[9N] Wypadanie zapłonów w cylindrze

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

x
xxx0xxx

[9N] Wypadanie zapłonów w cylindrze

Post autor: xxx0xxx »

Witam wszystkich,

chciałem się podzielić swoim problemem, może ktoś z was spokał się z czymś podobnym i może dzięki temu uda się dojść do źródła problemu.

Samochód to POLO IV 1.2 benzyna - zagazowany.

PROBLEM:

Niezależnie od tego na jakim paliwie pracuje silnik ( benzyna, gaz) problem pojawia się za każdym razem a mianowicie, po przekroczeniu 4 tys obrotów wypada trzeci cylinder, silnik przechodzi w stan serwisowy - pojawia sie ikona "check engine" i silnik zaczyna pracowac na 2 pozostałych cylindrach.
Nie ma znaczenia czy jade i przekrocze (na dowolnym biegu) 4tys obrotów czy stoje na parkingu i nacisnę pedał gazu.

Błąd można powtórzyć zawsze, na każdym biegu, przy dowolnej prędkości, na zimnym czy rozgrzanym silniku - po prostu po przekroczeniu 4tyś obrotów po 2, 3 sekundach auto pracuje już na 2 cylindarch.

Jeśli wyłącze silnik i włącze na nowo auto (zawsze) odpala na 3 cylindrach i pracuje normalnie do momentu przekroczenia 4tyś.

CO ZOSTAŁO NAPRAWIONE:

Wymieniłem / sprawdziłem już do tej pory:
- świece,
- 3 cewki,
- filtry oleje,
- czujnik ciśnienia,
- ciśnienie w cylindarch,
- wiązka elektryczna - znalazłem fachowca- elektryka, który twierdził, że w tych silnikach jest wada fabryczna i że najcześciej pada wiązka - wycinał, sprawdzał wymieniał przewody w całej wiązce elektrycznej - zlokalizowana pod komputerem - fakt faktem zbierała się na niej woda i wszystko w niej gniło.
- sondy

VW - serwis autoryzowany sprawdzał (komputerowo) / analizował i jak to bywa w takich sytuacjach - Nic nie znalazł.

Generalnie nie mam już pomysłu nawet pod jakim kątem oddać i gdzie auto do naprawy - być może to jest jakaś błahostka, może spotkaliście się z czymś podobnym i może korzystając z waszej wiedzy uda się znaleźć przyczynę.

Z góry dziekuję za każdą cenna wskazówkę lub radę.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to zamiana miejscami wtryskiwacze. Jeżeli błąd pójdzie za wtryskiem, to będziesz mieć odpowiedź.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Sprawdzić rozrząd na znakach, kompresję.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”