Strona 1 z 1

Co jest z tymi obrotami !!!

: 14 cze 2009, 10:40
autor: Szakal
Witam,Ostatnio byłem u mechanika moje polo 1.0 zostało podłaczone pod kompa i okazało sie ze to przepustnica moze byc powodem tych falujacych obrotów,mechanik kategorycznie powiedział ze ta przepustnica jest do wymiany na nowa i kszyknął dużą cenne :grin: ,, nie chcial jej rozebrać i wyczyscic woli mnie naciagnac chuba i wstawic nowa,,Pytanie do was drodzy klubowicze a jak bym ja spróbowal wyczyscic to było by moze dobrze?? czemu ten mechanik odrazu nowa chce wstawic i to jeszcze jakąś chinska:(((

Re: Co jest z tymi obrotami !!!

: 14 cze 2009, 10:46
autor: Artpolo
Nie wierz nigdy mechanikom. Wczoraj wymieniałem podstawę monowtrysku za 90zł. Koleś z aso najpierw pokazał uszczelki od "czegoś tam" a potem zaproponował pół silnika za 1000zł.
Odkręć przepustnicę i wymyj w benzynie. Potrzebny klucz nasadowy 10 i zdolność flinstona :D .
No i może to być jeszcze silnik krokowy albo sonda.

Re: Co jest z tymi obrotami !!!

: 14 cze 2009, 10:58
autor: Szakal
Artpolo,ok ,zrobie tak jak napisales nie zaszkodzi spróbować ,nową czesc wstawi sie jak to nic nie da.pozdr

Re: Co jest z tymi obrotami !!!

: 14 cze 2009, 11:17
autor: under
Szakal tylko po wyczyszczeniu przepustnicy, wykonaj adaptację VAG-iem, bo inaczej będzie ci brać lewe powietrze.

Re: Co jest z tymi obrotami !!!

: 14 cze 2009, 11:32
autor: Artpolo
Delikatnie nie zgodzę się. Po zamontowaniu przepustnicy adaptacja nastąpiła automatycznie z 1200 rpm na 800. Wg serwisów adaptacji przepustnicy i nie tylko musiałbyś dokonywać nawet po odłączeniu aku. Biorąc pod uwagę powyższe miesięcznie na różne adaptacje VAG-iem musiałbym wywalać kilka tyś. zł.

Re: Co jest z tymi obrotami !!!

: 14 cze 2009, 11:35
autor: Szakal
Czyli co Panowie ,ustawiac ja po umyciu czy nie?? jak jej nie ustawie to nic sie nie stanie?pozdr

Re: Co jest z tymi obrotami !!!

: 14 cze 2009, 11:38
autor: Artpolo
Wczoraj myłem i spokojnie. Co innego przy elektronicznych przepustnicach. Tutaj masz linkę, przy której nie musisz grzebać. Po zamontowaniu przepustnicy mogą wystąpić wyższe obroty ale jak napisałem po kilku minutach na jałowym biegu wracają do normy. Tylko nie gazuj do wyrównania obrotów. Daj Poli czas. Adaptację zrobisz jak się nie wyrówna praca.

Re: Co jest z tymi obrotami !!!

: 14 cze 2009, 11:50
autor: under
Ja wam powiem tak. Jeżeli występuje problem z przepustnicą i trzeba ją wyczyścić to należy to wykonać. Następnie w zależności, jak bardzo była zabrudzona na okręgu pracy, o 1mm lub więcej będzie się nie domykać. U mnie po wyczyszczeniu, przed adaptacją powstała 3mm szczelina, ponieważ komputer zapamiętał skrajne ustawienie przepustnicy w położeniu gdy jeszcze brud był. Mając te ustawienia w pamięci będzie nie domykał przepustnicy i brał lewe powietrze. Dlatego zaleca się wykonanie adaptacji by te wartości zniwelować.
Pozdrawiam.

Re: Co jest z tymi obrotami !!!

: 14 cze 2009, 17:16
autor: Szakal
Panowie dziekuje wam za rady,jak wyczyszcze przepustnice napewno napisze co i jak z tym wyszło,Jak to o przepustnice chodziło bo może ten silniczek krokowy byc tez przyczyną,,pozdrawiam