Charakterystyczne 'stukanie' w okolicy napędu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
komand19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 31 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Brodnica Górna

Charakterystyczne 'stukanie' w okolicy napędu

Post autor: komand19 »

Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie skąd dochodzi i co moze być przyczyną charakterystycznego stukania w okolicy napędu kół, konkretnie od strony kierowcy. Już tłumaczę o co chodzi, moze ktoś już się z tym spotkał..

Mianowicie, charakterystyczne stukanie ma miejsce wtedy, gdy jadę załóżmy te 70 km/h (choć powtarza się to przy każdej prędkości) na 4 biegu (chociaż na innych biegach jest podobnie) zjeżdzając z nawet minimalnego wzniesienia i trzymając lekko gaz. Słyszy się wtedy takie stukanie nie metaliczne lecz bardziej głuche. Stukanie takie podobne do tego, gdy w poczciwym "maluchu" półośka obracała się w oberwanym kielichu (kto tego doświadczył wie o co chodzi :grin: Sytuacja ta powtarza się praktycznie na każdym biegu kiedy jadąc puszczam gaz i tylko lekko trzymam go żeby utrzymywać stałą prędkość.
Początkowo myślałem że to przeguby ale wadliwe działanie przegubów słychać na zakrętach a nie podczas normalnej jazdy więc to wykluczyłem.

Czy przyczyna moze tkwić w dyferencjale?

Jeśli ktoś spotkał się juz z podobną sytuacją to proszę o jakieś wskazówki.

Z góry wielkie dzieki.
Obrazek
P
Pea5
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 25 kwie 2009, 14:47
Lokalizacja: Szczyrk!

Post autor: Pea5 »

Powiem szczerze że ja miałem takie rzeczy przy hamowaniu silnikiem i okazało się że powodem tego było.... niedokręcone koło. Sprawdź. U mnie prawdopodobnie wulkanizator nie dokręcił za dobrze i po jakimś czasie się poluzowało.
Awatar użytkownika
komand19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 31 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Brodnica Górna

Post autor: komand19 »

Niestety to nie koło, już wszystkie sprawdzałem wcześniej, łozyska też w porządku, przeguby całe. Od strony koła raczej wszystko ok, myślę że przyczyne trzeba szukać od strony skrzyni..
Obrazek
b
bastii222
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bastii222 »

Mam ten sam problem i mnie to bardzo meczy moim zdaniem jest to cos własnie od skrzyni biegów ale nie jestem pewnien ....
Awatar użytkownika
komand19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 31 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Brodnica Górna

Post autor: komand19 »

A już myslałem że tylko mnie takie coś spotkało.. bastii222 jeśli już znajdziesz przyczynę tegoż stanu rzeczy to proszę o jakieś wskazówki. Doczytałem się gdzieś że przyczyna może tkwić w kole dwumasowym, ale to by miało miejsce gdzieś przy przebiegu ponad 200kkm dopiero a poza tym byłoby to odczywalne na wysokich biegach przy małych obrotach, u mnie tak nie jest..

Prawdopodobnie bedzie to dyferencjał.. ale zaden mechanik tego nie moze stwierdzić na 100% nie rozbierając skrzyni..
Obrazek
p
pietruh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:06

Post autor: pietruh »

Podpinam się pod temat, u mnie to występuję mniej więcej po między 1200- 1700 rpm ale w momencie gdy samochód nie przyspiesza tylko utrzymuje stałą prędkość. Mile widziane każde wskazówki
Awatar użytkownika
komand19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 31 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Brodnica Górna

Post autor: komand19 »

Dokładnie tak samo jest w moim przypadku..
Obrazek
b
bastii222
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bastii222 »

Niestety problemu nie znalazłem moze dyferenciał sam nie wiem najgorsze ze tego wzrokowo sie sprawdzic nie da tym badziej u nie rozbierając skrzyni biegów....??
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

IMO bardziej bym obstawiał koło dwumasowe..
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
p
pietruh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:06

Post autor: pietruh »

[quote=""Aoox""]IMO bardziej bym obstawiał koło dwumasowe..[/quote]

czyli jeśli to koło dwumasowe to wchodzi w grę jakaś tania naprawa, czy tylko wymiana na nowe?
Awatar użytkownika
komand19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 31 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Brodnica Górna

Post autor: komand19 »

Koło dwumasowe dawałoby charakterystyczne dźwięki przy niskich obrotach i wysokich biegach tak jakby silnik nie miał siły rozpędzić auta i wtedy słychać "stukanie".. Bynajmniej jakoś tak tłumaczył mi to mechanik.

Co do wymiany koła dwumasowego to niestety nie ma "taniej naprawy", niestety trzeba wymieniać na nowe..
Obrazek
p
pietruh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:06

Post autor: pietruh »

Wnioskując zapewne sprzęgło to nie będzie( mam najechane 143 tys. km) byłem u jednego Pana i powiedział że skrzynia i sprzęgło to najmniej prawdopodobne, co do przegubów to nie ma charakterystycznego stukania przy ruszaniu ze skręconymi kołami.
b
bastii222
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bastii222 »

wiec tylko pozostaje czekac co wyjdzie albo jechac do mechanika z rawdziwgo zdarzenia :)
Awatar użytkownika
limpek
el "Limek"
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

Post autor: limpek »

A czy któryś z was zajrzał do poduszek silnika :grin: ??? mocowań jest 3 :) dwa górne i jedno dolne. Silnik w tych obrotach o których mówicie najprawdopodobniej wpada w rezonans wraz z poduszkami. A jeżeli któraś jest wybita będzie się tłukła. Przy przyspieszaniu i zwalnianiu poduszki nie będzie słychać bo jest napięta, a przy jednostajnej jeździe środek poduszki jest luźny i uderza w przód i tył mocowania.
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
p
pietruh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:06

Post autor: pietruh »

limpek, chyba najlepsza podpowiedź, sprawdzę czy celna ale na pewno najtańsza usterka :bow:

Mam pytanie wie może ktoś ile taka impreza może kosztować? Szukam na alebazarze ale ciężko idzie.
Jeszcze jedno czy można wymienić same gumy czy trzeba razem z mocowaniami?
Ostatnio zmieniony 29 cze 2009, 22:42 przez pietruh, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”