[6n2] 1.4 MPI Dławi się, przygasa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

q
quba91
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 gru 2012, 12:42

[6n2] 1.4 MPI Dławi się, przygasa

Post autor: quba91 »

Witam, od pewnego czasu polo (silnik AUD) zaczęło mi się dławić podczas jazdy, szczególnie gdy jest mokro na dworze. Kiedy się rozgrzeje problem praktycznie nie występuje. Wymieniłem świece i kable, jest lepiej, ale nadal się dławi, szczególnie gdy docisnę podczas ruszania. Ponadto kiedy stoję na światłach delikatnie zaczynają falować obroty i mruga check engine, kiedy ruszę zapala się na stałe. Jaka może być tego przyczyna? Cewka? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
w
willeman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:39
Lokalizacja: Jasło PL / Newbury UK

Post autor: willeman »

witam, dolacze sie, moje objawy sa podobne, wszystko bylo ok dzisiaj rano ok, dopiero jak wracalem z pracy zaczal sie cyrk. obroty troche spadaly, nierowno chodzil, po dodaniu gazu ok. podczas jazdy (przyspieszania) zaczyna szarpac i po chwili zaczyna mrugac check. za chwile przestaje ale nadal szarpie. i ponownie mruga. co to moze byc? ma ktos pomysl?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

sądzę że to wina cewki zapłonowej, są 2 sposoby na sprawdzenie, ja użyłem dwóch:
1. obejrzeć dokładnie cewkę z każdej strony czy nie ma pęknięć na plastykowej obudowie - jeśli są, cewka do wymiany
2. w wilgotny dzień na zimnym silniku odpalić auto, jeśli dławi się i obroty falują zgasić silnik i wysuszyć cewkę suszarką bądź opalarka (przy opalarce zachować umiar), po suszeniu odpalić auto, jeśli objawy ustąpiły - cewka do wymiany. Jeśli nie jest wilgotno to można cewkę spryskać wodą ze spryskiwacza do kwiatków itp i spróbować odpalić, jeśli będą falować obroty i silnik będzie nie równo pracował to wiadomo co trzeba zrobić - wymienić cewkę.
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Potwierdzam to cewki zapłonowe a mianowicie jedna z nich przy awarii dwóch lub więcej nie ujechałbyś ani metra, wiem bo przerabiałem to u siebie. Zbliżająca awarię cewek można rozpoznać po delikatym mryganiu świateł jadąc w nocy.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""krakers2207""]Potwierdzam to cewki zapłonowe a mianowicie jedna z nich przy awarii dwóch lub więcej nie ujechałbyś ani metra, wiem bo przerabiałem to u siebie. Zbliżająca awarię cewek można rozpoznać po delikatym mryganiu świateł jadąc w nocy.
Pozdrawiam[/quote]

cewka jest jedna.
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

[quote=""Jabolek""][quote=""krakers2207""]Potwierdzam to cewki zapłonowe a mianowicie jedna z nich przy awarii dwóch lub więcej nie ujechałbyś ani metra, wiem bo przerabiałem to u siebie. Zbliżająca awarię cewek można rozpoznać po delikatym mryganiu świateł jadąc w nocy.
Pozdrawiam[/quote]

cewka jest jedna.[/quote]

W moim 1.4 były 4 oddzielne cewki zapłonowe na każdą ze świeć, chyba że 1.4 mpi ma inaczej
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

cewka jest jedna - uzwojenia są 4, nie wprowadzajmy użytkowników w błąd bo nie da się wymienić jednego uzwojenia tylko całą cewkę.
http://t.iparts.pl/011/0040402003/dokum ... a-beru.jpg
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

[quote=""Jabolek""]cewka jest jedna - uzwojenia są 4, nie wprowadzajmy użytkowników w błąd bo nie da się wymienić jednego uzwojenia tylko całą cewkę.
http://t.iparts.pl/011/0040402003/dokum ... a-beru.jpg[/quote]

1.4 16V BKY jest inaczej myślałem że w MPI jest tak samo, wprowadziłem w błąd sorka
w
willeman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:39
Lokalizacja: Jasło PL / Newbury UK

Post autor: willeman »

Czyli w moim przypadku tez by to moglo byc?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""willeman""]Czyli w moim przypadku tez by to moglo byc?[/quote]

tak, dokładnie, pokombinuj jak napisałem wcześniej to się przekonasz ;)
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Miałem dokładnie ten sam problem. Wymieniłem kable i świece, objawy takie jak opisane przez Ciebie. Decyzja o wymianie cewki i po wymianie obejrzenie jej dokładne. Było na spodzie cewki pęknięcie o długości może 5 cm jak włos. Ciężko zauważalne.
TUTAJ - tu opisywałem swój problem
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
q
quba91
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 gru 2012, 12:42

Post autor: quba91 »

Dzięki bardzo za odpowiedzi, teraz nie dysponuję czasem, ale niedługo kupię cewkę i dam znać czy pomogło. Pozdrawiam
w
willeman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:39
Lokalizacja: Jasło PL / Newbury UK

Post autor: willeman »

dzieki wielkie. ja tez cos pokombinuje.umowilem sie do mechanika tak czy siak wiec uwidzimy...
T
Tyber
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 03 sty 2013, 0:36
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Tyber »

Wydaję mi się, że mam ten sam problem.
Auto stoi w miejscu to obroty falują.
Jak się rusza lub parkuję to często gaśnie tak jakby dostawał mało prądu i mrygnie kontrola Akumulatora.
Jak dodam więcej gazu to nie gaśnie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”