[86c2f] Silnik się nie dogrzewa..

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
adeksf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 87
Rejestracja: 12 kwie 2012, 21:47
Lokalizacja: Zielona Góra

[86c2f] Silnik się nie dogrzewa..

Post autor: adeksf »

Witam

Panowie a więc tak po kolei :D Miałem kiedyś wyciek płynu z obudowy termostatu przy łączeniu z blokiem silnika poszła sobie uszczelka i cały płyn wiadomo poszedł w kanał.. Wykręciłem cały króciec poczyściłem powymieniałem co należy i właśnie kiedyś kupiłem sobie czujnik niebieski bo wyczytałem że on może być przyczyną większego spalania naszego polo nałożyłem troszkę silikonu czerwonego do wysokich temp. termostat też wyjąłem wszystko poczyściłem i poskręcałem do kupy.. I teraz jak udało mi się zauważyć moje polo dogrzewa się do 80 stopni a później to już jak sobie jej chce raz tak a raz nie posiadam silnik 1.0 na jednopunkcie.. Moje pytanie brzmi czy może to mieć związek z niebieskim czujnikiem czy termostat już ma dosyć tylko dodam że przed awarią wszystko było na 5 czyli nagrzewała się normalnie do 90 stopni i tak sobie ładnie trzymała.. Rozumiem że teraz mamy chłodniejsze dni ale czy przy jeździe po mieście przy temp +5 stopni to chyba nie powinna mieć większego problemu aby nagrzać się do odpowiedniej temp.. POMOCY !!
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Dobrze myślisz, powinna się spokojnie nagrzewać do 90 stopni. Podstawowe pytanie jakich elementów użyłeś do podmiany. Termostat, to tutaj wszyscy polecają WAHLER-a i chyba nikt z takim nie miał problemu. Czujnik temperatury ten który wymieniałeś to idzie do komputera i nie ma wpływu na wskazania termometru. Od tego jest czarny czujnik. Może być, że obudowa termostatu jest w środku ułamana. Zazwyczaj wymienia się obudowę i termostat, bo to drugie kosztuje kilka złotych.
m
michalmz-83
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 19 sie 2012, 11:24
Lokalizacja: Turek

Post autor: michalmz-83 »

adek1983 Kolega ma w zupełności racje :grin: jeżeli termostat to tylko WAHLER ja ostatni wymieniałem na takowy i temperatura trzyma 90st.
POLO CL 90r
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Wahler spadł na psy i nikomu nie polecam, nawet w sklepie odradzali mi wahlera, założyłem Gates-a i jest cacunio:)
a
adeksf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 87
Rejestracja: 12 kwie 2012, 21:47
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adeksf »

Wyciek miałem przy łączeniu obudowy a blokiem silnika uszczelniłem to czerwonym silikonem bo jak zauważyłem to oring uszczelniający po prostu już miał dość a że była to szybka naprawa to po prostu oczyściłem i założyłem wszystko z powrotem. Założyłem stary termostat który przed awarią działał normalnie autko nagrzewało się do 90stopni a teraz po uszczelnieniu zaczęło do 80.. Więc co tutaj może być przyczyną cały króciec do wymiany czy po takiej awarii termostat się mógł zepsuć ?? Czy może gdzieś dostał się silikon...
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Pytanie czy króciec w środku nie ma ułamanego skrzydełka. Kosztuje kilka złotych. Jak ma ułamane skrzydełko to układ chłodzenia nie będzie działał jak trzeba.
a
adeksf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 87
Rejestracja: 12 kwie 2012, 21:47
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adeksf »

A to nie przyuważyłem. A może to mieć coś wspólnego z tym że zawsze auto dogrzewa się do 80 stopni ??
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Może, wtedy termostat może lekko popuszczać i część płynu będzie kursować po dużym obiegu. Możesz to sprawdzić, czy węże dochodzące do chłodnicy są ciepłe, zanim silnik osiągnie 80 stopni.
a
adeksf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 87
Rejestracja: 12 kwie 2012, 21:47
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adeksf »

Mówisz o górnym i dolnym wężu co dochodzi do chłodnicy jeśli będą ciepłe przed nagrzaniem tzn że albo termostat albo obudowa ??
a
adeksf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 87
Rejestracja: 12 kwie 2012, 21:47
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adeksf »

Sprawdziłem górny przewód jest ciepły a dolny zimny.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""adeksf""]Sprawdziłem górny przewód jest ciepły a dolny zimny.[/quote]

Czyli wskazuje to na to, ze termostat wydaje sie być OK
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

silnik 1.0 ciężko dogrzać do 90 stopni, zwłaszcza jak za oknem zima, musisz dłuższy kawał drogi walnąć... mogą być błędne wskazania z czarnego czujnika.
a
adeksf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 87
Rejestracja: 12 kwie 2012, 21:47
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adeksf »

Wcześniej przed awarią dogrzewał się normalnie bardzo szybko bez większych problemów więc raczej u mnie przy silniku 1.0 nie ma większych problemów z dogrzaniem. Problem zrobił się właśnie po awarii i możliwe to że akurat byłby taki zbieg okoliczności i by strzelił czarny czujnik ? Czy może termostat ma dość ale w zasadzie dziwne by to było skoro jest zamknięty i przy 80 wychodzi na to że się otwiera.. Wymiana niebieskiego czujnika na pewno nie mogła mieć wpływu ??
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Niebieski czujnik daje wskazania do jednostki sterującej, czarny daje wskazania dla ciebie - na zegary. Przy czym dokładność wskaźników na zegarach nie jest rewelacyjna, ktoś kiedyś określił je jako "orientacyjne" - wszystkim znany problem "a ile ja mam paliwa w baku?"
Więc albo nowy termostat tobie otwiera się szybciej, ale pisałeś że stary dałeś z powrotem, albo czujnik zaczął przekłamywać (może go wyczyściłeś z nalotu, i zmieniły się warunki pomiaru).
a
adeksf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 87
Rejestracja: 12 kwie 2012, 21:47
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adeksf »

No nie powiem poczyściłem to wszystko tam dokładnie w środku i wsadziłem to na czerwony silikon.. Wiem głupi temat trochę ogólnie ale nie chciałbym żeby polo paliło więcej bo bd jeździło nie dogrzane.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”