[6R] Podwyższone spalanie po uruchomieniu silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

[6R] Podwyższone spalanie po uruchomieniu silnika

Post autor: ppprokurator »

Witam,
ostatnio zauważyłem w samochodzie dziwną przypadłość. Otóż zaraz po uruchomieniu silnika spalanie chwilowe wynosi około 1l/h i powoli rośnie nawet do granicy 1.6-1.8l/h, do momentu aż ruszę autem, albo przygazuje. Powiedzmy, że do momentu wyjazdu z parkingu spalanie na luzie się normuje i wynosi w granicach 0.5l-0.8l/h, w zależności od ilości włączonych urządzeń. Odkąd pamiętam na luzie spalanie chwilowe wynosiło 0.5-0.8l/h, bez różnicy czy ciepły czy zimny. Niedawno był wymieniany olej i przeprowadzany przegląd po 2 latach użytkowania w ASO, żadnych problemów. Poziom oleju w normie. Serwis LongLife. Jak silnik jest ciepły takie zjawisko raczej nie występuje. Silnik to benzynka 1.4 63kW. Auto już niestety po gwarancji.
Z góry za wszelkie porady.
Obrazek ;)
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

o 15 15 sprawdzę, dam znać wieczorkiem na forum
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

Ok, dzięki wielkie hadek :).

Dzisiaj się trochę najeździłem autem i chciałem nagrać telefonem czekając na pasażera na parkingu, stałem z 20-30 minut w słońcu i chyba za ciepły był, bo tym razem takiego efektu nie było. Rano w garażu przy pierwszym odpaleniu zdjęcie zrobiłem nawet, bo rosło do 1.8l/h.

Czeka mnie dzisiaj wizyta w salonie, bo naprawiali mi w ramach gwarancji światło w bagażniku, wymieniali wiązkę, ale to nic nie dało i jadę im dalej postękać. Pewnie zamek coś szwankuje, tak jak któremuś użytkownikowi tutaj na forum, w jakimś temacie gadali o tym. Dzisiaj zleję sprawę z tym spalaniem i przy następnej wizycie się zapytam czy da radę coś zrobić. Pracownik salonu powiedział, że "mają coś takiego jak dobra wola", więc czasem mogą na ugodę pójść i pomóc.
Obrazek ;)
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

U mnie to samo.Wydaje sie ze to nowmalny objaw zimnego silnika i automatycznego ssania,nie patrz na spalanie a na obroty silnika(wzrastaja).Przy 1 rozruchu z rana komputer laduje wieksza dawke paliwa,ma to na celu szybsze rozgrzanie silnika.W A3 1.6 mialem to samo i w fabi 1.4Mpi tez.Pozatym silniczek chodzi jak zegarek,na wolnych obotach ani wskazowka obrotomierza nie drgnie-falowania brak.
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

W sumie u mnie wszystko śmiga jak należy. Tylko nigdy nie widziałem takiego czegoś, aby spalanie aż tak rosło. Wydało mi się to podejrzane, więc wolę zawsze spytać. Może się tak przywiązałem do auta, że aż przesadzam :D .

Co do serwisu, przed chwilą wróciłem od Kulikowskiego na morskiej w Gdyni. Wyjaśniłem sprawę, sprawdzono co wymieniono i wtedy mnie uświadomiono, że zwijają się i usuwają tego VW. Kilku pracowników było, ale mechaników już nie, gdyby nie to, to powiedział, że nawet by na ich koszt teraz to zrobili, gdybym tylko przyjechał zanim się pozbyli majstrów. No trudno, blisko miałem do nich. Teraz najbliższy w Sopocie Gajos.

Powiedziano mi, żebym spróbował podjechać do innego ASO i próbował negocjować, bo auto jakby nie patrzeć po gwarancji, ale gwarancja na wymienione części obowiązuje 2 lata. Gwarancja na część, ale to raczej nie wymieniona wiązka szwankuje znowu. Więc trochę w głupiej sytuacji jestem. Poprosiłem o jakiś wydruk, który by potwierdzał wymianę elementów. Wydruku z komputera nie otrzymałem, bo "przepływ części jest miedzy ich ASO, a magazynem VW i to oni wystawiają fakturę producentowi, a nie klientom w przypadku napraw gwarancyjnych", ale wpisano mi do książeczki serwisowej wymianę części razem z ich kodem i podbito pieczątką.

Przepraszam za offtopic we własnym temacie, ale to akurat mnie spotkało w serwisie i może komuś się przydać przy podobnej akcji.
Obrazek ;)
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

0.9,1.2,1.4,.1.1 0.9 jakoś tak, +30 na zewnątrz wiec trochę niemiarodajne
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

ja w zimie miałem takie spalanie przy -17 stopni C, więc myślę że jest coś nie tak ale nigdy nie miałem styku z tym silnikiem więc nie pomogę :
http://www.youtube.com/watch?v=yD7GAQ7iVLg

U mnie jest 0,3-0,4 l/h na ciepłym silniku na zimnym 0,5-0,6 a z klimą to jest 0,7-1,2
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

rano:1.0,1.8,2.0,1.41.8 a dopiero po kilkunastu sekundach zeszło do 1.0...


więc twoje dane są spoko
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

Ok super. Może nowy sterownik silnika coś zmienia w tym ssaniu na zimno, bo wcześniej czegoś takiego nie widziałem, a miesiąc temu mi w ASO updatowali komputer.

Dziękuję wszystkim za pomoc :piwo: , nie spodziewałem się nawet tak szybkiej reakcji i odpowiedzi :)

http://www.youtube.com/watch?v=p0uZ_dIQb5k

Nagrałem dzisiaj film. U mnie to tak wygląda ;)
Obrazek ;)
s
skatte
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 28 wrz 2014, 9:28

Post autor: skatte »

Witam mam podobną sytuacje, posiadam vw polo 1.2 60 km '11 rok, przy odpaleniu rok temu w ciepłe dni było tak jak kolega wyżej pisał przy odpaleniu motoru 1,5 / 2 l /h i spadało nawet w zimie było podobnie teraz aktualnie startuje od około 3,5 / 3 l / h (w ciepłe dni) i maleje, czym może być spowodowany ten wzrost?

Z góry dzięki za rady
d
deha1
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:20
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: deha1 »

wskazania na komputerze mają bardzo mało wspólnego ,z faktycznym zużyciem,martwić należy się dopiero wtedy gdy pod dystrybutorem zauważymy zużycie odbiegające od tego z ostatnich trzech miesięcy(sposób jazdy,pogoda,sezon,paliwo-różne nawet na tych samych stacjach)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”