[6N2] zmiana częstotliwości spryskiwania reflektorów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
POLOcokta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:08

[6N2] zmiana częstotliwości spryskiwania reflektorów

Post autor: POLOcokta »

Witam.
Mam pytanko.
W moim GTI są spryskiwacze reflektorów. Chciałbym w jakiś sposób zmienić częstotliwość ich otwierania, ponieważ w obecnych warunkach i przy kilometrach jakie pokonuje zbiornik starcza mi na max 2 dni. Producent przewidział otwieranie się dysz za każdym razem jak myjemy szybę, a nie jak w niektórych samochodach np. co 2-3 naciśnięcie lub zastosowanie osobnego przełącznika.
I tu pytanie czy jest możliwość regulacji tego czasu. Z tego co się orientuje, za spryskiwanie reflektorów odpowiada przekaźnik nr 33 i zastanawiam się czy jakby zastosować przekaźnik z innego samochodu (np. golfa, audi, skody) gdzie częstotliwość jest inna u mnie da taki sam efekt. W BMW jest możliwość zmiany w komputerze częstotliwości.

Jeśli, ktoś potrafi mi pomóc to prosiłbym o odzew.
Szukałem informacji w sieci, ale nigdzie nie ma konkretnych odpowiedzi.
Awatar użytkownika
boodmlood
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2010, 0:47

Post autor: boodmlood »

Kolego, nie wiem czy znasz dobrze przeszłość samochodu ale wydaje mi się, że ktoś coś grzebał z układem spryskiwania i za bardzo się nie postarał. W moim Gti spryskiwacze reflektorów włączając się co któreś użycie spryskiwacza (może 3, może 4 nie wiem nigdy nie liczyłem).
Nie wydaje mi się również aby istniała możliwość przestawienia tej częstotliwości grzebiąc coś w komputerze lub zmieniając przekaźnik. Moim zdaniem powinieneś dokładnie przepatrzeć układ spryskiwania i poszukać jakiś niefabrycznych ingerencji w jego budowę, jakie mniej więcej części wchodzą w jego skład znajdziesz w tym manualu: viewtopic.php?f=25&t=3607 .
Napisz jeszcze jak wygląda samo spryskanie reflektora, czy jest to silny strumień pod dużym ciśnieniem, czy może taki słabiutki jak od mycia szyb, bo możliwe, że u Ciebie obie te rzeczy obsługuje ta sama pompka, a tak być nie powinno.
Pozdrawiam
Obrazek
P
POLOcokta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:08

Post autor: POLOcokta »

Ze spryskiwaczami jest ok. Steruje nimi osobna pompka, która daje ciśnienie takie jak powinna, a po za tym jakby dawała za małe to dysze by się nie otworzyły bo w brew pozorom trzeba trochę ciśnienia na nie. Może się nie znam, ale skoro dwoma silniczkami steruje jeden włącznik (pociągnięcie manetki do siebie) i jest do silniczka od reflektorów osobny przekaźnik to znaczy, że on jest odpowiedzialny za impuls na ten silniczek. Więc jeśli dać by przekaźnik z innego auta, gdzie częstotliwość jest inna mogło by to zadziałać, tylko pytanie czy na pewno, bo jeśli nie to szkoda zabawy i wydawania kasy. Auto z przodu bite nie było więc wątpię, żeby ktoś coś przy tym grzebał, zwłaszcza, że znam osobiście dwie osoby z GTI (np. Bubu z forum) u których jest tak samo, więc może u Ciebie, ktoś przeprowadził jakąś operacje i cieszysz się dłużej płynem w zbiorniku. Słyszałem, że w przypadku 6N zamieniało się przekaźnik z golfa III (puszki bezpieczników są podobne) żeby móc ustawiać czas na wycieraczki (przełączenie manetki w dół). Więc może i podobnie jest ze spryskiwaczami. Jeśli gdzieś się pomyliłem, niech mnie ktoś poprawi.
Awatar użytkownika
boodmlood
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2010, 0:47

Post autor: boodmlood »

A wiesz gdzie szukać tego przekaźnika, bo może podejrzał bym u siebie i sprawa by się wyjaśniła?
Jeżeli jest za bezpiecznikami to u mnie są tam takie bajery nawkładane (ostatni z górnej linii którego na zdjęciu ucięło ma numer 95):
Obrazek
więc może u Ciebie, ktoś przeprowadził jakąś operacje i cieszysz się dłużej płynem w zbiorniku
Wątpię, bo skoro w innych VW spryskiwanie reflektorów działa co któreś pryśniecie na szyby to czemu akurat w Polo miało by być inaczej.
Obrazek
P
POLOcokta
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:08

Post autor: POLOcokta »

ok jak będę miał chwilę to sprawdzę jak jest u mnie.
Też byłem zdziwiony, że inne VW mają normalnie, a u mnie jest inaczej, ale tak jak już pisałem mam jeszcze dwie polówki, w których system działa tak samo więc wskazywało by to na fabrykę :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”