Strona 1 z 1

[6N] VW Polo. Co to za kolektor?

: 16 sty 2013, 18:34
autor: Ama
Hej
Mam VW Polo 2000. Dzisiaj zauważyłem, że mam wypięty jakiś kolektor, do połączenia z silnikiem - jak na zdjęciu.
http://zapodaj.net/images/8f73787249140.jpg

Jako, że nie znam się na mechanice, czy mógłby ktoś napisać co ten kolektor łączy i czym groziłaby dalsza jazda bez wpięcia go z powrotem?

Na marginesie dodam, że w czasie mrozów, prawdopodobnie zamarza mi odma i jak odkręcam wlew od oleju, to potrafiło syczeć jak przy otwieraniu butelki gazowanej. Czy to może mieć coś wspólnego z tym wypiętym kolektorem (zbyt duże ciśnienie wypchnęło?)

Re: [6N] VW Polo. Co to za kolektor?

: 16 sty 2013, 18:38
autor: qwertypol
ten wężyk to odma

Re: [6N] VW Polo. Co to za kolektor?

: 16 sty 2013, 18:38
autor: Jabolek
to jest przewód od odmy, załóż na kruciec i po sprawie

Re: [6N] VW Polo. Co to za kolektor?

: 16 sty 2013, 19:05
autor: Ama
Dzięki panowie. Pozdrawiam

Re: [6N] VW Polo. Co to za kolektor?

: 16 sty 2013, 20:52
autor: qmatijack
[quote="Ama"]Hej
Mam VW Polo 2000. Dzisiaj zauważyłem, że mam wypięty jakiś kolektor, do połączenia z silnikiem - jak na zdjęciu.
http://zapodaj.net/images/8f73787249140.jpg

Jako, że nie znam się na mechanice, czy mógłby ktoś napisać co ten kolektor łączy i czym groziłaby dalsza jazda bez wpięcia go z powrotem?

Na marginesie dodam, że w czasie mrozów, prawdopodobnie zamarza mi odma i jak odkręcam wlew od oleju, to potrafiło syczeć jak przy otwieraniu butelki gazowanej. Czy to może mieć coś wspólnego z tym wypiętym kolektorem (zbyt duże ciśnienie wypchnęło?)[/quote]


Hej.
To jest przewod odmy, ktoś go prawdopodobnie zdjął zeby ci "majonez" (połaczenie oleju z wodą) do przepustnicy nie wpadał i jej nie zanieczyszczał, bo później przez to falują obroty. Jak bedzie niezapiety ten wąż to może ci trochę śmierdzieć w kabinie spalinami i a przedewszystkim zanieczyszcza to środowisko ;-)))
Czyściłeś odme przed zimą? Jak nie to trzeba to koniecznie zrobić, bo z tego co piszesz to skrzynia korbową odpowietrza się przez głowice (czyt. zatkana odma). Jak będziesz tak jeżdził to wywali ci olej na silnik tam gdzie lżej jest uszczelnione np przez łączenie pokrywy zaworów z głowicą.
Pozdro