[9n] Brak wspomagania i problem z czujką od zużycia okładzin

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

[9n] Brak wspomagania i problem z czujką od zużycia okładzin

Post autor: sokar »

Witam
Słuchajcie ostatnio zapaliła się (zapalała się i gasła) kontrolka od zużycia klocków hamulcowych w Polo 9N, kupiłem nowe klocki wymieniam stare, które były swoją drogą tylko w połowie zużyte a kontrolka świeci się nadal tzn. gdzieś dalej w komorze silnika musiał się przedrzeć kabel bo z tego co wiem działa to na zasadzie przerwania w klocku hamulcowym. A teraz gorzej najpierw zaczęło być słychać lekko wspomaganie, a dziś przestało działać całkowicie zapaliła się kontrolka i koniec. Wpadłem więc na pomysł że może gdzieś biegną kable razem od wspomagania i od klocków i gdzieś sobie gniją i dlatego mam te problemy teraz pytanie tylko gdzie? WAG' a nie mam więc błędu nie sprawdzę a nie chcę od razu do mechanika jechać bo on krzyknie wymiana pompy a to kosztuje ok. 1500zł. I jeszcze jedno pytanie gdzie jest bezpiecznik od wspomagania w polo 9n 1.2 12V bo nie mogę znaleść?
Ostatnio zmieniony 09 cze 2009, 22:40 przez sokar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

A wymieniłeś czujnik razem z klockami?
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Czujnik jest przecież wbudowany w lewy klocek hamulcowy.
o
oko84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2009, 11:50

Post autor: oko84 »

Jeśli chodzi o wspomaganie to nie siadła pompa tak mi się wydaje tylko czujnik skrętu bo w polówkach jest elektryczne wspomaganie. a czujnik w serwisie 430 zeta bo sam mam do wymiany
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Wspomaganie jest elktro-hydrauliczne.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Zmostkuj wtyczke od czujnika i sprawdź poziom płynu. Jeśli z tyłu masz tarcze to jeszcze na prawym tylnym kole jest czujnik. Co do wspomagania to kanał 44 i musi tam być jakiś błąd ewentualnie moduł komfortu można też sprawdzić kanał 46
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Czujnik od okładzin jest tylko w lewym przednim klocku z tyłu mam bębny. Wtyczkę mostkowałem nic nie daje kabel musi być przecięty gdzieś wyżej. A nie sądzicie może że obydwie usterki mają coś wspólnego ze sobą tzn. kable od czujki zużycia hamulców idą gdzieś z jakimiś kablami od układu kierowniczego? Na elektroda.pl jeden koleś napisał mi coś takiego: "jezeli komus teoretycznie padnie pompa wspomagania elektryczna oczywiscie w fabi lub polo nie kupujcie nowej puki nie sprawdzicie wiazki biegnacej po lewej podluznicy przy scianie grodziowej czesto gnija kable z powodu puszczonego miedzy nimi wezyka z spryskiwaczy zaczynajcie od tego pozdrawiam ps. objawy to slabiej dzialajace lub wogole nie dzialajace wspomaganie i palaca sie kontrolka kierownicy na zegarach oraz brak komunkacji ze wspomaganiem" . Tyle tylko że w tym miejscu co on pisze kable są ok więc może gdzieś indziej idą jeszcze razem kable od wspomagania i zużycia klocków? A i czy możecie polecić kabelek vag jakiś z allegro (lub siąść idziej byle tak do 300 paru zł.)do Polo 9n 1.2l 12v tak aby dało się zdiagnozować układ kierowniczy?
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Generalnie jest tak, że wiadomo musi być zasilanie i masa- środkowa kostka.Natomiast jedna z bocznych taka z dwoma pomarańczowymi przewodami i trzecim już nie pamiętam w jakim kolorze to linia CAN. Na pomaraczowych przy włączonym zapłonie musi być napięcie około 4V a na tym trzecim tj.+ po stacycje 12V. Jeśli to się zgadza to na 90% padła pompa. Daj znać jak sprawdzisz.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Masa i zasilanie 12v na środkowej kostce jest. Na lewej czarnej kostce na pomarańczowych kablach jest napięcie (przy przekręconym kluczyku nie zapalonym silniku) coś kole 0,5V do 0,6 V , zaś na trzecim kablu w kolorze żółto-czarnym jest napięcie 12V. Do czego jest ostatnia brązowa kostka jakie powinny być na niej napięcia?


Rozumiem że te napięcia 0,5V do 0,6 V na pomarańczowych kablach na lewej kostce nie są w porządku, czyli kable są gdzieś przerwane, czy może sprawdzić jeszcze na zapalonym silniku?
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Ta trzecia kostka jest od czujnika skrętu. Musiałbym sprawdzić te napięcia bo już sam nie pamiętam, ale chyba na tych dwóch pomarańczowych powinno być po około 4V a nie 0,4.Odezwij się jutro to sprawdze to. Teoretycznie pompa powinna ruszyc nawet bez czujnika sketu.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Dobra byłem u mechanika, komputer wykazał błąd sterownika wspomagania którego nie da się skasować. Mechanik orzekł że pompa do wymiany, koszt samej pompy 2000zł za nówkę w dodatku nie chce podjąć się wymiany na używaną bo jak twierdzi bardzo trudno jest później skonfigurować komputer pokładowy z nową(używaną) pompą. Tak się zastanawiam czy koleś nie nabija mnie trochę w bambuko i myślę żeby kupić jednak pompę używaną z allegro, znalazłem nawet taką samą jak moja (z tym samym kodem VWAG) tyle że od Fabi i nie jestem pewny czy będzie pasować tzn. czy komputer pokładowy od Polo dogada się z wspomaganiem od Fabi jak sądzicie?
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Nie słuchaj tego mechanika! Nowa za 2000tysiące pewnie jest z chin więc lepiej chyba uzywke z gwarancją rozruchową najlepiej. Kanał 44 wykasujesz błedy i powinna wystartować a jeśli nie to na priva dałem Ci numer telefon do kolesia. On pomoże Ci zaprogramować ją.pozdrawiam
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Znaczenie ma tylko czy pompa jest tej samej firmy !!! (występuje Koyo lub TRW - różnią się miedzy sobą)
Pompę możesz sam wymienić. Nie potrzeba do tego żadnego podłączania do kompa (pod warunkiem że pompa jest sprawna na 100%).
Wiem z doświadczenia bo sam wymieniałem (mam Koyo) i po podłaczeniu nowej sprawnej, uzupełnieniu płynu (oleju) do wspomagania działała od razu.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Ja natomiast zakładałem KOYO koledze do ibizki, a pompka pochodziła z fabi która była po wypadku(wystrzelone poduchy). Po podpięciu wszystkiego pompa nie wystartowała-była zablokowana więc pod vagiem zmiękła, wykasowałem błędy i śmiga.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Dobra skłaniam się do kupna używanej (jedną nawet licytuje) jak kupię napisze jak postępy z naprawą. Dzięki za rady.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”