[9n3] EGR - zaślepiać czy nie? Syf w dolocie...
: 10 lip 2012, 14:55
Witam. Jakiś miesiąc temu zmieniałem turbosprężarkę. Czyszczony był cały dolot łącznie z ic. Wczoraj odpiąłem rurę idącą od filtra powietrza i...wielkie zdziwienie. Drobniutki jakby piasek pomieszany z olejem na ściankach rur. Jest tego bardzo niewiele, ale ja już mam obsesje po wymianie turba, przecież to wszystko ląduje na łopatkach turbawki.
Przeczytałem na forum, że winne temu są odma, oraz, w szczególności, zawór EGR. A ten drobny "piaseczek" bierze się ze spalin. Moje pytanie jest takie, czy zaślepiać ten zawór? Po zaślepieniu auto ponoć trochę dłużej się rozgrzewa. Czytałem też o błędach które się pojawiają (choć, nie u każdego). Następna rzecz którą zauważyłem, to na stronie np. compsportu często widnieje informacja o usunięciu sprzętowym i programowym tego zaworu, w autach grupy vag, więc po coś się to chyba robi... Proszę o radę, zaślepić czy nie, chciałbym być spokojny, o to że nie będę musiał ponownie regenerować turbiny...
Przeczytałem na forum, że winne temu są odma, oraz, w szczególności, zawór EGR. A ten drobny "piaseczek" bierze się ze spalin. Moje pytanie jest takie, czy zaślepiać ten zawór? Po zaślepieniu auto ponoć trochę dłużej się rozgrzewa. Czytałem też o błędach które się pojawiają (choć, nie u każdego). Następna rzecz którą zauważyłem, to na stronie np. compsportu często widnieje informacja o usunięciu sprzętowym i programowym tego zaworu, w autach grupy vag, więc po coś się to chyba robi... Proszę o radę, zaślepić czy nie, chciałbym być spokojny, o to że nie będę musiał ponownie regenerować turbiny...
