Strona 1 z 1

[6n] Ładowanie alternatora

: 16 lut 2013, 20:54
autor: tomekk46
Dzien dobry.
Przepraszam,ze tak sie pytam,mozliwe,ze taki temat juz byl ale ja nie moge go znalesc,otóż chodzi,ze mierzyłem napiecie podczas jakie daje alternator(na klemach),po wlaczeniu jesrt 14,5 ale kiedy silnik zlapie temperature dochodzi do 15,przy wlaczeniu wszystkich swiatel,radia,ogrzewania dalej jest 15 tak samo jesli dostanie 3tys obrotow to tylko drgnie tak w dol i zaraz wraca do 15.Bardzo bym prosil o pomoc czy mozliwe,ze jest to reguralator napiecie?niestety brak funduszy na mechanika a mam model silnika AEF i jest w nim strasznie duzo rozbierania zeby gdziekolwiek sie dostac,wiec tak sie pytam czy kupowac jakis alternator na allegro czy regulator napiciec czy moze jeszcze cos innego.Bede wdzieczny za pomoc,
Tomek
pozdrawiam i milego sobotniego wieczoru:)

Zapamiętaj żeby umieszczać jeszcze tag w temacie.

Toto

Re: [6n] Ładowanie alternatora

: 16 lut 2013, 21:17
autor: Toto
15 to jest trochę za duża wartość, ok. 14,5 to powinien być max ale nie powiem dokładnie...za taki stan rzeczy raczej odpowiada regulator napięcia i wystarczy jeśli już to tylko jego wymienić :)

Re: [6n] Ładowanie alternatora

: 16 lut 2013, 23:26
autor: tomekk46
dziekuje.wlasnie dlatego sie pytalem bo bym kupil i odrazu wymienil a rozkrecania jest troche:).moze jakos ten dolny grill sciagne i tam przez niego jakos sie dostane bo to wszystko sciagac to troche dlubaniny jest a na polu nie jest za bardzo cieplo.
pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje

Re: [6n] Ładowanie alternatora

: 16 lut 2013, 23:53
autor: Marianoo
Zalezy jeszcze czym kolega mierzyl to napiecie. Chinskie mierniki raz ze lubia przeklamywac, a dwa to jesli w nich konczy sie bateria to juz w ogole te mierniki cuda pokazuja. Pamietam jak mi znajomy przyjechal bo ma 17V ladowania, a moj pokazywal 14.1V bodajze:)
Ale jesli miernik jest sprawny i firma nie krzak to za duze ladowanie masz. Regulator do wymiany.

Re: [6n] Ładowanie alternatora

: 27 sty 2014, 22:25
autor: remiggio
Witam wszystkich podepnę się pod temat.
Mój problem polega na tym że auto po odpaleniu po bardzo długim postoju ( ponad miesiąc ) nie ładuje akumulatora po zmierzeniu prądu na odpalonym silniku pokazuje 11Volt ale na wyjściu z alternatora po odłączeniu kabla który idzie do akumulatora pokazuje 3Volt czy to będzie wina tego regulatora napięcia bo przeczyszczenie wszystkich połączeń nic nie dało i lampka cały czas świeci tylko po przygazowaniu tak dziwnie przygasa i miga ale całkiem nie gaśnie. Proszę o pomoc w tej sprawie bo nie wiem co to może być. Silnik to 1.0 33kw 94r