[9n3] Czujnik g40

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
st0pr0c3nt
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 lip 2012, 12:26
Lokalizacja: Zawiercie

[9n3] Czujnik g40

Post autor: st0pr0c3nt »

Witam, otóż problem mam nietypowy. Sprzedawca sprzedał mi czujnik wałka rozrządu tylko on wygląda jak taka tubka z metalowym oczkiem na końcu. Rozebrałem dziś obudowę rozrządu i wyciągnąłem ten czujnik g40 (tak mi się wydaję). Czujnik znajdował się między paskiem a kołem. Okazało się, że to są dwa różne czujniki :shock: więc teraz nie wiem czy sprzedano mi g40 czy g28, szczerze jestem wk..... VAG pokazuję, błąd na g40. Pomocy.
1.9 TDI ~130 Ponies
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""st0pr0c3nt""]VAG pokazuję, błąd na g40. Pomocy.[/quote]To jest zbyt mało informacji aby mówić o pomocy. Należało podać pełny opis błędu, jak również co dolega pacjętowi. G40 jest czujnikiem położenia wałka rozrządu, a brak sygnału z tego czujnika będzie powodować trudny rozruch silnika niezależnie od jego temperatury. Być może niepotrzebnie chcesz wymienić ten czujnik.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
st0pr0c3nt
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 lip 2012, 12:26
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: st0pr0c3nt »

Oczywiście błąd jest na uruchomionym silniku, konkretnie jest to brak sygnału z czujnikiem. Auto ciężko pali na ciepłym silniku.

edit (po skasowaniu wraca jak bumerang)
1.9 TDI ~130 Ponies
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Napisałem ci abyś podał pełny opis błędu i o ile to możliwe jego nr. Jeżeli masz trudności z odpaleniem tylko ciepłego silnika, to nie jest to wina tego czujnika, a przyczyna może tkwić w zbyt wolnych obrotach silnika podczas jego uruchamiania, np słaby aku, zaśniedziałe styki, nie w pełni sprawny rozrusznik.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
st0pr0c3nt
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 lip 2012, 12:26
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: st0pr0c3nt »

Gdybym miał to bym podał, a nie mam na tą chwilę. Ale skoro jest błąd i check się świeci nawet po wykasowaniu to coś musi być na rzeczy . Wymieniłem dzisiaj świece, nie wiem czy to ma znaczenie, ale po kilku próbach, zawsze pali od kopa.
1.9 TDI ~130 Ponies
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""st0pr0c3nt""]Ale skoro jest błąd i check się świeci nawet po wykasowaniu to coś musi być na rzeczy .[/quote]Niewątpliwie masz rację, ale nie koniecznie musi czujnik być uszkodzony, najczestszą przyczyną jest słaby styk we wtyczkach powodując błędy i przez to ludzie często wymieniają sprawne elementy, bez uprzedniego ich sprawdzenia.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
st0pr0c3nt
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 lip 2012, 12:26
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: st0pr0c3nt »

A możesz podpowiedzieć jak mogę sprawdzić? Rozumiem, że oględziny wzrokowe dają jako taki rezultat, wtyczka jest 3pinowa, jakiś test mogę zrobić?
1.9 TDI ~130 Ponies
Awatar użytkownika
st0pr0c3nt
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 lip 2012, 12:26
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: st0pr0c3nt »

Po wymianie czujnika, silnik odżył, dziękuje, do zamknięcia.
1.9 TDI ~130 Ponies
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”