Strona 1 z 1

[6N2] 1.4 16V Problem z niestabilną pracą silnika.

: 01 maja 2013, 22:46
autor: POLOXEL
Witam,
nie piszcie że już było i mam użyć opcji SZUKAJ bo nie wiem czego szukać bo nie wiem jak ta część się nazywa.
Szukałem tej części w książce POLO - SAM NAPRAWIAM ale nic nie znalazłem o tej części więc do konkretów.

Obrazek

Ta część to zaznaczona na zdjęciu część B która to podobno się zepsuła.
Uszkodzenie objawiało się tym, że silnik wpadał w dziwne wibracje, rzucało nim jakby nie palił na jeden albo dwa gary.
Dziwne było to, że zimny silnik pracował normalnie, dopiero po osiągnięciu około 70°C zaczynało nim rzucać.
Czasami silnik miał takie przytkania i myślałem że coś z paliwem, a w krytycznym momencie myślałem że zabrakło mi paliwa ale jak się okazało nie w tym był problem.
Pomogło zatkanie przewodu A zwykłym wkrętem którego wcinał tam mechanik.
Nałożenie A na B to tylko estetyka bo tak naprawdę przepływu, chyba podciśnienia to już tam nie ma.
I teraz pytanie:
1. Co to jest za część ?
2. Za co jest odpowiedzialna ?
3. Czy może być tak jak jest obecnie z zatkanym przewodem A ?

Re: [6N2] 1.4 16V Problem z niestabilną pracą silnika.

: 02 maja 2013, 8:40
autor: savic
Ad.1 to jest zawór EGR tylko że mechaniczny
Ad.2 odpowiada za "ekologię" w teorii zawraca część niedopalonych spalin do kolektora dolotowego
Ad.3 jeśli nic się nie dzieje żadna kontrolka typu CHEK się nie świeci to olałbym sprawę , chyba że jest cały czas otwarty i ciągle ładuje spaliny do dolotu

Re: [6N2] 1.4 16V Problem z niestabilną pracą silnika.

: 02 maja 2013, 14:02
autor: POLOXEL
Z tego co wiem (słowa mechanika) to ten zawór zawiesza się i bardzo wolno się otwiera ale nie do końca. Po zatkaniu przewodu jest zamknięty na amen.
Potwierdzasz to co on mi powiedział łącznie z tym żeby to olać także olewam.
A kontrolka żadna się nie świeci także jest OK.
Dzięki za info.

Re: [6N2] 1.4 16V Problem z niestabilną pracą silnika.

: 09 wrz 2013, 18:49
autor: jpiotr
[quote="POLOXEL"]Z tego co wiem (słowa mechanika) to ten zawór zawiesza się i bardzo wolno się otwiera ale nie do końca. Po zatkaniu przewodu jest zamknięty na amen.
Potwierdzasz to co on mi powiedział łącznie z tym żeby to olać także olewam.
A kontrolka żadna się nie świeci także jest OK.
Dzięki za info.[/quote]

Witam mam taki sam zawór, i też jest z nim problem. Powiedz mi zaślepiłeś zawór EGR a z drugiej strony wężyka też zrobiłeś to samo??? Tj ściągałeś całkowicie ten wężyk ???

Re: [6N2] 1.4 16V Problem z niestabilną pracą silnika.

: 09 wrz 2013, 21:01
autor: POLOXEL
Ściągasz wężyk A z zaworu B i wkręcasz do niego wkręt tak głęboko żeby można było go założyć z powrotem na zawór.
Wkręt musisz dobrać odpowiedniej wielkości aby łepek szczelnie zamknął wężyk.
FINITO

Re: [6N2] 1.4 16V Problem z niestabilną pracą silnika.

: 11 wrz 2013, 10:55
autor: jpiotr
[quote="POLOXEL"]Ściągasz wężyk A z zaworu B i wkręcasz do niego wkręt tak głęboko żeby można było go założyć z powrotem na zawór.
Wkręt musisz dobrać odpowiedniej wielkości aby łepek szczelnie zamknął wężyk.
FINITO[/quote]


Witam, dzięki za odpowiedz. Zrobiłem trochę inaczej a mianowicie przeciąłem ten wężyk i w niego wstawiłem śrubę bez główki i na nią nasunołem wężyki tak że nic nie widać. Zobaczę co się będzie teraz działo. Puki co wczoraj był spokój.

Dodaje też ciekawy link z rozrysowanym całym układem EGR do AHW i pochodnych wraz z opisem tek że nie trzeba szukać , bo mimo wszystko bardzo interesuje mnie zasada działania tego układu w silniku AHW. A mianowicie kiedy otwiera się zawór spalin 036131503D i jak nim steruje zawór ciśnieniowy 054906267A . Korci mnie naprawa tego układu. Ale bez znajomości jego działania i awarii to szukanie igły w stogu siana :banghead: Bo nie ma sensu wymieniać części w kółko

http://autopartmaster.com/en/?action=ca ... d=N0147404

Re: [6N2] 1.4 16V Problem z niestabilną pracą silnika.

: 11 wrz 2013, 19:17
autor: POLOXEL
Można też odkręcić te dwie śruby mocujące zawór i wymienić uszczelkę na pełną bez przelotu.
Podobno można ją kupić za 7 zł., albo zrobić samemu za free :)

Ja jeżdżę już piąty miesiąc ze śrubą w wężyku i jest OK. Nie widzę różnicy, a nawet tak jakby kilka koni było więcej ;)

Spalanie bez zmian :szefu: