[ALL]Renowacja bębnów na przykładzie 6N

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

[ALL]Renowacja bębnów na przykładzie 6N

Post autor: lukasz6oo »

Witam ostatnio przy wymianie zimówek na letnie zauweażyłem ze farba na moich bebnach hamólcowych zaczełą odpadac
wiec postanowiłem je odnowic.

Do odnowienia bebnów użyłem:

-Nakładka druciana na wiertarke.
-Dwa arkusze papieru sciernego do metalu ,oraz dwa arkusze papieru wodnego.
-400ml emali (ta ilosc w zupełnosci wystarcza), w moim wypadku kolor czerwony.
-400ml lakieru bezbarwnedo dla utwardzenia powierzchni.
-Podkład 150ml.
-Benzyna ekstrakcyjna.
Obrazek

Po zdieciu bebna z osi wygladał tak:
Obrazek

Przy pomocy druciaka na wiertarce i papieru sciernego doprowadziłem go do takiego stanu:
Obrazek

A tutaj juz ob dwa bebny odtłuszczone Benzyna ekstrakcyjna i gotowe do nałozenia podkładu:
Obrazek

Nastepnie nałozyłem trzy warstwy podkładu malujac w odstepie co 20 min:
Obrazek

W dalszej kolejnosci prysnełem trzy warstwy emali tym razem w odstepie co 30min
na fotce po nizej widac nałozone dwie warstwy bazy:
Obrazek

Matowanie papierkiem wodyn na mokto oraz odtłuszczenie przed nałozeniem lakieru
bezbarwnego :
Obrazek

Po nałozeniu pierwszej warstwy lakieru i wyschnieciu zmatowałem jeszcze raz bebny na mokro w celu uzyskania gładszej powierzchni (pozbycia sie drobnych nierównosci it...).Nastepnie nałozyłem jeszcze 2 warstwy lakieru co 45min kazda.W taki oto stanie jak ponizej na fotce pozostawiłem bebny do nastepnego dnia aby wszystko dobrze wyschło.
Obrazek

Oto juz produkt koncowy :)
Obrazek
Myle ze widac ruznice golym okiem !.Mam nadzieje ze komus ten manual sie przyda.Sorki za jakosc ale robiłem je fonem Pozdrawiam! :)
RUMAK
M
Max
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:55
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Max »

Czy zamiast papieru wodnego można użyć papieru ściernego 800 ?
t
tolek102
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 328
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Trzcińsko Zdrój//Szczecin

Post autor: tolek102 »

ja zrobiłem to inaczej. Zdjąłem koło, wyczyściłem z rdzy, przeczyściłem benzyną ekstrakcyją i pomalowałem hammeridem, jeżdże tak prawie rok i farba się trzyma i nic się złego z nią nie dzieje
bez ściągania bębnów, bez podkładów itp ;]
Ortografia to moja bardzo słaba strona, więc wybaczcie mi wszystkie błędy :D
Obrazek
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Aby zdiac bebny to sciagasz kopułke ochronną, wybijasz zabespieczenie ,odkercasz sróbe która regulujesz luz, popuszczaqsz linke recznego aby szczeki nie wadziły o bebny,na koniec opukujesz młotkiem i wkreciłem 2 szpilki i ruszałem w góre w dół , oraz na boki .Bynajmniej umnie tak zeszły .A co do malowania hammerite-m to wąłsnie na poczatku miałem nim pomalowane ale po nie całych 2 latach farba zaczeła odłazic zreszta widac fotke w manualu na samym poczatku jak to wygladało .Ajewsli chcecie spytac o jeszcze cos w sprawie tej renowacji bebnów to piszcie na PRIW!!
RUMAK
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”