Strona 1 z 1

[9n] 1.2 6V - EGR

: 28 cze 2012, 10:55
autor: mostu
Witam,
Gdzie dokładnie znajduje się EGR w modelu z 2008r? Prawdopodobnie się zapchał/zepsuł EGR. Pierwsze podejrzenia padałały na drugą sondę (a dokładniej że jest niedogrzana), ale po testach okazało się że jest ok, tak więc został EGR - może sam dam radę go wyjąć i wyczyścić, jeśli się nie da, to pojadę do serwisu.

Re: 9n 1.2 6V - EGR

: 01 sie 2012, 12:32
autor: johncisek
I co kolego wymieniłeś ten egr?

Re: 9n 1.2 6V - EGR

: 06 lut 2013, 12:50
autor: mostu
Sorry że dopiero teraz odpisuję.
Nie, jeszcze nie wymieniłem/nie znalazłem, ale jak znajdę to opiszę żeby pozostało dla potomnych :). Do silnika 1.4 jest instrukcja jak to zrobić, tu na forum
http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 0959f6db78
jeśli będzie podobnie to potwierdze, jak nie to sam opisze.

Pzdr

Re: [9n] 1.2 6V - EGR

: 08 lut 2013, 10:21
autor: mostu
Nie wiem, jakoś nie mogę znaleźć. Wiem że musze go szukać po prawej stronie między silnikiem a filtrem, ale tam jest tak naćkane że zaczynam mieć wątpliwość czy słusznie wzrok tam kieruję. Czy może któryś z kolegów bliżej naprowadzić? Silnik MK7, kod BBM (44kW)

Re: [9n] 1.2 6V - EGR

: 22 lut 2013, 14:48
autor: mostu
Dziś z rana podpiąłem się VAGiem i co? nie EGR tylko czujnik położenia wałka rozrządu, znalazłem w necie odpowiedni czujnik, jeszcze dziś pojeżdżę z podpiętym vagiem, jak się potwierdzi - bo opisane w błędzie że "sporadyczny", to kupie i wymienie, czujnik jest na wierzchu więc 2minuty im sie zejdzie z tematem :). Jak będzie coś innego to będę temat ciągnął dalej ;).

Re: [9n] 1.2 6V - EGR

: 11 mar 2013, 12:25
autor: mostu
ok, Czujnik Halla (Czujnik położenia wałka rozrządu) wymieniony, silnik normalnie pracuje, natomiast nadal są błędy sądy:
16524 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 2)
zablokowany lub brak napięcia
16520 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 2)
zwarcie do innego wyjścia
Zaczynam mieć wątpliwość czy ten silnik ma w ogóle EGR...

Re: [9n] 1.2 6V - EGR

: 10 cze 2013, 9:16
autor: mostu
Kolejny sukces Polskich inżynierów, niestety już po kupnie używanej sondy. Oba błędy zgasły, ale nie dlatego że ją wymieniłem - okazało się, że kabel przed wtyczką się urwał - polutowałem i działa. Jeśli ktoś jest w potrzebie to za 50zł, sprzedam sondę ;). Tyle stresów a wystarczyło wejśc pod samochód, zdjąć osłonę i sprawdzić organoleptycznie co się dzieje.