Strona 1 z 1
[6N2] Błędy 16726 i 16891 Pomocy
: 15 kwie 2013, 15:51
autor: zigino
Mam pytanie odnośnie 2 kodów kasuję je a one się za jakiś czas pokazują znów jak się ich pozbyć na zawsze? co wymienić
1:
16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2-niskie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
opis z księgi kodów
Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 1 - niski sygnał
2:
16891 Regulacja biegu jałowego - obroty powyżej założonych brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
opis z księgi kodów
Silnik krokowy ISC - wysokie obroty
(z autem nic się nie dzieje albo ja nie zauważam )
I jeszcze zapytam o termostat wymieniłem czujnik płynu chłodzącego bo wskazówka leżała na 0 po wymianie pokazuje temp ale nie ma pełnych 90 tylko 75-85 odrobinę brakuje do środka. Czy trzeba wymienić termostat (jaki) jeszcze dodam ze ani razu od miesiąca jak zmieniłem czujnik nie pokazało mi 90 stopni.
Aktualizacja:
Zauważyłem że nieraz obrotomierz waha się nie dużo ale słychać to i widać na wskazówce..
Termostat wymieniony - działa
Re: [6N2] Błędy w komputerze i termostat
: 16 kwie 2013, 19:33
autor: polobolid
Co do błędów to Ci nie pomogę, bo mam małe doświadczenie ale co do termostatu mogę coś powiedzieć, bo przechodziłem ten temat już.
Co do nie dochodzenia wskazówki do 90stopni C to termostat Ci nie domyka i dlatego temperatury nie może osiągnąć. Miałem tak samo jeździłem nawet po 50km i ledwo 80 było.
Podstawą wymiany termostatu jest wymiana termostatu na dobry zamiennik typu np. wahler. Przy wymianie termostatu musisz również wymienić króciec i oczywiście oring. Dopiero po takim zabiegu możesz być pewny, że temperatura będzie trzymać 90stopni C. Aby nie narażać się na dodatkowe koszty najlepiej króciec sprawdzić.
Jeżeli masz szczelny układ i dawno nie wymieniałeś płynu chłodzącego to możesz przy tej wymianie załatwić tą kwestię i zakończyć tematykę układu chłodzenia :]
Wnioskuję, że masz interfejs z oprogramowaniem to może na samym początku przeprowadź test zegarów.
Jaki kupiłeś czujnik temp.? i ile za niego płaciłeś?
Re: [6N2] Błędy w komputerze i termostat
: 16 kwie 2013, 20:40
autor: zigino
Test zegarów przeprowadzałem i wszystko śmiga dobrze, a czujnik płynu chłodzącego kupiłem oryginalny i nie dam sobie głowy uciąć ile za niego zapłaciłem, chyba 80 zł albo 90 zł z o ringiem.. po wymianie od razu zaczęło mi pokazywać temp.(bo było na 0) ale tak jak wcześniej napisałem nie 90C a 80C-85C..
To jeszcze spytam tak.. oryginalnego termostatu nie mogę kupić? tylko wahler? jest lepszy od oryginała? co do kodów vagu to może ktoś odpisze mam jakieś teorie związane z nimi ale chciałbym je potwierdzić..
Re: [6N2] Błędy w komputerze i termostat
: 17 kwie 2013, 0:36
autor: polobolid
Ja Ci nie napisałem, że musisz wahlera kupić. Chcesz to kupuj oryginał. Ja od grudnia 2011 mam termostat wahlera i czujnik temperatury febi(kosztował mnie 20zł) i wszystko działa jak należy:]
Re: [6N2] Błędy w komputerze i termostat
: 17 kwie 2013, 17:02
autor: zigino
a powiedz mi jeszcze czy w 6n2 jest problem wymienić termostat samemu? czy lepiej jechać do mechesa z tym?
Re: [6N2] Błędy w komputerze i termostat
: 19 kwie 2013, 14:02
autor: polobolid
Ja jestem laikiem i sam dałem radę wymienić. Trochę się musiałem pobawić z tą wymianą, bo nie miałem dobrych kleszczy i ściągnąć węża z chłodnicy nie mogłem, poza tym ciężki dostęp jest do tego termostatu ale na spokojnie dasz radę zrobić. Ja to robiłem w 6n ale 6n2 to prawie to samo.
Jeżeli nie masz czasu i nerwów do takich spraw i mechanik za 5 pak by to zrobił to zleć mu to. Ja więcej bym nie dał za taką wymianę:]
PS. jak będziesz sam robił to nie zapomnij założyć nowych oringów. Powinieneś do króćca i czujnika temperatury dostać oringi ale ja się spotkałem z praktykami u sprzedawców, że oringi sprzedawali za dodatkową opłatę:]
[6N2] Błędy w komputerze i termostat
: 23 kwie 2013, 15:06
autor: zigino
ma ktoś zdjęcie w którym miejscu znajduje się ten termostat albo jakiś poradnik ze zdjęciami bo na tych obrazkach poglądowych z "sam naprawiam" nie mogę się ogarnąć ;/
Re: [6N2] Błędy w komputerze i termostat
: 08 maja 2013, 23:50
autor: polobolid
Zlokalizuj sobie wąż chłodniczy(górny) który wchodzi do chłodnicy a następnie podążaj wzrokiem za tym wężem od chłodnicy do bloku silnika. Tam gdzie wchodzi ten wąż jest termostat. Najpierw mam króciec(kawałek rurki pod kątem, która wchodzi w obudowę termostatu, jest przykręcony dwoma śrubkami).
Tutaj masz moją relacje z wymiany termostatu
viewtopic.php?f=178&t=37699&start=20
Re: [6N2] Błędy 16726 i 16891 Pomocy
: 18 maja 2013, 18:18
autor: zigino
Dzięki za podpowiedź

może ktoś jednak wie coś na temat tych błędów
Re: [6N2] Błędy 16726 i 16891 Pomocy
: 28 maja 2013, 15:14
autor: mariuszsal
Co do błędów toż przecież VAG ci napisał.
1) Czujnik wałka rozrządu (znajduje się pod plastikową osłoną silnika) - jeśli błąd sporadyczny to albo coś nie łączy albo siadł ci akumulator ostatnio. Możesz na wszelki wypadek przeczyścić styki. Jak nie to wymiana.
2) Regulacja biegu jałowego - sprawdź stan przepustnicy, kable, szczelność układu, wyczyść ją i przeprowadź adaptację. Jak nie pomoże to wymiana.