[9N] przekładnia kierownicza-wyciek

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

[9N] przekładnia kierownicza-wyciek

Post autor: michu »

Witam,
W okolicach gumowej harmonijki po lewej stronie, mam wyciek oleju wspomagania z przekładni kierowniczej. Cieknie jak z durszlaka :-D I w związku z tym mam pytanko. Czy autem z takim defektem, mogę dojechać do mechanika? Dystans jaki mam do pokonania to około 5 km. Czy raczej szukać lawety?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Lepiej nie. Płynu w układzie jest nie za dużo, ucieknie cały i zarżniesz pompę. A nie kosztuje ona 200 zł jak zwykła na silnik.
Ciężko dolać płynu w 9n i kontrolować poziom przez położenie korka
S
Sarotti
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 06 lut 2012, 12:25
Lokalizacja: Katowice/Cieszyn

Post autor: Sarotti »

Nie wiem jak Ci to cieknie bo miałem podobny przypadek jak w mojej 6n tylko że mi ciekło jak skręciłem na maxa koła w prawo lub w lewo to dopiero sikało więc do mechanika dojechałem lecz musiałem kupic nową przekładnie kierowniczą :vinsent: no i olej nie jest tani do wspomagania więc jak uważasz:) a za lawete też dasz podobnie jeśli nie masz znajomości....

pozdro
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

A może go zaholować na linie?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""michu""]A może go zaholować na linie?[/quote]

Wredna sprawa, bo jak zgaszony silnik to nie ma wspomagania hamulców i ostro trzeba dreptać, oraz spory opór w kręceniu kierą, bo tu też wspomaganie nie działa :glare:
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

Jakoś może po mału przetoczę się te 5 km...
Awatar użytkownika
piotrek1993
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 224
Rejestracja: 29 lis 2011, 19:47
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: piotrek1993 »

Z odpalonym silnikiem się przetaczać nie radzę bo na dzień dobry jeżeli zgubisz płyn to uszkodzisz pompę. Spróbuj żeby ktoś cię zaholował a jeżeli będzie problem z wciśnięciem pedału hamulca zawsze możesz używać ręcznego.
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

Sugerujecie że mogę uszkodzić pompę, więc w takim razie ktoś mnie pociągnie na linie.
Ta ciecz która cieknie mi z przekładni to jest płyn czy olej? Pytam bo mam wrażenie że jest ona dość oleista.
To jest ta sama ciecz którą wlewa się do zbiorniczka z zielonym korkiem, który jest umiejscowiony poniżej wlewu płynu do spryskiwaczy?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Pompa zaczyna pracować po odpaleniu silnika. Jest to pompa elektryczna. Wspomaganie pracuje jak klasyczne hydrauliczne tylko zasilane jest pompą elektryczną. Daje to możliwość konfiguracji mocy wspomagania oraz progresywności.

Zbiorniczek widać pod aku. Jest tam zielonawa zakrętka.

Pompa jest uruchamiana wraz z odpaleniem silnika. Ewentualnie mógłbyś odkręcić bezpieczniki pompy wspomagania. Są na aku ale nie wiem czy nie odpowiada za coś jeszcze dany bezpiecznik pompy - musiałbyś sprawdzić.
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

132 000 km to jest dużo/mało jak na taką przekładnie? Na ogół przy jakich przebiegach one się psują?
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

Potrafi mi ktoś wyjaśnić dlaczego nigdzie nie można dostać, fabrycznie nowej przekładni kierowniczej? Wszędzie oferują w sprzedaży tylko regenerowane przekładnie. Nawet w ASO VW.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""michu""]Potrafi mi ktoś wyjaśnić dlaczego nigdzie nie można dostać, fabrycznie nowej przekładni kierowniczej? Wszędzie oferują w sprzedaży tylko regenerowane przekładnie. Nawet w ASO VW.[/quote]
Szukaj w ASO po nr części bez X na końcu indeksu. Z X są części regenerowane.

Na alledrogo były też chyba.
A czemu nie chcesz regenerować swojej?

Co do przebiegu to jest on oryginalny?
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

[quote=""jhosef""]Co do przebiegu to jest on oryginalny?[/quote]
Tak, oryginalny. Mam auto od nowości. Wydaje się mi, że 132 000 km to chyba trochę mało jak na maglownicę.

[quote=""jhosef""]Szukaj w ASO po nr części bez X na końcu indeksu. Z X są części regenerowane. [/quote]
Na przekładni znalazłem taki o to nr katalogowy: 6Q1 423 051S Wychodzi na to że mam przekładnie firmy TRW a nie SMI-KOYO.

[quote=""jhosef""]A czemu nie chcesz regenerować swojej?[/quote]
Nie to że nie chce regenerować. Z ciekawości dzwoniłem do dwóch wrocławskich ASO VW i w oby dwóch przypadkach powiedziano mi że nie mają fabrycznie nowych przekładni. Przekładnie dostępne u nich są cyt. "częściowo regenerowane". Przy zakupie u nich "nowej", starą należy zwrócić.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Koleś Ci źle powiedział w ASO. VW jak wszyscy producenci zobligowany jest do ekologicznego recyklingu części. Wchodzi w to fabryczna regeneracja części. Przy wymianie np sprzęgła, pompy wody, maglowicy, pompy wspomagania stara część idzie do producenta i tam jest regenerowana. Ale nie jest to regeneracja jak w normalnych zakładach, że tu przetoczą, tam wymienią uszczelniacze.
U producenta z takej przekładni zostaje praktycznie obudowa. Wszystkie części robocze są wymieniane. Chodzi o zaoszczędzenie energii na przetop metali na obudowy etc. Np sprzęgło jest roznitowywane i zostaje z niego same główne blachy.

Ceny części regenerowanych są znacznie tańsze niż nowych. Np pompa wody oryginał regerowany kosztuje do mojego polo 200 zł niecałe, oryginał funfel nówka 500 czy 600.

http://www.volkswagen-czesci.pl/program_wymiany_czesci/
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

[quote=""jhosef""] regeneracja jak w normalnych zakładach,[/quote]
W takim zakładzie krzyczą mi, około 1000 złotych za kompleksową naprawę (demontaż, regeneracja, montaż, nowe osłony gumowe, olej do układu wspomagania, ustawienie zbieżność i geometrii kół).

Natomiast w ASO za samą regenerowaną część (e-mail od nich):
Jeśli ma Pan układ kierowniczy firmy Semi - KoYO, producent nie oferuje już tych przekładni kierowniczych i należy je zmienić na firmę TRW (cały układ, wraz z pompą i przewodami) - koszt - 4155 zł.

Jeśli ma Pan przekładnię producenta TRW wówczas należy tylko wymienić przekładnie kierowniczą o którą Pan pyta - koszt - 2403 zł.

Należy zwrócić producentowi wymienione zużyte części. W przypadku braku zwrotu zużytych części producent dolicza około 60 % wartości.
Skoro w ASO regenerowana kosztuje prawie 2,5 tys. zł to nowa chyba ze 4-5 tys.? :shock:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”