[6n] Problem z obrotami, gaśnięciem i sondą lambda

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mk08
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 13 paź 2012, 14:07

[6n] Problem z obrotami, gaśnięciem i sondą lambda

Post autor: mk08 »

Witam
Na wstępie od razu piszę że problem mam już od dłuższego czasu, więc zdążyłem przeczytać problemy podobne do moich innych użytkowników na tym forum oraz w internecie. Niestety do tej pory nie dałem sobie z tym rady więc postanowiłem założyć nowy temat.

Polo 1.4 60KM 97r.

Podczas dojazdu np. do skrzyżowania lub zakrętu gdy wcisnę sprzęgło by zredukować bieg auto czasami gaśnie. Obroty falują, a gdy włączy się np. światła również potrafi zgasnąć.
Na początku wymieniłem kable, świece, kopułke i palec. Później wymieniłem przepustnice i sonde (używki). W VAGu wyskakiwały błędy przepustnicy i sondy. Kupiona nowa sonda (uniwersalna), przepustnica wyczyszczona, zapłon ustawiony. Trochę się poprawiło ale po jakimś czasie auto zaczęło znowu falować na obrotach i gasło. Niedawno kupiłem trzecią przepustnice (używana z gwarancją) błędy skasowane, adaptacja zrobiona. Obroty się trochę uspokoiły, skaczą dopiero gdy się włączy światła, nawiew i ogrz. tylnej szyby ale czasami ma problemy z dopasowaniem obrotów. Błędy przepustnicy już nie wyskakują ale jest błąd sondy 537. Gdy chcę zrobić pomiar sondy za pomocą vaga to komp traci łączność (wydaje mi się że przyczyną może być owy błąd lub kabel). I tu zaczynają się schody bo nie wiem co może być przyczyną. Ładowanie aku dobre. Filtry wszystkie nowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo.

czy przyczyną błędu 537 może być uszkodzona uszczelka od kolektora lub dziurawy układ wydechowy?
czy to może wina brudnej odmy lub ecu?

Aha po zakupie jak jeszcze nic nie było wymieniane podczas jazdy pod górkę silnik tracił moc, zaczął szarpać a prędkość spadała do ok 30-40km i tak sobie purkał pod górkę. Zgaszenie i zapalenie auta usuwało problem. Myślałem że to czujnik położenia wału? ale po wymianie kabli świec drugiej przepustnicy i drugiej sondy problem znikł. Nie wiem czy to się do czegoś przyda ale wolalem napisać :)

Proszę o jakieś porady.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

może zapchany katalizator trzeba by rozszczelnić układ najlepiej między
kolektorem i rurą i pojeżdzić
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
Awatar użytkownika
Marcinek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 sie 2011, 8:00
Lokalizacja: Malbork [GMB]

Post autor: Marcinek »

może pompa paliwowa słabe ciśnienie daje i po włączeniu obciążeniu osprzętem gaśnie ?

Spróbuj dołączyć aku po włączać wszystko i zostawić go tam na pół godziny podłącz aku i zobacz co będzie ?
Ja mam problem taki ze obroty nie spadają poniżej 2 tys a do 2 tys spadają jak by chciały i nie mogły aku odłączę i wraca do normy (na kompie nic nie pokazuje )
m
mk08
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 13 paź 2012, 14:07

Post autor: mk08 »

No więc odłączenie aku nie pomogło. Ładowanie wynosi 14,3 a gdy włączę obciążenie (światła, ogrzewanie) obroty zaczyna ja skakać w zakresie ok 900-1100 i ładowanie jest 14,1 - 14,2.
Jak się zapali auto to czasem obroty się dostosują a czasem skaczą i auto gaśnie.

Podłączyłem również dzisiaj auto pod VAGa i wyskoczyły następujące błędy:
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - mnożenie
537 Regulacja Lambda
przekroczona wartość kontrolna - BŁĄD SPORADYCZNY
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie
525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY



wojtasek masz na myśli odkręcenie rury zaraz od kolektora i wtedy trochę pojeździć?
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

tak dokładnie tylko zrób tam chociaż z 0,5-1,0 cm szczelinę
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
m
mk08
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 13 paź 2012, 14:07

Post autor: mk08 »

No więc tak, odkręciłem rurę od kolektora ale żadnej poprawy nie zauważyłem.

Co może być odpowiedzialne za ten błąd?
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie

Teraz dodatkowo mam problem z błędem:
1087 Nie przeprowadzone podstawowe nastawienie
sygnał poza wartościami
To raczej nieprzeprowadzona adaptacja przepustnicy ponieważ podczas próby adaptacji wyskakuje na czerwono NUMER BLOKU ZABRONIONY i vag traci połączenie. Czym to może być spowodowane?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

podłącze się pod temat , dziś wymieniłem sondę lambda (obroty po nagrzaniu sięgały 1 650 i po przejechaniu 30 km na gazie komputer łapał głupawkę na gazie mulił na benzynie nie chciał chodzić wcale , próby odpalenia kończyły się fiaskiem po zdjęciu klem na 1 sekundę problem znikał, przyspieszanie obrotomierza z 2 200 do 2 700 spadanie i już normalnie wskazówka szla do czasu zmiany biegu na wyższy, falowanie obrotów na gazie i benzynie lecz dużo częściej na benzynie przez zgaszeniem auta w granicach 800 - 1 200)
przy okazji wymieniłem linkę gazu bo i ta była po przejściach.
Teraz na chwile obecna po przejechaniu 35 km mogę powiedzieć , że obroty są stale na gazie i benzynie coś koło 950 cały czas silnik ładnie i równo pracuje jednak po podłączeniu pod komputer 2 razy pokazało mi błąd na sondzie lambda :
Lambda Sonda - zwarcie do masy
powiedzcie w czym jest problem z tym błędem ?

6n 1.3 ADX 95r.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

wujek Google prawdę powie, nie ma na forum to dla potomnych będzie
błąd 525 g39 związany z lambda (zwarcie do masy) w 99 % tyczy się samochodów z instalacja gazowa, i w bardzo dużym stopniu winowajca jest emulator sondy lambda który jest ustawiony na masę
"na wyjściu symulacji nie ma żadnego sygnału, jest ono dołączone do masy zasilania układu"
większość instalacji I i II generacji ma tego typu emulatory
ten jest mój
http://www.lecholpg.pl/?act=produkty&pid=minilambda

ponoć ten błąd nie jest tak groźny fakt ,że benzyny przez to możne palić więcej ale jeśli zmienimy mu na odczyt z sondy lambda lub wyłączymy symulacje to LPG rozwali mapy benzyny co będzie skutkowało trudnością z odpaleniem samochodu i jazda.
Jednak gaz nie jest taki doskonały jakby się wydawało... jakby był sposób na resetowanie map benzyny przy każdym odpaleniu silnika to by załatwiło problem...
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

mk08
zrób jeszcze raz krok po kroku w/g instrukcji z forum adaptacje przepustnicy
jeśli Ci się to nie uda to chyba masz walnięty komputer trzeba by podmienić i sprawdzic
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”