[9N3] Wymiana rozrządu i świec.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

[9N3] Wymiana rozrządu i świec.

Post autor: krzysztof65 »

Mam polo z 2006r. 1,4 16v benzyna 59kW.Kiedy mam wymienić rozrząd i świece,robię 8 tyś. rocznie i myślę że wiek pasków rozrządu też ma wpływ.Co do świec to wcale ich nie widać jak je wymontować.Proszę o porady.
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Rozrząd wymienia się co 90 000km lub co 5 lat, świece co 60 000km. Jaki masz przebieg w aucie?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

We wrześniu będzie trzy lata jak kupiłem a teraz mam przejechane 30 tyś.Zastanawiam się czy wymieniać płyn hamulcowy,książka zaleca po dwóch latach ale to chyba przesada,jak myślisz? Słyszałem że płyn wymienia się jakimś przyrządem gdy jest ABS i używany jest do sprzęgła.Dzięki za informacje bo mam książkę ale o tym silniku nic nie piszą.
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Z płynem hamulcowym bym się nie zastanawiał, generalnie zwykły DOT-4 wymienia się co rok, ten o podwyższonej temperaturze wrzenia i przeznaczony do układów hamulcowych z ABS i ESP wywala się co 2 lata. A co do samej wymiany to akurat nie ma potrzeby używania specjalnych przyrządów serwisowych.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
M
MaGik.BIZ
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:07

Post autor: MaGik.BIZ »

[quote=""Trancer_GTR""]świece co 60 000km. Jaki masz przebieg w aucie?[/quote]
A jeśli auto przejechało około 40 000km w ciągu lat 11?:)
Jest też jakiś czas kiedy trzeba wymienić świece?:)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

świece są bardzo żywotne o ile nie jeździsz na gazie (wymiana co 15-20 tyś.),
spokojnie mogą zrobić i 80 tyś a nawet 100, trzeba do nich czasem zaglądnąć oczyścić i sprawdzić czy nie przytopione czasem, wymiana świec jest dziecinnie prosta kosztuje przeważnie 60 zł za komplet, lub też takich samych tyle że ze znaczkiem VW 120 zł w ASO :D (NGK) :rotfl:
Oczywiście nie namawiam nikogo aby robił na świecach 100 tysi :D, świeca jak i inne materiały podlegają starzeniu się...także po dłuższym czasie pasuje zmienić. Co do nowych świeczek, zdarzają się czasem świece uszkodzone i dotyczy to wszystkich firm produkujących takowe.
Ostatnio czyściłem świece były ok tyle że dosyć zaołowione ale ogólnie to elektrody były jasne i suche także spoko, po 20 tyś wyglądają tak:
Obrazek
tutaj jakby ktoś chciał powróżyć ze świecy " Świeca prawdę ci powie" :read:
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ja sprowadzilemz zachodu auto i bylo naprawiane. Niestety nie wiem czy swiece byly fabryczne czy ktos z rozbiorki wstawil uzywki. Mialem nierowno katody wypalone i trzeba bylo wymienic przy stanie 43tys km, choc mechanik mowil ze sie wymienia swiece przy okolo 100tys.

Auto nie mialo cofanego licznika prawdopodobnie, a napewno nie o 50 tys, bowidac to po stanie zawieszenia i calego auta zarowno w srodku jak i na zewnatrz pod podwoziem i w silniku.

Albo mi wstawdzili uzywane swiece oryginalne albo padly po 40 tysiacach okolo 4-5 lat. Co do płynu hamulcowego to uklady ESP wymagaja w Volkswagenach plynu o niskiej lepkosci Low Viscosity. Sprawa jest taka ze VW zaleca kategorycznie uzywac plynu wedlug normy VW 501 14. Do 2006 roku zalewali plyn wedlug normy US FVVcoś tam 116 Dot 4, a po tym roku mozna stosowac ISo 4925 Class 4, czy jakos tak. To jest standardowy plyn do ABS. Po 2006 roku VW zalewa plyn do butelek firmy pentosin Dot 4 LV (numer czesci Vag B 000 750 M?, gdzie ? oznacza pojemnosc). W ukladach bez abs trzeba podniesc auto by odciazyc tył, bo przy belce regulator sily hamowania na sprezynie jest. z ABS nie ma tego.
b
bewu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: wawa

Post autor: bewu »

Świece to nie majątek, a mają dużę znaczenie jeśli chodzi o pracę silnika. Ja wymieniam co 30tyś. Żyjemy w kraju gdzie naprawia się gdy już samochód przestaje odpalać. 100tyś na jednym komplecie, to duże ryzyko że się posypią. Przynajmiej wykręć i przeczyść co jakiś czas, bo jak się zapieczą to odkręcisz razem z głowicą :grin:
a
aro01
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 08 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Jelenia Góra/Strzegom

Post autor: aro01 »

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem tego forum a to mój pierwszy post :)
I odrazu z grubej rury mam pytanie:) otóż jestem szczęśliwym posiadaczem vw polo 9n3 2006 rok, 1.4 TDI. I właśnie uderzyło mi 100 tysięcy na liczniku, dlatego zaczełem myśleć o wymianie rozrządu. I tu się rodzi moich kilka pytań: jakiej marki pasek preferujecie? oczywiste jest dla mnie wymieniać pasek z rolkom i napinaczem, ale słyszałem że tutaj w komplecie jest jeszcze pompa wodna? Prawda to? A jak wy wymienialiście rozrząd to cały komplet z pompą wodną? Bardzo proszę o wasze opinie. z góry dziękuje, pozdrawiam Arek
"Każdy ma prawo mieć swoje zdanie, inni mają prawo mieć to zdanie w dupie..."
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

aro01, rozrząd wymieniasz komplet: pasek (ja kupiłem Gates) napinacz (INA) rolka (ina) pompa wody (INA, SKF)Ja dałem za komplet części 600 zł plus wymiana w ASO chyba 500-600 z olejem, filtrami itp.
Obejrzyj też pasek wielorowkowy - koszt około 50-60 zł a jedna robota przy wymianie.
a
aro01
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 08 maja 2011, 21:35
Lokalizacja: Jelenia Góra/Strzegom

Post autor: aro01 »

dziękuje:)

zrobiłem tak- kupiłem zestaw continentala ( pasek rolka napinacz) za 325 zł, do tego pompę Dolza bodajże za 115 zł. Robocizna u znajomego mechanika 160 zł czyli całość zamknie się w 600 zł. Dla ciekawych mogę dodać, że dzwoniłem do serwisu VW w Świdnicy, całość u nich kosztuje 1600 zł.
PS- pasek wielorowkowy jest jeszcze w porządku więc na razie dam mu spokój bo i tak już mi portfel schudł :)
"Każdy ma prawo mieć swoje zdanie, inni mają prawo mieć to zdanie w dupie..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”