Strona 1 z 1

[9N] tuleje wahacza

: 03 cze 2013, 20:10
autor: raf7
Wymieniłem tuleje wachacza, te stare były kompletnie pourywane po bokach, po włożeniu tych nowego typu (czteropunktowych), zaczeło mi ściągać w prawo, byłem na zbieżności, została ustawiona, auto nie ściąga, ale kierownica nadal jest lekko skręcona w prawo, czy konieczna w takim przypadku jest kompletna geometria, żeby to wszystko zaczeło grać jak trzeba?

Re: [9N] tuleje wahacza

: 03 cze 2013, 23:07
autor: Wolga85
Jeżeli po zrobieniu zbieżności kierownica nie jest prosto tzn że zbieżność została nie do końca fachowo zrobiona lub sprzęt na to nie pozwalał.

Re: [9N] tuleje wahacza

: 04 cze 2013, 1:27
autor: httes
Jest jeszcze opcja ciśnienia w oponach. I warto się przejechać na idealnie równa drogę. W mieście zazwyczaj drogi są pochyłe do krawężnika aby spływała woda przez co trzeba dać lekką kontrę. Albo tak jak mówi Wolga85. Przy ustawianiu zbieżności po prostu kierownica nie była idealnie ustawiona na wprost i koła zostały ustawione prawidłowo lecz z przekręconą kierownicą. W tym przypadku jak nie ściąga i cię nie denerwuje położenie kierownicy możesz to zostawić w spokoju.

Re: [9N] tuleje wahacza

: 04 cze 2013, 11:05
autor: jhosef
Ciśnienie to mechanik powinien sprawdzić przed przystąpieniem do wykonana zbieżności.
Kierownica powinna być prosto. Robota do poprawki...

Geometria w polo jest na sztywno.

Re: [9N] tuleje wahacza

: 04 cze 2013, 21:12
autor: MarioGTI
ja mam to samo, ciśnienie było sprawdzone przezemnie !!! kierownica ustawiona na wprost z blokadą a i tak mam lekko w lewo skreconą kierownice, miałem tez wymieniane tuleje wachacza bo skrzypiały i wyrąbane na maxa kupiłem w ASO

Re: [9N] tuleje wahacza

: 05 cze 2013, 1:39
autor: httes
[quote="MarioGTI"]ja mam to samo, ciśnienie było sprawdzone przezemnie !!! kierownica ustawiona na wprost z blokadą a i tak mam lekko w lewo skreconą kierownice, miałem tez wymieniane tuleje wachacza bo skrzypiały i wyrąbane na maxa kupiłem w ASO[/quote]

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie blokada idealnie na wprost nie jest. Aby zablokować kierownicę muszę ją trochę pochylić na lewo.

Re: [9N] tuleje wahacza

: 05 cze 2013, 9:22
autor: jhosef
[quote="httes"][quote="MarioGTI"]ja mam to samo, ciśnienie było sprawdzone przezemnie !!! kierownica ustawiona na wprost z blokadą a i tak mam lekko w lewo skreconą kierownice, miałem tez wymieniane tuleje wachacza bo skrzypiały i wyrąbane na maxa kupiłem w ASO[/quote]

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie blokada idealnie na wprost nie jest. Aby zablokować kierownicę muszę ją trochę pochylić na lewo.[/quote]
Nie o blokadę kierownicy się rozchodzi ze stacyjki a ustrojstwo do blokowania kierownicy przy ustawieniu zbieżności. [quote="MarioGTI"]ja mam to samo, ciśnienie było sprawdzone przezemnie !!! kierownica ustawiona na wprost z blokadą a i tak mam lekko w lewo skreconą kierownice, miałem tez wymieniane tuleje wachacza bo skrzypiały i wyrąbane na maxa kupiłem w ASO[/quote]A mierzyłeś auto?

Re: [9N] tuleje wahacza

: 05 cze 2013, 19:59
autor: MarioGTI
jak mierzyłeś bo nie czaje ??? :grin: poproszę o podpowiedz hee

Re: [9N] tuleje wahacza

: 05 cze 2013, 21:03
autor: jhosef
Odległości między kołami, położenie kół w nadkolach itd

Re: [9N] tuleje wahacza

: 05 cze 2013, 21:06
autor: MarioGTI
obczaje jutro bo nie mierzyłem bo tylko pada i pada deszcz

Re: [9N] tuleje wahacza

: 19 cze 2013, 12:21
autor: raf7
[quote="httes"]Jest jeszcze opcja ciśnienia w oponach. I warto się przejechać na idealnie równa drogę. W mieście zazwyczaj drogi są pochyłe do krawężnika aby spływała woda przez co trzeba dać lekką kontrę. Albo tak jak mówi Wolga85. Przy ustawianiu zbieżności po prostu kierownica nie była idealnie ustawiona na wprost i koła zostały ustawione prawidłowo lecz z przekręconą kierownicą. W tym przypadku jak nie ściąga i cię nie denerwuje położenie kierownicy możesz to zostawić w spokoju.[/quote]

ciśnienia w ogumieniu nie sprawdzali, a zbieżność robiłem na pobliskiej stacji diagnostycznej, na monitorze wyszło z lewej 0, natomiast z prawej 9, (wymieniałem osłonę przekładni, więc mogło się coś przestawić z tej strony, może za mało obrotów drązka, było 16), po kręceniu prawej strony przez diagnostę udało się wyjść na 1, według mnie diagnosta powinien pokręcić tez i lewym drążkiem, wtedy udało by się ustawić kiere równo, no nic umówiony jestem już w innym serwisie na kompletną geometrie, więc powinni mi to poprawić. Przy okazji zmierzyłem auto, odległości pomiędzy kołami są identyczne, więc nie ma bata, że się nie da ustawić. Dzięki za podpowiedzi.

Re: [9N] tuleje wahacza

: 27 gru 2013, 2:38
autor: httes
Mógłbyś powiedzieć czy problem się rozwiązał czy nie? Bo niestety i mnie teraz dopadło to samo. Zbieżność ustawiona po wymianie tulei a samochód ściąga...

Re: [9N] tuleje wahacza

: 26 sty 2014, 18:09
autor: raf7
[quote="httes"]Mógłbyś powiedzieć czy problem się rozwiązał czy nie? Bo niestety i mnie teraz dopadło to samo. Zbieżność ustawiona po wymianie tulei a samochód ściąga...[/quote]


Auto po ustawieniu geometrii, nie ściągało, ale kierownica minimalnie skręcona w prawo, po zmianie felg z oponami na zimowe, zaczęło znowu ciągnąć, ale teraz na lewo, to chyba musi być kwestia opon bo powyżej 110km kiera zaczyna lekko drżeć, poza tym jestem pewien, że ułożenie i rodzaj tulei w gnieździe ma znaczenie, poprzednia starego typu była w pozycji
|-| i urywały się ucha boczne, m.in stąd te latanie na boki, problemy z ustawieniem geometrii,
ta nowa ma 4 punkty w kształcie
X
więc od razu można wykluczyć, że wspomniany problem latania/ściągania może dotyczyć tulei.

Re: [9N] tuleje wahacza

: 16 paź 2014, 6:28
autor: tornado
Jakiej firmy polecacie te tuleje ?

Re: [9N] tuleje wahacza

: 16 paź 2014, 17:34
autor: Witek6935
Witam
Ja polecam oryginalne z ASO. Są wytrzymałe i czteroramienne, dzięki czemu się tak szybko nie wybijają. Ja kupiłem komplet za 76zł... majątek to nie jest, a masz pewność co do części.

Pozdrawiam