[9n] 1.2 12V problem z odpaleniem i błąd czujnika temp.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
parasite
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 11 lut 2011, 15:27

[9n] 1.2 12V problem z odpaleniem i błąd czujnika temp.

Post autor: parasite »

Witam

Brat ma problem z Polówka 1.2 12V z 2003r. Mianowicie od czasu do czasu nie chce odpalić. Jak dotąd wyglądało to tak, że za pierwszym razem nie chciał odpalić, ale z reguły za drugim startował. Dzisiaj pojechał do sklepu i z dobre kilka minut kręcił, próbował i nie dało się odpalić, aż w końcu zaskoczył. Teraz odpala od razu.
Podłączyłem komputer i wyskoczyły mi 2 błędy.
Thursday, 21 June 2012, 18:49:37

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 03E 906 033 L
Component and/or Version: 1,2l/4V SIMOS3 00HS7001
Software Coding: 00021
Work Shop Code: WSC 00520
Additional Info: WVWZZZ9NZ4D045751 VWZ7Z0C8177177
2 Faults Found:

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------
Skasowałem je odpaliłem jeszcze raz i został tylko 16500.
Ja na codzień jeźdzę Octavią w dieslu i nie bardzo orientuję się w tym silniku. Wydaje mi się, że zbyt mocno się telepie. Wiem, że w tym silniku z tego rocznika występuje problem z łańcuchem rozrządu. Czy jeśli rozrząd by przeskoczył to odpalałby dalej z trudem czy jeśli odpala to łańcuch można wykluczyć?
Pompę po otworzeniu drzwi słychać.
Miał ktoś taki problem?

[EDIT]
Dowiedziałem się od brata, że nie zapalał zawsze na ciepłym. Wymienię najpierw ten czujnik.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

W tych silnikach rozrząd lubił czasem przeskoczyć o ząbek czy 2 , a skutkiem tego właśnie było między innymi to , że tak jak w Twoim przypadku dlugo kręcił.Dobrze by było to sprawdzić bo szkoda silnika.
p
parasite
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 11 lut 2011, 15:27

Post autor: parasite »

[quote=""Mati_9N""]W tych silnikach rozrząd lubił czasem przeskoczyć o ząbek czy 2 , a skutkiem tego właśnie było między innymi to , że tak jak w Twoim przypadku dlugo kręcił.Dobrze by było to sprawdzić bo szkoda silnika.[/quote]
Słyszałem o tym, ale aktualnie zapala od razu i jak na razie problemu nie ma. Skasowałem błędy, odpiąłem wtyczkę od czujnika i przedmuchałem ją troszkę. Jak na razie błąd czujnika G62 przestał się pojawiać.
Awatar użytkownika
piotrek1993
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 224
Rejestracja: 29 lis 2011, 19:47
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: piotrek1993 »

Mi się wydaję że jeśli łańcuch na rozrządzie by przeskoczył to wcale by nie odpalił
p
parasite
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 11 lut 2011, 15:27

Post autor: parasite »

No i dzisiaj ja przejechałem się autkiem na zakupy. Podjechałem do jednego sklepu, odpalił normalnie, później na cmentarz, odpalił normalnie przy okazji na ślub zobaczyć jak tam wygląda. Postał może z 20 min i nie odpalił :(
Rozrusznik kręcił obroty wzrastały tak do 300 na oko i nic. Tak kilka razy i dopiero jak wcisnąłem gaz powolutku obroty zaczęły się zwiększać aż zaskoczył i po odpuszczeniu gazu - zgasł. Za drugim razem to samo ale przygazowałem kilka razy i już zaskoczył. Dodam, że po wciśnięciu gazu wyglądał jakby miał muła, tzn. obroty wzrastały jakby z opóźnieniem i po odpuszczeniu gazu obroty spadały na chwilkę za nisko. Druga sprawa, że wskaźnik temp. cieczy był na drugiej kresce, a w dzisiejszej temperaturze po 20 min powinien być na 90 stopniach także dalej szwankuje. Dopiero po paru km zaskoczył i nagle zaczął dość szybko się podnosić. Do tego zaświeciła się kontrolka silnika, ale wydaje mi się, że właśnie przez te problemy z odpaleniem. Wygląda jakby ten czujnik. temp się zawieszał i nagle zaskakiwał.

Podłączyłem komputer
Control Module Part Number: 03E 906 033 L
Component and/or Version: 1,2l/4V SIMOS3
2 Faults Found:
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
P1103 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Znów błąd czujnika temp. także jutro jadę po czujnik do pobliskiego ASO Skody. Mam nadzieje, że to on powoduje te problemy bo początkowy myślałem, że to pompa paliwa siada.
k
konrad5544
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2012, 21:05

Post autor: konrad5544 »

Mam taki sam problem, lecz moje Polo jest z 2002. Byłem z tym u mechanika i dowiedziałem się że to jest wina czujnika temperatury. Dlaczego ? Bo problem z odpalaniem w moim przypadku jest tylko gdy silnik jest nagrzany, co za tym idzie, czujnik pokazuje 0 stopni wiec komputer do rozruchu dodaje ssanie. Po wciśnięciu pedału gazu samochód odpala gdyż ma mieszankę wzbogacona o powietrze. Ja sam jeszcze nie wymieniłem czujnika lecz zamierzam to zrobić.
Obrazek
p
parasite
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 11 lut 2011, 15:27

Post autor: parasite »

[quote=""konrad5544""]Mam taki sam problem, lecz moje Polo jest z 2002. Byłem z tym u mechanika i dowiedziałem się że to jest wina czujnika temperatury. Dlaczego ? Bo problem z odpalaniem w moim przypadku jest tylko gdy silnik jest nagrzany, co za tym idzie, czujnik pokazuje 0 stopni wiec komputer do rozruchu dodaje ssanie. Po wciśnięciu pedału gazu samochód odpala gdyż ma mieszankę wzbogacona o powietrze. Ja sam jeszcze nie wymieniłem czujnika lecz zamierzam to zrobić.[/quote]
Czujnik wymieniony ale nie z ASO tylko kupiłem w internecie. W ASO 130 zł w necie na motoplatformie 20zł więc jest różnica. Producent i wygląd czujnika identyczny. Oznaczenia też. Wymiana 3 min i jak na razie zapala zawsze. Przy okazji lepiej też kupić ten o-ring jeszcze.
Pozdrawiam
w
waldekr84
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 08 lip 2015, 22:50
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: waldekr84 »

Cześć, możecie doprecyzować o jaki czujnik temperatury chodzi (wody, powietrza, oleju) i gdzie tego czujnika szukać?

Pozdrawiam, Waldek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”