Strona 1 z 1

[6N] drżenie na biegu jałowym

: 24 cze 2009, 0:22
autor: Piotr Ka
Witam Kolegów,
od pewnego czasu w moje Polo 98, silnik 1.0L na biegu jałowym zaczyna drżeć. Boję się, że mi się śrubki w kokpicie porozkręcają. Jak delikatnie zwiększę obroty to wszystko wraca do normy. Zauważyłem to po zmianie paska rozrządu - czy może mieć to jakiś związek?

Re: drżenie na biegu jałowym

: 24 cze 2009, 0:25
autor: Artpolo
U mnie takie drgania wystąpiły przed wymianą cewki i podstawy monowtrysku.
Być może jesteś świadkiem śmierci silniczka krokowego - to on odpowiada za obroty jałowe.

Re: drżenie na biegu jałowym

: 24 cze 2009, 7:39
autor: wesol
Piotr Ka Jaki masz silnik bo nie podaleś

Re: drżenie na biegu jałowym

: 24 cze 2009, 8:04
autor: Kijus
Ja też się podepnę pod temat. Mi też drży - głównie oceniam to po kierownicy. Oczywiście dzieje się to na jałowym. Silnik 1.6 AEE
pozdrawiam

Re: drżenie na biegu jałowym

: 24 cze 2009, 8:13
autor: grzybol
Poduszki pod silnikiem mogą być już zużyte....

Re: drżenie na biegu jałowym

: 24 cze 2009, 10:18
autor: Dziadek13
Może to dziwne ale sprawdż cały uklad zapłonowy, a dlaczego bo słaba iskra na świecy, różnica ciśnienia w cylindrach powodują takie zjawisko można to sprawdzić np w takim aucie co nie drży włanczając światła i radio obciążenie aku i instalacji elektrycznej powoduje osłabienie mocy iskry a co za tym idzie zaczyna drżeć silnik i karoseria.Więc trza dbać o układ zapłonowy czyli odpowiednie świece,przerwa na nich,kable wysokiego napiecia ich właściwy opór no i kontakty styków kabli zasilających układ.Samo drżenie już świadczy o jakiejś usterce w układzie zapłonowym.Na próbe dać takie obroty co przestaje drżeć i wtedy mierzymy napięcie na aku i na zasilaniu cewki zapłonowej,puszczamy pedał gazu i jak drży mierzymy jeszcze raz i teraz widać różnice w zasilaniu,można kleszczami dieca zmierzyć moc iskry na przewodach moze któryś z przewodów ma delikatne przbicie.

Re: drżenie na biegu jałowym

: 24 cze 2009, 13:52
autor: Piotr Ka
[quote="wesol"]Piotr Ka Jaki masz silnik bo nie podaleś[/quote]
1.0 L, teraz jest też dopisane w głównym opisie :)

Re: drżenie na biegu jałowym

: 24 cze 2009, 16:35
autor: wesol
Moze byc wiele przyczyn. Od ukladu zapolonowego( kable, swieczki itp) Moze ktos wczesniej wymienial tloki i dal poprostu niefirmowy komplet 4 szt tylko wymienil 1 szt np. ( malo prawdopodobne ale mozliwe). Oczewiscie poduszki ( raczej czesta przyczyna i tu bym sie zainteresowal).

Mozna by sprobowac dygnac troszke obr biegu jalowego bo wydaje mi sie ze jednak te firmowe 700 obr +/- 40 to troszke malo. Tylko ze pisza ze nie regulowane to jest ale napewno sie da.

Re: drżenie na biegu jałowym

: 24 cze 2009, 19:11
autor: krzzbi773polo
jezeli wystapilo to po zmianie rozrzadu to prawdopodobnie zostal pasek przestawiony .
czyli mechanik to partacz jezeli oczywiscie tak zrobil.

Re: drżenie na biegu jałowym

: 31 gru 2010, 10:52
autor: gotham
Ja się podpinam pod temat tez mam drżenie ale tylko na kierownicy, po czym poznać ze poduszki są uszkodzone bo na razie chciałbym wzrokowo sprawdzić co może wymagać wymiany.

Re: drżenie na biegu jałowym

: 15 lis 2011, 13:32
autor: vickier
no ja mam to samo, tylko jak jest zimny to jest OK, jak już się zagrzeje to kokpit może robić mikser

Re: [6N] drżenie na biegu jałowym

: 19 kwie 2012, 18:39
autor: fototota
Widzę, że problem dość znany.. ;/
Niestety mam to samo, odkąd kupiłem auto. Wymiana oleju, wszystkich filtrów, kable, kopułka, świeczki, termostat, czujnik ciśnienia oleju. Gdy pracuje na ssaniu (około 1000 obr./min.) jest wszystko gładko... gdy tylko wskazówka temp. idzie do pionu (90stopni) obroty spadają na około 750 obr./min i zaczynają się drgania.. po wymianie amortyzatorów na nowe wszystko jest jeszcze bardziej spotęgowane xD
gdy dłużej pochodzi, na jałowym biegu zaczynają się też falowania obrotów -> ku dołowi (poniżej wspomnianych 750 obrotów)..
nie ma znaczenia czy gaz czy benzyna... może przepustnica, może silnik krokowy? Od czego zaczynać zabawę?

Re: [6N] drżenie na biegu jałowym

: 27 maja 2012, 23:29
autor: krzychVW
Witam!

Również podepnę się pod temat, mam niemal, że identycznie jak Kolega wyżej. Gdy silnik jest zimny wszystko jest jak trzeba, gdy się nagrzeje skaczą obroty. Byłem u mechanika, który podłączył komputer, ale żadnych błędów ani nic nie wykrył, a sam sugerował, że te silniki tak pracują. Silnik pracuje dokładnie tak: http://www.youtube.com/watch?v=8G6H8OVh ... e=youtu.be Jak w najprostszy sposób posprawdzać co jest przyczyną? Auto to VW Polo III 6N 1999r z silnikiem 1.0 benzyna. Z góry uprzedzam, że jestem laikiem samochodowym, a jest to mój pierwszy samochód, którego jestem posiadaczem od niespełna pół roku.

Re: [6N] drżenie na biegu jałowym

: 29 maja 2012, 23:06
autor: pyc
[quote="Piotr Ka"]Witam Kolegów,
od pewnego czasu w moje Polo 98, silnik 1.0L na biegu jałowym zaczyna drżeć. Boję się, że mi się śrubki w kokpicie porozkręcają. Jak delikatnie zwiększę obroty to wszystko wraca do normy. Zauważyłem to po zmianie paska rozrządu - czy może mieć to jakiś związek?[/quote]


Jak najbardziej może. Po zmianie paska rozrządu powinno wykonać się sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu, jak zapłon masz nieco za szybki to silnik może chwilowo "przepadać". Generalnie te silniki mają za niskie obroty, tak już jest i trzeba z tym żyć takie 900 byłoby idealne. Niestety nie da się ich podnieść. W zależności od ECU, obroty jałowego to 700-850 ale przeważnie ok 800.

Re: [6N] drżenie na biegu jałowym

: 10 lip 2012, 11:40
autor: kris@@
Witam.
Może ktoś się orientuje w jaki sposób można podnieść wolne obroty tj. skrócic linke albo gdzieś coś podłożyć zeby lekko je podnieść?
W moim polo fabrycznie był silnik 1,0 ale ze umarł a natrafił się silnik 1,4 za przysłowiową złotówkę więc zainstalowałem go ale niestety bez komputerka gdyż ktoś wcześniej go kupił.Więc pozostał mi komputer sterujący z 1.0. W sumie wszystko jest ok z silnikiem tylko te obroty 550-600, troszkę za niskie przez co trzęsie mocno silnikiem a wibracje przenoszą sie na całe auto. Zna ktos jakiś knif jak podnieść mu te wolne obroty?