racing ( 100 )to dopiero odczułem roznice jak autko szybciej wkrecało sie na obroty.

Re: pb 95 / 98

: 15 sie 2009, 13:04
autor: Sundecade
ja do 3f tankuje tylko i wyłączenie 98 V-Power
Oczywiscie same plusy:
-auto lepiej sie wkreca
-lepiej przyspiesza
-i przy tych samych obrotach sa roznice w predkosci, mozecie wierzyc lub nie :P

Re: pb 95 / 98

: 15 sie 2009, 13:21
autor: puca999
[quote=""Sundecade""]-i przy tych samych obrotach sa roznice w predkosci, mozecie wierzyc lub nie :P[/quote]
Wytłumacz to fizycznie...... ^^ Napęd na koła przekazywany jest w każdym momencie MECHANICZNIE, więc obroty ZAWSZE będą proporcjonalne do prędkości i odwrotnie... ^^

Re: pb 95 / 98

: 03 wrz 2009, 16:14
autor: 666rad
[quote=""Sundecade""]
-i przy tych samych obrotach sa roznice w predkosci, mozecie wierzyc lub nie :P[/quote]

Obrazek

ps dzisiaj u mnie w mieście na stacji 98 jest w cenie 95 bo mają awarię pompy, to dopiero chwyt marketingowy

Re: pb 95 / 98

: 09 wrz 2009, 18:21
autor: Artpolo
Mnie ciągle na stacji nagabują na V-Power, że niby wszystko przepłucze, przepali i przeczyści. :rotfl: :rotfl: :banghead:

Re: pb 95 / 98

: 09 wrz 2009, 18:58
autor: borys_wrocek
i prawdopodobnie 98 usuwa klątwy.....
jezu co za pierdoły
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
ja mam prawie 130 oktanów i auto nie jedzie szybciej nie pali mniej i cudów też nie pokazuje.
Lanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej poleca się do nowoczesnych silników lub starych w których źle dobrano uszczelkę po planowaniu głowicy,co powoduje spalanie stukowe.
Masz w instrukcji 96 to lej 95, wlanie 98 nie zaszkodzi i nie pomoże.

Re: pb 95 / 98

: 09 wrz 2009, 19:32
autor: rat4
wszystko się bierze z tego że ludzie lubią sobie wmawiać wszelkie rzeczy tak dla lepszego samopoczucia powodując efekt placebo...http://pl.wikipedia.org/wiki/Placebo :-D
w tym przypadku wystarczy powiedzenie "Im więcej tym lepiej" tyle że życie pokazuje że czasem "co za dużo to niezdrowo" i raczej w tym bym znalazł odpowiedź do rzekomo cudownej benzyny ulepszanej wraz z superdodatkami..anty coś tam powodującymi poprawę parametrów silnika i ogólnie twój silnik się odmłodnieje.....blablabla
Rzadko tankuje na polskich stacjach, wlewam ukraińską za 3,60 :D
jak już to nie w mojej okolicy bo tutaj drożej zazwyczaj o 40 groszy jest niż w większych miastach....
NIENAWIDZĘ a raczej wk..... mnie też sugerowanie paliw Verva i innych cudów (choć wiem że każą im to odgórnie tak samo jak powiększanie zestawu w barach McDonald's), sugerują ten towar który im nie schodzi, to że kosztuje więcej nie wspomnę, a o tym co się dzieje z benzyną po dłuższym czasie nie trzeba mówić. Tu jest opisane:
http://www.motofakty.pl/artykul/benzyna ... zgnic.html
nigdy tego nie biorę, bo po co przepłacać jeśli pali tyle samo?, efekt jest tylko w głowie jak sobie wmówimy że to działa.
Motor samochodu jest przystosowany do danej benzyny aby jeździł dobrze na 98 to trzeba by było go odpowiednio przystosować delikatnie zmienić zapłon itd...
Zresztą jakie mamy gwarancje że to co lejemy z napisem 95 jest faktycznie nie ochrzczone rozpuszczalnikami czy też wodą?
żadne.. :mrgreen: