[9N] Odpalanie po nocy - dymi.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

[9N] Odpalanie po nocy - dymi.

Post autor: aviator »

Panowie,
czy z moją polówka 1,4 tdi cos jest nie tak, jak z rana lub po dluzszym postoju ją odpale, to przez 5-10 sekund kopci na taki biało błękitny kolor? po tym czasie wszystko wraca do normy, moc jest taka jak trzeba, silnik pracuje prawidlowo.
Martwi mnie czy to jest jakis objaw usterki, czy tak po prostu bywa?

P.S. Dodam, że czasami zdarza mi się problem z odpaleniem (podejrzewam oringi). Nie wiem czy to moze miec z tym zwiazek?
a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

Post autor: aviator »

odświeżam temat . . .
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Niebieski dym to spalony olej. Prawdopodobnie pierścienie lub jakaś inna nieszczelność:-/
a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

Post autor: aviator »

Przed chwila odpalałem, i tak jak po postoju - załapał za 3x. W trakcie jak juz załapie to silnik chodzi na obrotach ~1tys - nie ma skomów.
Przyjrzałem sie dymowi i on jest w takim kolorze bardziej białym niz niebieskim. Po 5 sekundach dym byl przeźroczysty, prawie nie widoczny.
Awatar użytkownika
Zbynon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:12
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Zbynon »

Zmierz poziom oleju. Następnie po 1tkm ponownie. Od maximum do min jest ok 1l. Oszacuj ile ubyło i czy w ogóle.
Jaka gęstość oleju?
Jeśli uleju nie ubywa to nie ma co panikować.
Generalnie tak jak kolega powyżej pisał.
Dym niebieski+ zapach spalonego oleju= spalanie oleju (głowica-uszczelniacze, dół silnika- pierścienie tłokowe).
Biały dym (nie mylić z parą wodną) płyn chłodniczy w komorze spalania= ubytki płynu chłodniczego.
W grę wchodzi jeszcze Uszczelnienie turbiny?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”