Strona 1 z 1

[9N] 1.2 6v stuki w silniku

: 14 gru 2012, 9:18
autor: kylo1991
Witam,
od nie dawna stałem się posiadaczem Vw Polo 9n 1.2 6v 2002r. Autko chodzi bardzo fajnie jak na 3 - cylindry jest dynamiczne i zrywne jak na 54KM lecz jest pewien problem który mnie nie pokoi.
Gdy samochód się nagrzeje słychać dziwne odgłosy z silnika ( metaliczne stuki ) w okolicach rozrządu. W czsie jazdy przy delikatnym dodawaniu gazu stuki są dobrze słyszalne, przy mocniejszym wciśnięciu gazu stuki znikają.
Zachowuje sie tak samo na postoju: przy delikatnym dodawaniu gazu stuka a przy mocniejszym nie stuka.
Na zimnym silniku nie słychać żadnych stuków.
Polówką zrobiłem ok. 500km i niby nic się nie dzieje - nie ubywa oleju, płynu, rano odpala na dotyk, ciepły również lecz te stuki nie wydają mi się normalne.
Poprzedni właściciel mówił że rozrząd jest nie dawno wymieniony.

Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam, Krzysiek

Re: [9N] 1.2 6v stki w silniku

: 14 gru 2012, 17:11
autor: otwinows
Hej,

Ja ogólnie się nie znam, ale podobnież te silnik góra wytrzymują lekko ponad 300 tys, tak więc pytanie: jaki masz 'stan licznika'?, acha i czy kupiłeś auto od właściciela czy z komisu/pośrednika?

pozdr,

Rafal

Re: [9N] 1.2 6v stki w silniku

: 15 gru 2012, 13:10
autor: kylo1991
Autko kupione od 2 właściciela. Przebieg ma 161000km ponoć oryginalny

Po podpięciu KTS-a do polówki wpisuje błąd:
P0172 - Układ paliwowy, rząd 1 - MIESZANKA ZA BOGATA

Co to może oznaczać?? Co to jest rząd 1?? Gdzie szukać usterki??

Re: [9N] 1.2 6v stuki w silniku

: 29 sty 2013, 8:29
autor: tom_ek51
Miałem podobne objawy - diagnoza w warsztacie: zawory na 1 i 3 do wymiany. Podobno w ciągu ostatniego półrocza mieli 3 takie autka (wszystkie z silnikiem 1,2). Powiedzieli, że to wada fabryczna tego typu. Koszt - 3000, nieźle jak na ludowy samochód.

Re: [9N] 1.2 6v stuki w silniku

: 21 lut 2013, 0:00
autor: pinio-78
Powód nr jeden to układ rozrządu i zawory.
Po nagrzaniu masz rzadki olej, a w tym silniku podstawa to ciśnienie oleju napinające łańcuch, odpowiedz sobie na pytanie jak ma się rozrząd. Zresztą pogadaj z mechanikami znającymi te 1,2 to dowiesz się że główny i praktycznie jedyny problem tych silników to właśnie układ rozrządu i zawory. Jak zrobisz silnik to pamiętaj dobry olej i zawsze pod max.