[quote=""Witek6935""][quote=""rat4""]
W tabelce poniżej błędy zaworu recyrkulacji spalin, sondy oraz katalizatora. Tu szukaj guza. :hello:[/quote]
To nie są błędy. Te testy robią się na passed, dopiero gdy auto dobrze się rozgrzeje. Ja sprawdzam te testy tylko po dłuższej trasie. Wtedy wszędzie mam zielone passed. Zaraz po odpaleniu, albo po krótkiej przejażdżce mam tak samo jako kolega... Tyle, że mojej polówce nic nie dolega...
Co do błędu pierwotnego: Wątpię żeby powodował go czujnik powietrza, lub temperatury. Raczej coś masz nie tak w układzie wydechowym.[/quote]
uklad wydechowy mialem wymieniany tylny i srodkowy moze cos zle pospawali ale to bylo poltora roku temu a bledy sa jakos od 3 miesiecy
aha robilem test katalizatora i 2 sond
Dobra robilem test katalizatora zrobilem tak
1. Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.
2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.
Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.
3. Test katalizatora.
Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.
znaczy doszedlem do katalizatora bo gdy wpisalem grupe 46 wyskakuje mi cos innego dodam robilem to na vw tool bo niema pelnej wersji vcds chyba ze ktos zapoda hehe
wiec tak po 2 sondach b1 s1 ok itp wyskakuja mi nastepujace bledy
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Monday, 11 February 2013, 12:38:13.
Chassis Type: 9N - VW Polo
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,25,37,44,45,46,56,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 03E 906 033
Component: 1,2l/4V SIMOS3 00HS7000
Coding: 00031
Shop #: WSC 00330
VCID: DDCD9A774429
WVWZZZ9NZ3D029596 VWZ7Z0B5396724
1 Fault Found:
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Monday, 11 February 2013, 14:13:06.
Control Module Part Number: 03E 906 033
Component and/or Version: 1,2l/4V SIMOS3 00HS7000
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 00330
VCID: DDCD9A774429
Additional Info: WVWZZZ9NZ3D029596 VWZ7Z0B5396724
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
Readiness: 0010 0101
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 6Q0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 6Q0 907 379 M
Component: ESP 5.7 front H02 0001
Coding: 0003416
Shop #: WSC 31414
VCID: 47E1D81F76B5
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 000 - - - Intermittent
przyczymblad 18265 wyskakuje tylko przy probie kata a tak podczas zwyklej jazdy nie wyskakuje .Jednak dzis niechcial zniknac po 10 minutach gdy silnik ostygl juz go nie bylo jezdze samochodem i jest gitara niemam problemow po za tym ze wydaje mi sie ze troche duzo pali 8-9 litrow w sumie zima i klima itp ale niewiem no dodam ze blad kata wyskakuje czesto ale sama kontrolka odrazu sie nie zapala blad tkwi w systemie ale lampka czasem zapala sie po 100 km czasem po 500 km .Kiedy wbijam na autostrade i jade na 5 biegu tak ciagle kolo 3000 obrotow wtedy zapala sie prawie zawsze ale musze jechac tak kolo 15 minut.ale jak sobie smigam po miescie 50-60 km to nic zero lampek bynajmniej narazie nie bylo a pierwszy blad zaswiecil sie jakies 10tys km temu.Blad ecu pierwszy raz kiedy bylo -25 i odczepilem akumulator na noc rano podlaczylem i niechcial odpalic po 2 kaszlach odpalil i smiga dalej niewiem co to moze byc niby wszyscy maja te problemy a ciezko dojsc co to w serwisie kazali wymienic katalizator i czujnik temperatury silnika ( po co ten czujnik to niewiem ) tak wogole w Norwegii to gowno sie znaja brakuje mi dobrego polskiego elektryka co lubi swa robote a nie odrazu by pol samochodu wymienial .Naprawde niewiem co to jest chyba musze go sprzedac ...