Strona 1 z 1

[6n2] Dzwonienie z silnika 1,4 TDI

: 06 lut 2013, 22:13
autor: Gliku
Witam. Moja poloweczka ma nastepujace obajwy.

Przy zapalonym silniku na wolnym biegu cos grzechocze/dzwoni spod silnika. Dzwiek taki lekko metalowy, jakby cos luzne bylo. Na zimnym i na cieplym te same objawy. Moze na cieplym minimalnie glosniej.

Jak wcisne sprzeglo i nadal bedzie na luzie to dzwiek zaprzestaje i fajnie slychac V3 w dieslu.

Zadnych innych obajwow nie ma. Czy te dragnia sa spowodowane 3 cylindrami w dieslu czy akurat cos rzeczywiscie jest na rzeczy.

Dla sprosotowania sprzeglo bylo wymieniane i wsadzone kompletne z LUKa.

Re: [6n2] Dzwonienie z silnika 1,4 TDI

: 13 lut 2013, 13:32
autor: _Bartek_
3 cylindry mają taką niezbyt piękna pracę, naciskając sprzęgło odłączasz napęd na tryby w skrzyni więc silnik ma delikatnie lżejsze obciążenie, stąd ta różnica

Re: [6n2] Dzwonienie z silnika 1,4 TDI

: 13 lut 2013, 14:38
autor: mates86
Jak wcisne sprzeglo i nadal bedzie na luzie to dzwiek zaprzestaje i fajnie slychac V3 w dieslu.


Prawdopodobnie łozyksa skrzyni, też mam taki objaw tylko że słychać delikatnie. Sprawdz stan oleju w skrzyni.

Re: [6n2] Dzwonienie z silnika 1,4 TDI

: 22 lut 2013, 9:31
autor: okinoi
Gliku i mates, jakie macie przebiegi w polówkach ?

Re: [6n2] Dzwonienie z silnika 1,4 TDI

: 12 mar 2014, 18:17
autor: Gliku
Zegarowo 210 + około 100 cofniete.

Z 300 będzie na pewno.

Re: [6n2] Dzwonienie z silnika 1,4 TDI

: 12 mar 2014, 18:28
autor: Adrian_Malbork
łożysko oporowe?

Re: [6n2] Dzwonienie z silnika 1,4 TDI

: 12 mar 2014, 18:44
autor: mates86
Ja mam 285 000 km ale miałem już robiony silnik bo smarowanie denka tłoka wysiadło i poszła panewka łącząca korbowód z tłokiem. Jak możesz to napisz na pw i podjedz do mnie to możemy posłuchać i obadać co to jest. Możliwe że to łożysko na sprzęgle bo mi też grzechocze i będę wymieniał.

Re: [6n2] Dzwonienie z silnika 1,4 TDI

: 12 mar 2014, 18:50
autor: TiTo
mam to samo, tez po wymianie sprzęgła. Skrzynia regenerowana (wymiana wszystkich łożysk) dalej to samo. Podejrzewam ze winne jest łożysko oporowe. A dzwoni ta duża blacha go której jest przymocowane łożysko oporowe.