Krauziakowy Classic
: 19 maja 2013, 18:47
Jako ze poprzednie auto (punto mk2) "nie chcacy" rozbilem,musialem w ten sam dzien kupic cos w miare taniego ,rownoczesnie cos co przy okazji nie bedzie czyscilo mojego portfela przy kazdej mozliwej okazji.Po podliczeniu kasy i sprawdzeniu opinii w internecie zdecydowalem sie na Classic'a. Mial byc sedan max 1.4 ,z mozliwie najprostszym silnikiem. Kupilem go mozna powiedziec za grosze,gdyz juz w ogloszeniu bylo wyraznie napisane ze hydrualiczne popychacze w silniku sa do wymiany. Co sie okazalo swiece nie byly dokrecone,oraz zwyczajnie brakowalo oleju :E (irlandzcy mechanicy :lol2: ).Od pierwszego lutego zrobilem nim juz 10tys km ,z jednym postojem,kable wysokiego napiecia zwyczajnie odmowily posluszenstwa
.Poki co autko naprawde dobrze sie spisuje,jest w miare wygodne.Calkiem niezle sobie radzi jak na 60koni. Na 10tys km spalil mi 700ml oleju co uwazam za swietny wynik jak na 14 letnie auto .
Kilka suchych danych:
-1.4 8v 60koni
-CZYSTO TEORETYCZNIE 144tys km nalatane ,jednak na wyswietlaczu mryga "IN 02" podczas odpalania,co oznacza serwis po 200tys km
-W miare zadbany lakierniczo ,kilka malych ognisk rdzy ,zderzak przetarty na kantach,tylne lewe drzwi oraz cale nadkole napewno musi byc pomalowane
-2x airbag
-elektryka lusterek
-kierownica oraz fotel kierowcy z regulacja wysokosci
To co juz wymienione/zrobione:
-Olej,filtry
-swiece wraz z kablami WN
-Czujnik temperatury (auto jezdzilo na ssaniu,w trasie bylo w stanie lyknac 8 litrow ledwo przekraczajac 3tys obrotow)
-Przepustnica wraz z czujnikiem podcisnienia
-Zaplon wyregulowany tak jak sie nalezy ,pola nie trzymala obrotow,gasla,dusila sie w trakcie jazdy ,do czego swoje 5 groszy dolozyly przepustnica oraz swiece
-Duperelki typu zbierznosc ,wywazanie kol etc
Co do zrobienia:
-Jako ze przednie zawieszenie daje o sobie odczuc ...auto jest z przodu strasznie miekkie ,kolysze sie ,na 100% wjedzie gwint,gdyz wymiana fabrycznych amorkow + sprezyn wyjdzie mnie drozej niz zakup zawieszenia gwintowanego
-Katalizator out ,fabryczny posypal sie (dzieki Bogu :E) tydzien po przegladzie i strasznie grzechocze EDIT . Kat polecial out...wraz z oryginalnym silnikiem z poczatku czerwca :E. Obecny silnik ma sie dobrze,gumki zaworowe wymagaja wymiany
-Chce zajac sie lakierem,maska ma kilka odpryskow ,na drzwiach lapie go delikatnie rdza i jak pisalem wyzej trzeba ogarnac te drzwi gdyz wyglada to conajmniej zle
Car audio: generalnie to co bylo w Punto i Lagunie czyli
-Jednostka sterujaca ALPINE CDE 120rr
-Przod Vibe Slick Comp 16Cm (furtki czekaja na maty),glosniki do wymiany gdyz w lewym padl tweeter
-Kenwood KFC W3012 400Watt rms 12 cali ,obecnie w budzie bass reflex
-Wzmacniacz VIbe Slick A3 4x150 rms lub 2x 325 rms. Po wymianie koncowek,zwoju oraz innych duperelek na mocniejsze ,duzo lepsza kontrola przodu jak i samego Subwofera.Wedlug kolesia ktory to robil moc w mostku teoretycznie oscyluje w okolo 440-450watt rms na dana chwile
-Okablowanie VIBE ,kabel pradowy 4 AWG ,RCA z domieszkami miedzi etc,generalnie dosc dobre kabelki
KILKA FOTEK :








Kilka suchych danych:
-1.4 8v 60koni
-CZYSTO TEORETYCZNIE 144tys km nalatane ,jednak na wyswietlaczu mryga "IN 02" podczas odpalania,co oznacza serwis po 200tys km

-W miare zadbany lakierniczo ,kilka malych ognisk rdzy ,zderzak przetarty na kantach,tylne lewe drzwi oraz cale nadkole napewno musi byc pomalowane
-2x airbag
-elektryka lusterek
-kierownica oraz fotel kierowcy z regulacja wysokosci
To co juz wymienione/zrobione:
-Olej,filtry
-swiece wraz z kablami WN
-Czujnik temperatury (auto jezdzilo na ssaniu,w trasie bylo w stanie lyknac 8 litrow ledwo przekraczajac 3tys obrotow)
-Przepustnica wraz z czujnikiem podcisnienia
-Zaplon wyregulowany tak jak sie nalezy ,pola nie trzymala obrotow,gasla,dusila sie w trakcie jazdy ,do czego swoje 5 groszy dolozyly przepustnica oraz swiece
-Duperelki typu zbierznosc ,wywazanie kol etc

Co do zrobienia:
-Jako ze przednie zawieszenie daje o sobie odczuc ...auto jest z przodu strasznie miekkie ,kolysze sie ,na 100% wjedzie gwint,gdyz wymiana fabrycznych amorkow + sprezyn wyjdzie mnie drozej niz zakup zawieszenia gwintowanego

-Katalizator out ,fabryczny posypal sie (dzieki Bogu :E) tydzien po przegladzie i strasznie grzechocze EDIT . Kat polecial out...wraz z oryginalnym silnikiem z poczatku czerwca :E. Obecny silnik ma sie dobrze,gumki zaworowe wymagaja wymiany
-Chce zajac sie lakierem,maska ma kilka odpryskow ,na drzwiach lapie go delikatnie rdza i jak pisalem wyzej trzeba ogarnac te drzwi gdyz wyglada to conajmniej zle

Car audio: generalnie to co bylo w Punto i Lagunie czyli
-Jednostka sterujaca ALPINE CDE 120rr
-Przod Vibe Slick Comp 16Cm (furtki czekaja na maty),glosniki do wymiany gdyz w lewym padl tweeter

-Kenwood KFC W3012 400Watt rms 12 cali ,obecnie w budzie bass reflex
-Wzmacniacz VIbe Slick A3 4x150 rms lub 2x 325 rms. Po wymianie koncowek,zwoju oraz innych duperelek na mocniejsze ,duzo lepsza kontrola przodu jak i samego Subwofera.Wedlug kolesia ktory to robil moc w mostku teoretycznie oscyluje w okolo 440-450watt rms na dana chwile
-Okablowanie VIBE ,kabel pradowy 4 AWG ,RCA z domieszkami miedzi etc,generalnie dosc dobre kabelki
KILKA FOTEK :






