[9n] Kontrolka emisja spalin

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
evelan
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:56
Lokalizacja: Szczecin / Wrocław

[9n] Kontrolka emisja spalin

Post autor: evelan »

Silnik 1.2 12V 2003 benzyna 9n

Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka emisji spalin. Nie wiem już co moze być nie tak. Sonda lambda miała mały burdel z kabelkami (wypięta kostka itd.) ale już wszystko jest tam ok. Po raz pierwszy jak mi się ta kontrolka zapaliła to auto nie miało mocy i wolniej sie kręciło, błąd powraca po jakimś czasie ale na szczęście nie odczuwam dyskomfortu podczas jazdy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obroty trochę za niskie od 670 do 700rpm
Pokazuje temperaturę 87stopni a na wskaźniku w aucie jest dokładnie 90st nie wiem czy to może być przyczyną
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Temperatura to nie przyczyna.. ale widzę ze masz zbyt ubogą mieszankę. Ja obstawiam że winna może być sonda Lambda. Zrób jej test
Awatar użytkownika
evelan
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:56
Lokalizacja: Szczecin / Wrocław

Post autor: evelan »

[quote=""Mati_9N""]Temperatura to nie przyczyna.. ale widzę ze masz zbyt ubogą mieszankę. Ja obstawiam że winna może być sonda Lambda. Zrób jej test[/quote]
a można jakieś wskazówki jak? :) Nie ma mi kto pokazać jak obsługiwać VAGa tyle co z internetu podpatrzyłem tyle umiem :) Nie chcę za bardzo grzebać samemu :)

PS Wcześniej jeszcze wymieniłem filtr powietrza i posprawdzałem czy wszystkie łączenia są szczelne i czy nie łapią gdzieś lewego powietrza. Ktoś mi poradził żeby tak zrobić :)

Podobno jeszcze warto przeczyścić przepustnicę w takiej sytuacji.
Męczę się już 2 tydzień z tym dlatego kupiłem kabelek i napisałem aż na forum :D mam nadzieję coś z tego wyjdzie. Bez vaga byłem jak dziecko we mgle :)
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) czasem wykonaja sie dopiero przy temp. powyzej 500stC.
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( tutaj jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.
Awatar użytkownika
evelan
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:56
Lokalizacja: Szczecin / Wrocław

Post autor: evelan »

Nie daję rady utrzymać stałych obrotów żeby zacząć w ogóle test... wyczuwam niezły burdel w silniku :) Wiem że przepustnica jest strasznie uwalona, profilaktycznie wyczyszczę. Może coś się zmieni

Przepustnica wyczyszczona, bez zmian
M
Mariusz26
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:56
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Mariusz26 »

Witam!

Mam taki problem z moim polo. Od roku posiadam polo 9n 1.2 12v i gdy na wiosne zmnieniałem olej to zauwazyłem ze są odciete kable z sondy lambda. Dlaczego? Na Vagu byłem razy bo mi wyskoczył bład jakas cyrkulacja spalin a 5 dni temu znów cyrkulacja spalin. Dodam że samochód duzo pali 8.5-9 l na 100. I jeszcze jedno podczas przekroszeniu 25000 tys obr przy jednakowym trzymaniu pedału gazu auto w pewnym momencie zaczyna mulic. tzreba wtedy alba zdjac noge z gazu albo docisną. Co moze byc przyczyną?
s
szandorek
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 13 lip 2012, 19:42

Post autor: szandorek »

[quote=""Mati_9N""]Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) czasem wykonaja sie dopiero przy temp. powyzej 500stC.
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( tutaj jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.[/quote]


po pierwsze czy sa dwie sondy czy jedna bo od tego zalezy proces sprawdzania
po drugie po testach sond trzeba sprawdzić katalizator test sond poprawny można dokonać test katalizatora inaczej nieda rady
1 sonda sprawdzenie vagiem i tes kilka sekund
2 sonda wymagana temperatura rozgrzania, test załącza się przy większych obrotach przez około 20 sekund
jak 1 i 2 poprawne wówczas
3 test katalizatora
i wtedy pokaże ci jakie sa błędy itp.
s
szandorek
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 13 lip 2012, 19:42

Post autor: szandorek »

[quote=""Mariusz26""]Witam!

Mam taki problem z moim polo. Od roku posiadam polo 9n 1.2 12v i gdy na wiosne zmnieniałem olej to zauwazyłem ze są odciete kable z sondy lambda. Dlaczego? Na Vagu byłem razy bo mi wyskoczył bład jakas cyrkulacja spalin a 5 dni temu znów cyrkulacja spalin. Dodam że samochód duzo pali 8.5-9 l na 100. I jeszcze jedno podczas przekroszeniu 25000 tys obr przy jednakowym trzymaniu pedału gazu auto w pewnym momencie zaczyna mulic. tzreba wtedy alba zdjac noge z gazu albo docisną. Co moze byc przyczyną?[/quote]

zmień mechanika podstawa
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”