Strona 1 z 1

6N2 1.4 AUD - problem z zapłonem przy dużej wilgoci

: 21 cze 2012, 15:38
autor: madxmad
Witam

Mój problem jest następujący:

Silnik (1.4 MPI AUD) gdy pada deszcz lub jest bardzo wilgotno po kilku - kilkunasto godzinnym postoju (czyli zimny silnik) ma tendencję do wypadania zapłonu tzn. po odpaleniu i ruszeniu, naciśnięcie gazu powoduje, że silnik przerywa (czuć że ciągnie ale czasami szarpnie) podczas wchodzenia na obroty. Objaw ustępuje po nagrzaniu silnika i chyba (tu moje domysły) wysuszeniu otoczenia silnika.
Świece są sprawdzone i wymienione około 2 lat temu, a miesiąc temu wykręcone i przeczyszczone.
Kable wymienione w październiku zeszłego roku z NGK na SENTECH.
Podczas sprawdzania VAG - iem czasami pokazywało błąd wypadania zapłonów na cylindrach (nie pamiętam kodu).

Myślę nad wymianą cewki zapłonowej - jednakże czy to jest konieczne, czy też po prostu mam pecha i po raz drugi (poprzednio z kablami NGK) mam ten problem?
Byłem dziś w sklepie i zaproponowano mi jako alternatywę dla ceki BOSCHA (około 280 zł) cewkę firmy JANMOR (120 - 130 zł). Co sądzicie o tej firmie, warto zainwestować w tę firmę, jeśli wymiana cewki będzie konieczna?

Dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam

Re: 4.4 AUD - problem z zapłonem przy dużej wilgoci

: 21 cze 2012, 15:42
autor: krzychu20
Dodaj taga do tematu, popraw na 1.4, poza tym był już taki, trzebabyło się podpiąć :blush2:

Wieczorem gdy popada deszcz otwórz maskę, jeśli masz osłonę na silniku to zdejmij i niech ktoś kręci silnikiem a Ty patrz czy nie iskrzy gdzieś

Re: 6N2 1.4 AUD - problem z zapłonem przy dużej wilgoci

: 21 cze 2012, 16:24
autor: madxmad
krzychu20

Poprawiłem.

Sprawdzałem to jakiś czas temu i nie było widać chochlików pomiędzy przewodami. I dlatego się pytam.

Faktycznie znalazłem temat - muszę posprawdzać sugestie tam wyrażone. TUTAJ

Dzięki za uwagi

Re: 6N2 1.4 AUD - problem z zapłonem przy dużej wilgoci

: 01 lip 2012, 12:28
autor: Katoo
Polecam cefkę z Temica ,brat wymieniał w golfie i działa jak należy

Re: 6N2 1.4 AUD - problem z zapłonem przy dużej wilgoci

: 01 lip 2012, 12:51
autor: Marcinek
kumpel miał podobnie to przeczyściłem mu kopułkę i zmieniliśmy przewody i lata jak przecinak :)

Re: 6N2 1.4 AUD - problem z zapłonem przy dużej wilgoci

: 01 lip 2012, 23:53
autor: madxmad
W piątek wymieniłem cewkę. I wszystkie dolegliwości odeszły w niepamięć jak ręką odjął. Kupiłem cewkę firmy "MOBILETRON" - za 165 zł i jak na razie widzę, że było to dobre posunięcie ponieważ i samochód lepiej zapala i nie muli się tak jak dotychczas.
Dla potomności podaję numer części: 032 905 106 B.

Pozdrawiam

Po ostatnich ulewach mogę z czystym sercem powiedzieć, że wymiana cewki była tym czego potrzebował ten silnik. Pomimo wilgoci wszystkie objawy zniknęły.