Strona 1 z 1

[9n] Pierścienie lub uszczelniacze - pali olej

: 28 kwie 2013, 14:44
autor: rafal86bielany
Witam mam problem z świeżo kupionym polo . 2002 1.2 12v 64 KM 145tyś km . dymi mi na niebiesko przy przegazówce , po odpaleniu i na wolnych nic . zalany olej to 10w40. podejrzewam uszczelniacze zaworowe lub pierścienie . ciśnienie sprężania 13-14 bar , przedmuchu przez bagnet nie ma . czy ktoś z forumowiczów przerabiał podobny temat ?? proszę o informację bo nie chce niepotrzebnie wydawać pieniędzy . pozdrawiam Rafał

p.s. jeszcze mnie tak naszła myśl że może olej jest jakiś do du... niby to 10w40 GM ale nie wiem "jak i skąd" bo dostałem go z autem juz otwartego i w zasadzie nie wiem co to... w innym aucie miałem tak ze na jakiś "tanich po 10 zł/l z marketu" palił 1l na 1000 km a jak zalałem mobil super s 10w40 to wszystko było ok.

Re: [9n] Pierścienie lub uszczelniacze - pali olej

: 01 maja 2013, 22:16
autor: rafal86bielany
czy w tych silnikach występują problemy z pierścieniami olejowymi , zgarniającymi czy uszczelniającymi??

Re: [9n] Pierścienie lub uszczelniacze - pali olej

: 26 wrz 2014, 17:09
autor: tervas
[quote=""rafal86bielany""]Witam mam problem z świeżo kupionym polo . 2002 1.2 12v 64 KM 145tyś km . dymi mi na niebiesko przy przegazówce , po odpaleniu i na wolnych nic . zalany olej to 10w40. podejrzewam uszczelniacze zaworowe lub pierścienie . ciśnienie sprężania 13-14 bar , przedmuchu przez bagnet nie ma . czy ktoś z forumowiczów przerabiał podobny temat ?? proszę o informację bo nie chce niepotrzebnie wydawać pieniędzy . pozdrawiam Rafał

p.s. jeszcze mnie tak naszła myśl że może olej jest jakiś do du... niby to 10w40 GM ale nie wiem "jak i skąd" bo dostałem go z autem juz otwartego i w zasadzie nie wiem co to... w innym aucie miałem tak ze na jakiś "tanich po 10 zł/l z marketu" palił 1l na 1000 km a jak zalałem mobil super s 10w40 to wszystko było ok.[/quote]

Kolega miał podobny problem. Kupił nieco starszy model i jak to bywa pasowało zmienic olej. osobiscie mu doradzalem minaraly ale wlał niestety polsyntetyk co spowodowało"rozszczelnienie silnika" a co za tym idzie niebieski dym na przegazówce. Wlał mineralny i problem zniknał. W Twoim przypadku pierścienie wygladaja na dobre pozostaje sprawdzić uszczelniacze

Re: [9n] Pierścienie lub uszczelniacze - pali olej

: 26 wrz 2014, 18:04
autor: krzyDOLAR
[quote=""rafal86bielany""]zalany olej to 10w40[/quote]ten silnik ma rozrząd na łańcuchu, w celu zapewnienia optymalnego smarowania, nawet w przypadku kosmicznego przebiegu nie powinno się zalewać go innym olejem niż 5W30![quote=""rafal86bielany""]niby to 10w40 GM[/quote]nie pocieszę Cię, GM to najgorszy i najtańszy olej dostępny na rynku :? sprawdź w jakim stanie są świece, przy wymianie warto zainwestować w ich wymianę na irydowe. masz pewność że ten samochód ma oryginalny przebieg? jest on z początku produkcji, kiedy to na montażu wkładali dość krótką płozę napinającą - przez co kończyło się to często przeskakiwaniem łańcucha, a w konsekwencji awarią silnika - uszkodzeniu ulegały koła zębate oraz pękał łańcuch. zorientuj się w jakim to jest stanie i przede wszystkim zmień olej na porządny syntetyk - to powinno rozwiązać problem dymienia.

Re: [9n] Pierścienie lub uszczelniacze - pali olej

: 26 wrz 2014, 18:46
autor: nick
[quote=""krzyDOLAR""]nie pocieszę Cię, GM to najgorszy i najtańszy olej dostępny na rynku :? sprawdź w jakim stanie są świece, przy wymianie warto zainwestować w ich wymianę na irydowe. masz pewność że ten samochód ma oryginalny przebieg? jest on z początku produkcji, kiedy to na montażu wkładali dość krótką płozę napinającą - przez co kończyło się to często przeskakiwaniem łańcucha, a w konsekwencji awarią silnika - uszkodzeniu ulegały koła zębate oraz pękał łańcuch. zorientuj się w jakim to jest stanie i przede wszystkim zmień olej na porządny syntetyk - to powinno rozwiązać problem dymienia.[/quote]

nie zgodzę się z tym, iż olej GM to najgorszy olej na rynku! Znam osobiście przypadek Opel Antara przebieg 150tyś. 2.0 diesel od nowości zalewany olejem GM i do dnia dzisiejszego zero problemów, łącznie z DPF, czy EGR.. i zgadzam się z tym iż olej należy zmienić na porządny syntetyk:)

Re: [9n] Pierścienie lub uszczelniacze - pali olej

: 26 wrz 2014, 19:01
autor: mavq
[quote=""nick""][quote=""krzyDOLAR""]nie pocieszę Cię, GM to najgorszy i najtańszy olej dostępny na rynku :? sprawdź w jakim stanie są świece, przy wymianie warto zainwestować w ich wymianę na irydowe. masz pewność że ten samochód ma oryginalny przebieg? jest on z początku produkcji, kiedy to na montażu wkładali dość krótką płozę napinającą - przez co kończyło się to często przeskakiwaniem łańcucha, a w konsekwencji awarią silnika - uszkodzeniu ulegały koła zębate oraz pękał łańcuch. zorientuj się w jakim to jest stanie i przede wszystkim zmień olej na porządny syntetyk - to powinno rozwiązać problem dymienia.[/quote]

nie zgodzę się z tym, iż olej GM to najgorszy olej na rynku! Znam osobiście przypadek Opel Antara przebieg 150tyś. 2.0 diesel od nowości zalewany olejem GM i do dnia dzisiejszego zero problemów, łącznie z DPF, czy EGR.. i zgadzam się z tym iż olej należy zmienić na porządny syntetyk:)[/quote]



Krzysiek prawdę pisał o GM 10W40. Czytaj ze zrozumieniem :banghead:

Re: [9n] Pierścienie lub uszczelniacze - pali olej

: 29 wrz 2014, 22:33
autor: krzyDOLAR
nick - mówimy tu o oleju gm o specyfikacji 10W40. ten olej nie spełnia nawet wewnętrznej normy koncernu gm (dexos2) czyli de facto nie jest zalecanym produktem do ŻADNYCH oplowskich silników :lol: syntetyk owszem - wszystkie nowe ople, czy to cascada cdti, adam 1.0t, dopasiona insignia biturbo czy nawet elektryczny model ampera dostają go na pierwsze zalanie. no cóż, tak działa marketing i taka jest filozofia firmy. ten olej spełnia ich oficjalne normy, co nie znaczy że jest dobry :) jest najtańszy i moim zdaniem jest najgorszym olejem dostępnym na rynku. we wszystkich testach jest na samym końcu, nawet oleje z orlenu wypadają nieco lepiej :grin:[quote=""nick""]Znam osobiście przypadek[/quote]a ja niestety kilkadziesiąt takich w których ludzie naprędce zmieniali olej, po tym jak w warsztacie szybkiej obsługi mechanior wlał im do nowszego auta gm'a w zestawie z filtronem :crazy: sory, ale mówię nie - przesadna oszczędność w pewnych kwestiach później się mści. zbierając opinie fachowców którzy siedzą w temacie od zawsze, warte czegoś są motul, valvoline, liqui moly, gulf oraz shell. niekoniecznie potężna reklama i kontrakty na rekomendacje producentów samochodów oznaczają najwyższą jakość.

ale oleje to osobna opowieść, tu tematy najlepiej wyczerpujące zagadnienie:
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 52be0b5761
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 52be0b5761