Strona 1 z 1
[9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla
: 02 sty 2013, 18:36
autor: Marcin90
Bede wymieniał komplet sprzęgła w moim polo. Co polecacie Sachs czy Luk?? Jakie jest w oryginale przy silniku BBY??
Re: [9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla
: 03 sty 2013, 19:40
autor: michalmz-83
Siema ja bym polecił lucasa ja mam zamontowany w swoim bolidzie :-D taki zestaw już od roku i działa bez problemu :acute: Ale słyszałem że jeszcze są dobre zestawy z valeo. I mała uwaga słyszałem też że warto sprawdzić uszczelniacz wału czy się nie poci bo i tak wszystko jest rozebrane więc wymiana będzie prostsza :-D
Re: [9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla
: 03 sty 2013, 20:01
autor: MiSiEk-GDA
Generalnie z tego co wiem to chyba Sachs był pakowany na 1 montaż ori do polo tak przynajmniej było w 6N jak zmieniałem i w 6N2 w 9Nce nie miałem jeszcze okazji, bo jak ją kupiłem to sprzęgło miało nalatane niecałe 75 tys i do teraz po 20 dalej daje radę
Re: [9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla
: 03 sty 2013, 20:32
autor: Marcin90
Moje polo ma juz 96tys i sprzęgło bierze wysoko wiec juz pewnie czas na nie. Tez własnie tak myślałem ze sachs jest w oryginale, wiec pewnie zakupie taki komplecik.
Re: [9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla
: 04 sty 2013, 17:01
autor: Witek6935
Witam
moje ma 134 000 przejechane i też bierze wysoko.... Tak wysoko, że przygazówki mi się zdarzają... szkoda, że nie wtedy co trzeba

Też właśnie zastanawiam się co kupić...Pod uwagę biorę właśnie tych trzech producentów: Sachs, Lukas, Valeo.
Pozdrawiam
Re: [9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla
: 04 sty 2013, 18:34
autor: Marcin90
A mam jeszcze pytanie? jaki kupić olej do skrzyni? chodzi mi o oryginalny VW, tylko jakie on ma dokładnie oznaczenie? wie ktoś?
Re: [9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla
: 13 lut 2013, 19:21
autor: Marcin900
Pisze z nowego kata, moje poprzednie to Marcin90 ale nie moge sie zalogować na nie po zmianie serwera forum;(
A wiec jestem juz po wymianie kompletnego sprzęgła, założyłem Sachsa, odczucia sa super po wymianie, inny samochód ma kopa, szybciej przyspiesza i jest żwawszy, spalanie nawet spadło, pedał sprzęgła pracuje jak by go nie było, tak jak bym wciskał gąbkę a nie pedał, i bieze z samego dołu teraz, trzeba się przyzwyczaić. U mnie oryginalnie bylo Valeo założone, tarcza była już zjechana do nitow.
Re: [9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla
: 13 lut 2013, 21:19
autor: Witek6935
To super!

Pewnie jedzie się jak nowym autem
Komplet sprzęgła tzn.: tarcza, docisk i łożysko oporowe tak? Czy coś jeszcze?
Mam jeszcze prośbę: napisz ile Cię to kosztowało. Ile dałeś za części, gdzie kupowałeś, oraz ile wziął mechanik z robotę?
Czy wymieniałeś też płyn hamulcowy? Czy mechanik odpowietrzał układ (nawet jeśli nie wymieniał płynu). Bo z tego co się orientuję, to sprzęgło obsługuje ten sam płyn co hamulce.
No i odnoście tego co pytałeś wcześniej: wymieniłeś też olej w skrzyni? Jeśli tak, tak jak wyżej, gdzie, jaki i za ile

Pytam, bo muszę wiedzieć, jak duża musi być kupka, którą muszę odłożyć.
Pozdrawiam
Re: [9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla
: 13 lut 2013, 21:36
autor: Marcin900
Dokladnie tak
A wiec tak komplet Sachsa czyli tarcza, łożysko i docisk kosztował mnie 420zł ( kupiłem na allegro cena juz z przesyłka) 2l serwisowego oleju do skrzyni (oryginał vw) tez z allegro koszt 88zł, bo przy okazji jak skrzynia była na wierzchu to tez zmieniłem. Do tego płyn hamulcowy tez zmieniałem cena ok 40zł oryginał vw. Za wymianę zapłaciłem 300zl i wymieniał mi to kolega, i zrobił tak jak dla siebie. Tak cały układ hamulcowy był odpowietrzany razem z siłownikiem hydraulicznym sprzęgła, który tez kupiłem nowy Sachsa, ale oryginalny okazał się jeszcze dobry wiec został i nowy leży. Tak wiec cala zabawa kosztowała mnie ponad 900zl, ale jestem zadowolony

Re: [9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla
: 15 lut 2013, 14:18
autor: StPolo
Generalnie, nie ma różnicy. Zarówno VALEO, SACHS jak i LuK to producenci pierwszomontażowi do wielu światowych marek.
Re: [9N] Wymiana tarczy i docisku sprzegla
: 19 lut 2013, 11:19
autor: jhosef
[quote="StPolo"]Generalnie, nie ma różnicy. Zarówno VALEO, SACHS jak i LuK to producenci pierwszomontażowi do wielu światowych marek.[/quote]
Zgadzam się. Kupcie po prostu tańsze z tych trzech.
Wolnossąca, mała benzyna to nie ma wymagań co do sprzęgła.
Witek6935 masz sprzęgło hydraulicznie sterowane. Dla niego nie powinno mieć większej różnicy grubość tarczy.
Wymień płyn hamulcowy i odpowietrz siłownik. Zobacz czy nie będzie poprawy.