Problem z obrotami, podciśnieniem?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
BIERNAŚ
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 04 maja 2009, 17:46
Lokalizacja: KONIN

Problem z obrotami, podciśnieniem?

Post autor: BIERNAŚ »

Witam,
Mam problem z moim polo... otóż jest to polo 1.9d 6n 95r pompa lucasa model silnika AEF
Problem polega na tym ze auto nie zawsze spada z obrotów albo sam sobie je dodaje, a dzieje się się (tak mi się wydaje) za sprawą spadku podciśnienia jeśli można to tak określić... dałem przykładowe foto
1) elektrozawór do EGR
2) elektrozawór siłownika przyśpieszacza pompy
3) przewód wchodzący do siłownika przyśpieszacza pompy
Obrazek
Odpalając zimny silnik mam ok 900obrt/min silnik strasznie drży, naciskam pedał gazu następnie puszczam obroty spadają do 1100obrt/min i po chwili dopiero do 900obrt/min po rozgrzaniu ma ok 1000obrt/min, ale problem nie znika:( dodam jeszcze, że po wciśnięciu pedału hamulca silnik zaczyna mocniej drżeć...:(
Sprawdziłem multimetrem i sygnał dochodzi do zaworka nr 2. Odpiąłem przewód nr 3 od siłownika pompy, obroty wskakują na 1100 zatykam palcem przewód nr 3 i dodaje gazu i raz czuje jak wytwarza się podciśnienie i mocno zaczyna mi skore na palcu wciągać a raz zero reakcja:( Gdy dodaje gazu i nie ma podciśnienia, puszczam gaz i po chwili słyszę "pstyk" w elektrozaworze i czuje znów podciśnienie na palcu. Elektrozawory zamieniałem i nie jest to ich wina (ręki sobie nie dam uciąć postaram się jeszcze jakieś załatwić i podmienić...)
Auto nie kopci, nie ma problemów z odpalaniem spalanie jest dobre, ma moc, więc czego to jest wina? serwo?może ktoś mógłby mi pomóc:( z góry dziękuję:)

-- Pon Cze 08, 2009 8:22 am --

widzę, że nikt nie potrafi mi pomóc:(

-- Wto Cze 09, 2009 1:31 pm --

Dziś podłączyłem polo pod kompa miałem 8 błędów w zakładce "pompa wtryskowa" i usunęło się 6 a dwa zostają cały czas jest to:
"full load stop valve"
"load signal potentiometer"
cóż to za części i gdzie ich szukać? to drugie to nie czasem to na przyśpieszaczu pompy
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Najprawdopodobniej masz uszkodzony potencjometr na pompie wtryskowej
Te 2 błędy to problem z sygnałem z potencjometru.
Potencjometr jest to mała czarna plastikowa puszka przykręcona do pompy dwoma wkrętami
widoczna na twoim zdjęciu po lewej stronie ↓3.

Polecam przeczytać wszystkie moje posty na temat tego modelu :amen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”