Strona 1 z 1
[86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 15 kwie 2013, 14:52
autor: Anonymous
Zaczeło sie od tego że od pewnego czasu trudno odpalał. Trzeba było dlugo kręcić, albo ruszył za 2 razem od strzała.
W sobotę wieczorem odpalił, pochodził 10s zakrztusił się i zgasł.
Od tego czasu nie odpala.
Paliwo jest, iskra na kablach również.
Przez jakis czas w niedziele jakby chciał odpalić, ale tego nie robił. Po wykręceniu i osuszeniu świec (były zalane) znów zamilkł.
Dziś wymieniam świece, a jak to nie pomorze to juz nie wiem co może być.
Jakieś pomysły?
Re: [86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 15 kwie 2013, 20:11
autor: Anonymous
wymiana świec nic nie dała
dziś z kolei nie lało paliwem O.o
Re: [86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 15 kwie 2013, 21:24
autor: kolunio21
Może pompa umiera?? sprawdź przekaźnik od pomp
Re: [86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 15 kwie 2013, 22:28
autor: Tajg3r
Sprawdź jedną i drugą pompę.

Re: [86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 16 kwie 2013, 0:53
autor: 4064484
Sprawdź dzisiejsze losowanie totolotka.
Diagnostyka silnika spalinowego ver 0.1 beta:
Do pracy silnika potrzeba:
Paliwa
Powietrza
Ciśnienia
Iskry.
Powietrze zakladamy ze jest, dostatecznie dużo.
Ciśnienie - tutaj manometr, lub organoleptyczne sprawdzanie - przytykasz otwór na swiece palcem, a druga osoba kręci rozrusznikiem - powinno byc cięzko utrzymać palec przy gnieździe na świece.
Paliwo - łatwo sprawdzić organoleptycznie czy wtryski psikają paliwskiem
Iskra podobnie...
Nie leje paliwem? A jest w tym momencie iskra?
Zapłon i wtrysk są sterowane z jednego czunika.
Brak wtrysku ale sprawna iskra - pompy paliwa, brak paliwa, filtr, wtryski, przekaźnik pompy, kable.
Brak jednocześnie i wtrysku i iskry - zasialnie komputera, czujnik halla.
Jak sprawdzic czujnik halla?
Zdejmij wtyczke i środkowy pin połącz kawałkiem druta z masą - w momencie robienia zwarcia powinna przeskoczyc iskra i psiknąć wtryskiwacze.
Pompy paliwa manometrem, kable ohmomierzem, wtryski dowolną metodą - podac im zasilanie, czy coś.
Ten silnik jest prosty jak [...] Nie ma że nie odpala.
Re: [86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 16 kwie 2013, 6:52
autor: Anonymous
zdobyłem schemat wtrysku digifant i dziś postaram sie znaleźć przekaźnik pompy
a pompa w 3f jest tylko jedna zewnętrzna kolego Tajg3r
Re: [86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 16 kwie 2013, 12:35
autor: Tajg3r
Aaaaj, wybacz przeoczenie. :blush2: mój błąd.

Muszę się jeszcze sporo nauczyć. :blush2:
Re: [86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 16 kwie 2013, 18:04
autor: Anonymous
Polo ożyło! :-D
Sprawca nie do końca pewny. Po części przekaźnik pompy paliwa który się wiesza (już zamówiłem nowy Boscha - bedzie jutro), a po części 20A bezpiecznik nad nim który był bardzo utleniony i wytopiony, co powodowało brak dobrego styku.
Przy okazji Złomek dostał nowy filtr powietrza, również Bosch-a.
Re: [86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 16 kwie 2013, 18:18
autor: kolunio21
Marcin86c
Są dwie

jedna w baku druga zewnętrzna

Re: [86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 16 kwie 2013, 18:26
autor: jerry666
Zależy czy był czy nie i czy podłączone są 2 czy jedna. Ja mam akurat jedną pod lewy kołem zamontowaną.
Re: [86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 16 kwie 2013, 18:35
autor: Tajg3r
Właśnie też mi coś dziwnie było, zwątpiłem jak mnie poprawił. :scratch: Bo właśnie jest, że jedna w zbiorniku, z pływakiem, a druga przy tylnym kole.
Re: [86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 17 kwie 2013, 7:33
autor: Anonymous
[quote=""jerry666""]pod lewy[/quote]
chyba pod prawym
[quote=""Tajg3r""]Sprawdź jedną i drugą pompę. [/quote]
[quote=""kolunio21""]Są dwie jedna w baku druga zewnętrzna [/quote]
[quote=""jerry666""]Zależy czy był czy nie i czy podłączone są 2 czy jedna.[/quote]
To ja już nie wiem

Sugerowałem się schematem z polskiej książki, w etce też jest jedna, ale na schemacie wtrysku Digifant od G40 są już dwie.
Cholera co te szwaby tam montowały
Tak jak są dwa filtry paliwa z niewiadomych przyczyn :shock:
Też je będę wymieniał.
Re: [86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać
: 17 kwie 2013, 13:52
autor: lukas2305
Marcin86c, są dwie - jedna niskociśnieniowa w zbiorniku, druga wysokociśnieniowa pod autem.
Filtry rzeczywiście są dwa - jeden klasyczny filtr walec blaszany, drugi to filtr na grubsze zanieczyszczenia spełniający dodatkowo rolę zasobnika 100-150ml przy małej ilości paliwa w zbiorniku i łapaniu powietrza przez pompe.