Strona 1 z 1
[9n] 1.4tdi problem z odpalaniem
: 24 mar 2013, 22:43
autor: trawers25
Witam, posiadam polo 9n 1.4tdi z 2002r. Od jakiegoś czasu pojawiły się problemy z odpalaniem. Występuję to nie zawsze, ale głównie gdy jest zimno lub wilgotno. Podczas odpalania wygląda jakby nie paliła na wszystkie cylindry - chodzi nie równo nie reaguje na pedał gazu i dopiero po jakimś czasie wchodzi na obroty. Świece sprawdzone, czujnik od wody tak samo. Mechanicy wymienili jakieś gumki za 340zł, jest lepiej ale szału nie ma. Jestem laikiem w tym temacie, ale wygląda to jakby nie dostawała paliwa do wszystkich cylindrów, albo nie miało odpowiedniego ciśnienia paliwa i dopiero do jakimś czasie wszystko się normuje. Dziwne jest to że nie zawsze problem występuje, a mechanicy rozkładają ręce. Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam Radosław.
Re: [9n] 1.4tdi problem z odpalaniem
: 25 mar 2013, 11:17
autor: Wolga85
Spróbuj podpompować paliwo przez załączenia kilkakrotnie zapłonu (jeśli problem z paliwem to powinno pomóc jak nie to nie to).
Re: [9n] 1.4tdi problem z odpalaniem
: 25 mar 2013, 12:05
autor: mates86
Sprawdzałeś ciśnienie na pompkach?
Re: [9n] 1.4tdi problem z odpalaniem
: 25 mar 2013, 17:57
autor: trawers25
spróbuje z tym kilkakrotnym włączaniem zapłonu, ale podejrzewam że to raczej nie to. Pompkę paliwa słychać za każdym razem po włączeniu zapłonu z charakterystycznym dźwiękiem. Wygląda to tak jakby po uzupełnieniu paliwa w przewodach pompka się wyłącza.
Co do ciśnienia na pompowtryskach to nie mam o tym zielonego pojęcia, ale podejrzewam że jak auto było u mechaników którzy specjalizują się tylko w VW i Audi takie podstawy sprawdzili. Tak jak pisałem podobno wymienili jakieś gumki pewnie od pompowtrysków.
Re: [9n] 1.4tdi problem z odpalaniem
: 25 mar 2013, 20:51
autor: mates86
Tak pewnie wymienili gumki na pompkach. Nie masz VAG-a? Skąd jesteś? Może ktoś z twojej okolicy ma program to Ci dużo pomoże.
Re: [9n] 1.4tdi problem z odpalaniem
: 25 mar 2013, 23:58
autor: trawers25
Jestem z Dąbrowy Górniczej, a auto już było u tylu mechaników i podłączane pod tyle komputerów że już sam wątpię w skuteczność takich zabiegów. Nie ma żadnych błędów, przed wymianą gumek jak nie mogła odpalić wyskakiwał błąd położenia wału, ale to podobno normalne jak auto nie mogło odpalić. A dzisiaj np. auto stało przez 3 dni na dworze i odpaliło na dotyk. Denerwujące jest to że problem nie występuje cały czas. Są dni że pali ładnie, a czasami jak traktor jakby silnik się rozpędzał. A VAG-iem elektronicznie można sprawdzić ciśnienie na pompowtryskach? Czy do tego służy już inny przyrząd? Osobiście i na chłopski rozum też szukałbym problemu że coś nie trzyma ciśnienia. Jeśli gumki pomogły to jest to krok w dobrą stronę, obawiam się jednak że nie jest to wystarczające i być może któraś z pompek czasami puszcza. Jak to sprawdzić? I jakie powinno być prawidłowe ciśnienie?
Re: [9n] 1.4tdi problem z odpalaniem
: 26 mar 2013, 7:32
autor: mates86
Możesz sprawdzić ciśnienie na pompkach za pomocą VAG-a. Dziwne objawy skoro raz pali normalnie a raz ma problemy. Mank miał problem z odpaleniem auta bo miał źle osadzone pompki i nie było właściwego ciśnienia i wkońcu musiał odstawić auto do mechanika żeby wymienił gumki. Na VAG-u wykryliśmy gorsze ciśnienie na pompkach i po wymianie gumek i osadzeniu pompek na nowo auto jest jak nowe. Możesz podjechać do Zabrza samochodem?
Re: [9n] 1.4tdi problem z odpalaniem
: 26 mar 2013, 21:03
autor: trawers25
Hmm. Auto było u mechaników którzy specjalizują się w VW inaczej mówiąc innego auta niż rodzina VW tam nie widziałem. Myślę że sprawdzili wszystko jak należy. Nurtuje mnie ten problem i szukam na wielu forach. Trafiłem na temat pompy tandemowej i cofającego się paliwa. Być może faktycznie nie trzyma zaworek zwrotny i paliwo się cofa. Może to dobry trop, bo problem nie występuje zawsze i być może nie zawsze to paliwo się cofa. Spróbuję zacisnąć przewody paliwowe jeśli to pomoże znaczy się że znalazłem źródło problemu. Oczywiście to żadne pocieszenie, bo podobno takich zaworków się nie regeneruje a pompa to 500-600zł. Oczywiście może podjechać do Zabrza, ale myślę że jeśli się umówimy to dopiero po świętach - dobra diagnoza warta jest przejechanych kilometrów.
Kolega polecił mi również żeby w VAG na zimnym silniku włączyć logowanie grupy 018 i odpalić auto. Zaraz po uruchomieniu powinny być same 0 na wszystkich pompowtryskach. Jeśli będzie inaczej znaczy się że brakuje paliwa w którymś z PF