[6n] Duże spalanie i mały problem z odpalaniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kspr
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 mar 2013, 11:48

[6n] Duże spalanie i mały problem z odpalaniem

Post autor: kspr »

Mam polo 6N rocznik 95, silnik 1,3.
Od kiedy go kupiłem samochód dość dużo pali, w mieście w lecie koło 10 w
zimie nawet do 11 dochodzi. W trasie pali koło 8L.
Samochodem dość mało jeżdżę 2 do max 3 razy w tygodniu na dystansie koło
20km, ale pomyślałem że można spróbować by coś z tym spalaniem zrobić.

Dodatkowy problem jest taki że czasem (z 4/5 razy w tamtym roku) zdarzyło
się że zapalam, silnik odpala i od razu gaśnie, po takim zgaśnięciu
wystarczy że poczekam chwilę koło minuty i odpala normalnie.

Filtr paliwa był wymieniany, sonda lambda na luzie chodzi pomiędzy około
0,1 do około 0,8V.
Termostat był wymieniany przy czym przed wymianą gdy temperatura była cały
czas na początku skali, spalanie było praktycznie identyczne.
Termostat wydaje się że też działa poprawnie silnik zmienia obroty w
zależności od tego czy jest zimny czy ciepły na początku jest to ponad 1000
tak na oko 1100 lub 1150, jak temperatura silnika dochodzi do 90 stopni
(nawet wcześniej) to obroty na luzie stabilizują się na poziomie 750.

Po podłączeniu do komputera dostaję informację
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
Ale przeczytałem że może to być spowodowane tym że komputer podłączyłem bez
odpalania silnika.

I moje pytania
Czy na podstawie powyższego opisu można stwierdzić co jest z tym spalaniem
nie tak.
Czym mogą być spowodowane problemy z odpalaniem.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

z tego co opisujesz to błędy mogą dotyczyć czujnika Halla choć nie koniecznie ale warto to sprawdzić, do tego obadaj czy cewka czasem nie woła o wymianę bo też widzę masz tego objawy. Wymień cewkę koszt dosyć niski, używek pełno na aukcjach internetowych, nawet u nas na forum znajdziesz cewkę za śmieszną kasę.

Z tego co się orientuję to silnik 1,3 ADX to żłopiący paliwo potwór i nie jest on oszczędny, wypada gorzej niż jednostka 1,4 AEX.
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
kspr
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 mar 2013, 11:48

Post autor: kspr »

W końcu udało mi się sprawdzić czujnik Halla i przy włączonym silniku nie ma błędów, więc wnioskuję że to nie on.

Przy okazji zebrałem trochę danych z komputera. Dane zebrane na luzie temp silnika 90 stopni, na kilku screenach widoczny jest skok obrotów jest to poprawne zachowanie bo wtedy dodawałem gazu.

http://sdrv.ms/ZfWUUm

Proszę o informację czy można z tego coś wyczytać co może być przyczyną dużego spalania, ewentualnie jeżeli będzie coś innego niepokojącego to też proszę o informację.
k
kspr
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 mar 2013, 11:48

Post autor: kspr »

Odkopuje temat bo odkryłem problem z odpalaniem.
Mianowicie na 90% jest to immobilaizer - wnioskuję to po tym że jak wyciągnę pigułkę z kluczyka to samochód zachowuje się identycznie jak wtedy gdy czasem nie chce zapalić i teraz pytanie.

Czy mogę jakoś wyłączyć immo, mam znajomego który kiedyś wyłączył poprzez wyciągnięcie kości pamięci i przeprogramowanie. Robił to jednak według instrukcji i korzystał z gotowego oprogramowania z wyłączonym immo. Czy ktoś miał by takie coś do polo, ewentualnie jakiś inny pomysł na rozwiązanie problemu.
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Inny pomysł to jedziesz do ASO i dorabiają Ci pastylkę immo ale pewnie ze 300 zł to wyjdzie.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”