Strona 1 z 1
[all / 9n] VAG - konkretne pytanie odnośnie kabla
: 30 lip 2012, 22:12
autor: mssfilmstudio
Witam serdecznie wszystkich.
Postaram się bardzo dokładnie opisać mój dylemat, tak by nie pozostawić wam żadnych niejasności.
Mianowicie:
Planuje zakup kabla do VAG'a by dokonywać diagnozy oraz modyfikacji jak np. zakodowanie modułu komfortu zgodnie z manualem:
http://r18181.ovh.net/forum/viewtopic.p ... fab1fc9a27
Na Allegro widzę setki różnych kabli o nazwach Vag k+can od wersji 1.4 az do jakiejs 3.0 lub wyższej.
Stworzyłem własną teorię, że oferowane kable praktycznie niczym się od siebie nie różnią jeżeli chodzi o sam w sobie kabel, jednakże różnica jest w oprogramowaniu jakie do nich dodaje sprzedający.
Teraz pytanie: Czy mam racje ? Bo jestem majstrem komputerowym i kabel faktycznie może odgrywać rolę, jeżeli chodzi o jakość sygnału, jego moc i ew dodatkowe zasilanie.
Znajomy ma jakiś kabel i nie wiem czy jest sens go prosić o udostępnienie. Kupił go z VAG'iem 2.5 do diagnostyki a ja chciałbym użyć Vag'a zamieszczonego w temacie, do którego link podałem powyżej.
Czy ktoś z was robił modyfikacje jakimś randomowym kablem?
Proszę o odpowiedź kogoś, kto zna się na rzeczy. Odpowiedzi w stylu "wydaje mi się, że możesz mieć racje" raczej mnie nie zadowolą bo sam sobie mogę tak gdybać i gdybać.
Pozdrawiam i udanych wakacji ! 
Re: [all / 9n] VAG - konkretne pytanie odnośnie kabla
: 31 lip 2012, 8:52
autor: czaja
Różnica jest w bebechach wtyczki. To co ma twój kolega to zwykły jak za 20 - 30 zł.
Do kodowania sterowników nawet się nada, ale ten zwykły jak tylko do aut do około 2000-2001 roku. Potem trzeba kabel z linia CAN.
Wyższy kabel z linia Can to np. HEX-CAN-USB z programem VCDS. Ten obsługi ci wszystkie auta od 1994 do 2012 roku włącznie. Ale to też kabel do diagnostyki, kodowania sterowników.
Jeżeli myślisz o korekcie przebiegu itp. to do tego jest kabel vag-k +can commander. W zależności od wersji obsłuzy nowsze lub starsze auta.
Re: [all / 9n] VAG - konkretne pytanie odnośnie kabla
: 31 lip 2012, 11:40
autor: mssfilmstudio
Bardzo dziękuję
Teraz już wiem czym się kierować przy zakupie swojego kabla.

Re: [all / 9n] VAG - konkretne pytanie odnośnie kabla
: 02 sie 2012, 22:48
autor: Witek6935
ja tylko dodam, że ty,m zwykłym kabelkiem idzie pobadać auta do 2004 roku a nie 2001. Polo 9N nie ma CANa. Dopiero w 9N3 to wprowadzili. Ja mam polo 2002r. i przeprowadziłem tę operację z tego manuala za pomocą kabla za 29zł.
Pozdrawiam
Re: [all / 9n] VAG - konkretne pytanie odnośnie kabla
: 02 sie 2012, 23:10
autor: daro87
podepne sie, jesli szukam kabla do 6nki, jaki mi wystarczy?(przykladowa aukcja):)
Re: Re: [all / 9n] VAG - konkretne pytanie odnośnie kabla
: 03 sie 2012, 5:27
autor: czaja
[quote=""daro87""]podepne sie, jesli szukam kabla do 6nki, jaki mi wystarczy?(przykladowa aukcja):)[/quote]
Jeśli szukasz do 6N to nie pod ten wątek się podlaczasz. Ale kabelek będzie taki sam jak do 9N.
Re: Re: [all / 9n] VAG - konkretne pytanie odnośnie kabla
: 03 sie 2012, 9:11
autor: daro87
[quote=""czaja""][quote=""daro87""]podepne sie, jesli szukam kabla do 6nki, jaki mi wystarczy?(przykladowa aukcja):)[/quote]
Jeśli szukasz do 6N to nie pod ten wątek się podlaczasz. Ale kabelek będzie taki sam jak do 9N.[/quote]
aa sorka

sugerowalem sie tematem, dzialu niedopatrzylem
Re: [all / 9n] VAG - konkretne pytanie odnośnie kabla
: 03 sie 2012, 11:11
autor: jhosef
[quote=""Witek6935""]ja tylko dodam, że ty,m zwykłym kabelkiem idzie pobadać auta do 2004 roku a nie 2001. Polo 9N nie ma CANa. Dopiero w 9N3 to wprowadzili. Ja mam polo 2002r. i przeprowadziłem tę operację z tego manuala za pomocą kabla za 29zł.
Pozdrawiam[/quote]
Szyna CAN jest zdaje się w obu. Co z tego skoro nie służy diagnozie
Do polo czy to 9N czy 9N3 diagnoza idzie KKL. I taki kabelek wystarczy. A im droższy tym lepiej wykonany itp. Ja ma interfejs z viaken od roku i nic złego na jego temat nie powiem. Kosztował koło 80 zł. Czasem mają promocję na 60 zł.
Re: [all / 9n] VAG - konkretne pytanie odnośnie kabla
: 03 sie 2012, 11:25
autor: Witek6935
[quote=""jhosef""]
Szyna CAN jest zdaje się w obu. Co z tego skoro nie służy diagnozie

[/quote]
W 9N nie ma CAN. Jako powiedzmy "dowód" podam przykład: Do Polo 9N nie można wsadzić radia RCD 200, które było fabrycznie montowane w 9N3, ponieważ właśnie w 9N nie ma sygnału CAN, którego to radio wymaga. Przez co radio włożone do 9N samo się wyłącza oraz nie działa w nim podświetlenie. (nie sprawdziłem tego na własnym aucie, bo szkoda kasy, ale czytałem o tym u nas na forum i na necie). W tym celu na allegro można dostać nawet specjalnie, drogie emulatory sygnału CAN, które są wymagane do tego radia. Może koniec produkcji 9N miał CAN, ale tego nie wiem dokładnie. Na pewno do 2004 nie było CAN w Polo 9N.
Pozdrawiam
Re: [all / 9n] VAG - konkretne pytanie odnośnie kabla
: 03 sie 2012, 11:28
autor: jhosef
[quote=""Witek6935""][quote=""jhosef""]
Szyna CAN jest zdaje się w obu. Co z tego skoro nie służy diagnozie

[/quote]
W 9N nie ma CAN. Jako powiedzmy "dowód" podam przykład: Do Polo 9N nie można wsadzić radia RCD 200, które było fabrycznie montowane w 9N3, ponieważ właśnie w 9N nie ma sygnału CAN, którego to radio wymaga. Przez co radio włożone do 9N samo się wyłącza oraz nie działa w nim podświetlenie. (nie sprawdziłem tego na własnym aucie, bo szkoda kasy, ale czytałem o tym u nas na forum i na necie). W tym celu na allegro można dostać nawet specjalnie, drogie emulatory sygnału CAN, które są wymagane do tego radia. Może koniec produkcji 9N miał CAN, ale tego nie wiem dokładnie. Na pewno do 2004 nie było CAN w Polo 9N.
Pozdrawiam[/quote]Nie jestem na 100% pewny.
Ale to, że nie ma pociągniętego do radia to nie znaczy, ze magistrala nie istnieje.
Podobnie w golfie 4. W późnych modelach był CAN ale co na nim chodziło to pomieszanie z poplątaniem.
Re: [all / 9n] VAG - konkretne pytanie odnośnie kabla
: 03 sie 2012, 21:25
autor: Stanley
Poruszyliście problem magistrali CAN, ale na wstępie należy wyjaśnić co to takiego. Otóż magistrala CAN (pełna nazwa) Controller Area Network, oznzcza to, że sterowniki połączone są ze sobą w sieć i służą do szybkiej wymiany informacji pomiędzy sobą. Istnieje ona już w 6N2 od 2000 roku modelowego bodajże, lecz nie służy do diagnostyki do 2004 roku.
A oto jeden z przykładów zastsowania tej magistrali-nie możemy uruchomić silnika z powodu braku zasilania sterownika, zostanie zarejestrowany błąd np. w zegarach nr 01314 Szyna danych CAN sterownik silnika. Ze zrozumiałych względów, błąd ten nie zostanie zarejestrowany w sterowniku silnika (brak zasilania). Dla qmatego diagnosty jest to cenna wskazówka w poszukiwaniu usterki. Na koniec dodam, że w 6N2 pomimo iż do gniazda diagnostycznego są wyprowadzone przewody CAN, to diagnostyka jest niemożliwa, nawet porzez jej wymuszenie.