[86c2f] uszkodzony potencjometr położenia przepustnicy
: 02 lis 2012, 23:17
Cześć
Na wstępie pragnę podziękować użytkownikowi Crazy za pomoc i wskazówki podczas diagnostyki auta.
Moje polo 1,0 na monowtrysku spala 10l/100km co jest zdecydowanie dużą wartością.
Posprawdzałem czujniki i najbardziej zaciekawił mnie czujnik położenia przepustnicy. Według wartości książkowych ma on nieprawidłowe wartości rezystancji:
Pomiar na zaciskach:
1-5 = 1495 ohm i brak reakcji na zmianę położenia przepustnicy
1-2 = 1833 ohm - wartość ta rośnie wraz ze zwiększeniem otwarcia p. max 2,8kohm
1-4 = 1,35 kohm - rośnie do wartości 3 kohm
W porównaniu z wartościami z wątku http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=18892 przypuszczam, że coś jest zdecydowanie nie tak :-/ Pokusiłem się o sprawdzenie tego czujnika i rozkręciłem go. Niestety nic po za lekko odgiętą szczotką nie wzbudziło moich zastrzeżeń. Dogiąłem szczotki tak żeby wszystkie dobrze dolegały do ścieżek potencjometru. Myślałem, że to pomoże ale niestety zabieg ten nie dał żadnych zmian. Same ścieżki nie wyglądają na wytarte.
Jakie wartości rezystancji mają czujniki w waszych polówkach ? Czy faktycznie u mnie ten czujnik jest uszkodzony ?
Dodatkowo wiem , że do wymiany jest termostat bo jest cały czas otwarty ( oba węże są ciepłe przy 70st )
Czujnik temperatury (niebieski) jest sprawny sprawdzałem dla różnych wartości temperatury. Wskazania były zgodne z tolerancją według obrazka dostępnego na forum. Czujnik czarny wymieniłem tuż po zakupie auta bo nie dział termometr w kabinie.
Sonda lambda tez jest raczej ok. Napięcia zmieniają się w małym zakresie od ok 0 do ok 0,9V. Rezystancja na 2 białych przewodach ok 2,6 ohm
Rezystancja wtrysku też jest w normie = 1,6 ohm
Proszę o pomoc w kwestii czujnika przepustnicy. Może ktoś jest Bydgoszczy i mógłby pomoc ?
Na wstępie pragnę podziękować użytkownikowi Crazy za pomoc i wskazówki podczas diagnostyki auta.
Moje polo 1,0 na monowtrysku spala 10l/100km co jest zdecydowanie dużą wartością.
Posprawdzałem czujniki i najbardziej zaciekawił mnie czujnik położenia przepustnicy. Według wartości książkowych ma on nieprawidłowe wartości rezystancji:
Pomiar na zaciskach:
1-5 = 1495 ohm i brak reakcji na zmianę położenia przepustnicy
1-2 = 1833 ohm - wartość ta rośnie wraz ze zwiększeniem otwarcia p. max 2,8kohm
1-4 = 1,35 kohm - rośnie do wartości 3 kohm
W porównaniu z wartościami z wątku http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=18892 przypuszczam, że coś jest zdecydowanie nie tak :-/ Pokusiłem się o sprawdzenie tego czujnika i rozkręciłem go. Niestety nic po za lekko odgiętą szczotką nie wzbudziło moich zastrzeżeń. Dogiąłem szczotki tak żeby wszystkie dobrze dolegały do ścieżek potencjometru. Myślałem, że to pomoże ale niestety zabieg ten nie dał żadnych zmian. Same ścieżki nie wyglądają na wytarte.
Jakie wartości rezystancji mają czujniki w waszych polówkach ? Czy faktycznie u mnie ten czujnik jest uszkodzony ?
Dodatkowo wiem , że do wymiany jest termostat bo jest cały czas otwarty ( oba węże są ciepłe przy 70st )
Czujnik temperatury (niebieski) jest sprawny sprawdzałem dla różnych wartości temperatury. Wskazania były zgodne z tolerancją według obrazka dostępnego na forum. Czujnik czarny wymieniłem tuż po zakupie auta bo nie dział termometr w kabinie.
Sonda lambda tez jest raczej ok. Napięcia zmieniają się w małym zakresie od ok 0 do ok 0,9V. Rezystancja na 2 białych przewodach ok 2,6 ohm
Rezystancja wtrysku też jest w normie = 1,6 ohm
Proszę o pomoc w kwestii czujnika przepustnicy. Może ktoś jest Bydgoszczy i mógłby pomoc ?