Podniesienie Polo 6N - lekki crossover

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
otsio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 maja 2013, 18:38
Lokalizacja: Smok Wawelski

Podniesienie Polo 6N - lekki crossover

Post autor: otsio »

Jeżdżę często po fatalnych drogach i zastanawiam się nad lekką modyfikacją zawieszenia aby Polo poszło (o dziwo) w górę, chciałbym mieć taką małą namiastkę crossover'a itp. Nie jeżdżę autem szybko więc nawet jeśli będą większe przechyły - co z tego. W niektórych samochodach można podobno podłożyć jakieś podkładki 1-2 cale czy coś takiego i idzie auto w górę. Wtedy założyłbym też większe koła aby bardziej komfortowo leciało po dziurach i by głupio nie wyglądało na małych. Gdyby do tego znaleźć jeszcze odpowiednie poszerzenia / nakładki błotników to w ogóle byłaby bajka...
Czy taka modyfikacja jest możliwa i czy ma sens?
LPG, klima, elektryka
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

jest taka możliwość, wszystko jest kwestią fantazji i umiejętności, podkładki oczywiście można dać pod sprężyny, koła 14" na baloniastej oponie, poszerzenia tylko customowe bo takowych nie kupisz dedykowanych do 6n, jednak trochę nie rozumiem po co podwyższać, chyba że latasz po lesie to by wtedy zdało egzamin.
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

a na pewno masz ori zawias ? bo patrząc na fotke w avatarze to jakoś nisko
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
otsio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 maja 2013, 18:38
Lokalizacja: Smok Wawelski

Post autor: otsio »

eeee... a co to jest ori zawias? sorry ale w mechanice słabo u mnie :blush2:

kupiłem ją ze sportowym zawieszeniem, które w ogóle mi nie leży lecz w komplecie dostałem też fabryczne i założę je na dniach lecz zastanawiam się nad wyżej opisaną modyfikacją bo nie wiem czy te podkładki zakłada się na zdemontowane zawieszenie (nie chciałbym 2 razy zakładać fabrycznego zawieszenia) czy może wystarczy na już założonym fabrycznym coś podnieść, podważyć i podkładki wejdą...
LPG, klima, elektryka
Awatar użytkownika
vwmaro
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2324
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: ZS/ZST

Post autor: vwmaro »

kup gwint a twój problem zniknie :grin:
VW Polo 6N - Hella Black Magic
VII PKP Ślesin 2012| VIII PKP Ślesin 2013| IX PKP Ślesin 2014
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

skreci na gwincie i bedzie jak na pustakach :D Ciekawy pomysl zrobic z crosspolo z polo 6n. Jesli ktos ma odrobine fantazji umiejetenosci i warunki do tego mozna zrobic dosc ciekawe auto.
Awatar użytkownika
otsio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 maja 2013, 18:38
Lokalizacja: Smok Wawelski

Post autor: otsio »

znaczy gwintowane zawieszenie?
myślę, że podkładki będą sporo tańsze

a latam sporo po dziurach, muszę parkować na wysokich krawężnikach i ogólnie jeżdżę nie zawsze zwracając uwagę na jakość nawierzchni, do tego podwyższone auto i większe koła to większy komfort i fajny niecodzienny widok, widziałem kiedyś golfa V tak zrobionego - wyglądał rewelacyjnie!

Jabolek - czy możesz podrzucić jakiś link do tych poszerzeń customowych
LPG, klima, elektryka
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Golfa to widziałeś pewno w wersji cross czyli pseudo terenowej. No oko twoje polo z awataru na zawieszenie sportowe opuszczone o -50 może 60 od seryjnego czyli jak założysz seryjne amortyzatory to w przerwę między oponą a nadkolem włożysz prawię głowe więc nie wiem po co ci jakieś podkładki. Ja na -40 od 3 lat przytarłem może z 5 razy a i na krawężnik wysoki auto też wchodzi bez problemu.
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

otsio
gwint - zawieszenie gwintowane (płynna możliwość regulacji wysokości)
kit - zawieszenie obniżone w stosunku do serii, bez możliwości regulacji (jedynie tył regulowany stopniowo na tzw. talerzykach)
ori - zawieszenie fabryczne, oryginalne

Zawieszenie oryginalne jeśli nie jest wytłuczone, samo w sobie jest strasznie wysokie, praktycznie ok 10-12cm luka między oponą a nadkolem (tył), a ok 21cm do dokładki zderzaka z przodu. Podnoszenie i tak już strasznie wysokiego zawieszenia seryjnego w polo mija się z celem, ale jeśli bardzo chcesz to można zastosować takie pierścienie gumowe, które wkłada się miedzy zwoje sprężyny i można to robić nie ściągając zawieszenia. Zmienia się wtedy co prawda charakterystyka zawieszenia, ale jak nie latasz szybko, to nie odczujesz pewnie różnicy. Ja ze swojej strony polecam w Twoim przypadku zmianę zawieszenia na oryginalne.
Awatar użytkownika
otsio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 maja 2013, 18:38
Lokalizacja: Smok Wawelski

Post autor: otsio »

dzięki Jacoo za wyjaśnienie

fajnie że będę mógł (o ile zajdzie potrzeba) założyć owe pierścienie gumowe bez zdejmowania zawieszenia,
założę ori i większe koła a potem zobaczymy, jednak myślę, że i tak skuszę się na podniesienie i może poszerzenie błotników i wywalenie kół na zewnątrz przez jakieś dystanse itp o ile coś ciekawego znajdę, ciekawe czy wywalone koła nie będą ocierały się o krawędzie błotników...

na ori jakie max koło wejdzie by nie harowało o nadkola?
LPG, klima, elektryka
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

w poszerzeniach customowych chodzi o to że musisz sobie sam je dorobić, z blachy, laminatu itp, :crazy:
Jacoo dobrze prawi :)
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Najlepszym rozwiazaniem byl by swap zawiasu z Golfa Country bo ten dotykal dachem Ksiezyca :crazy:

Obrazek ;)

Wrzucaj ori zawias i na pewno sie poprawi. O reszcie napisali wyzej.
Awatar użytkownika
otsio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 maja 2013, 18:38
Lokalizacja: Smok Wawelski

Post autor: otsio »

mniej więcej w ten sposób podniesioną (co powyższy golfik II country) widzę swoją polówkę :yahoo:
nawet jeśli straci trochę na stabilności i będzie więcej palić...
co prawda nie wiem czy dojdzie w ogóle do tak drastycznej modyfikacji bo faktycznie muszę najpierw na ori polatać więc póki co robię wedle Waszych rad

a golfa V widziałem właśnie prywatnie przerobionego, nie była to wersja fabryczna,
był podniesiony o kilka centów, zamontowane miał niefabryczne czarne matowe nakładki na błotnikach, opony większe na alu 17" i wywalone na zewnątrz, nawet z ciekawości chwilę pociągnąłem się za nim i nawet go nie bujało w zakrętach, szkoda że fotki nie miałem jak zrobić...
LPG, klima, elektryka
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

może miał air ?
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
otsio
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 maja 2013, 18:38
Lokalizacja: Smok Wawelski

Post autor: otsio »

i zrobione...
dużo lepiej już się lata ale nadal za mało komfortowo więc raczej jeszcze go podniosę,
twardo też zapewne m.in. przez niski profil opon
mam 195/45/15, jak myślicie jakie mogę max większe opony na te fele wcisnąć ???
od traktora wejdą? :grin:
jak na fele patrzyłem to szerokość 205 wejdą spokojnie ale czy profil 55 nie będzie szorował o nadkola?
fachury podpowiedzcie coś...

ObrazekObrazek
LPG, klima, elektryka
ODPOWIEDZ

Wróć do „pytania dotyczące stylingu”