Do wymiany potrzebne nam bedzie:
-kaseta mechanizmu zmiany biegów wraz z linkami
-klucz nasadowy 13
-srubokret cienki plaski
-srubokret gróby płaski
- kluczyk nasadowy 10
-w zaleznosci od tego jaki mamy wydech to taki klucz

-Klucz płaski 13

Zaczynamy:
Pierwsze co trzeba zdjąć albo odchylić w dół wydech środkowy:


Następnie małym śrubokrętem płaskim musimy poodginac blokadki i wykręcic jakos metalowe podkładki które trzymaja aluminiową osłone wydechu

Mechanizm na wierzchu

Teraz trzeba odkręcić wspornik (łape) linek od silnika klucz 13(w moim przypadku skrzynie miałem zdemontowaną wiec juz miałem odkręcone) Oraz wypiąć zawleczkę linki małej od skrzyni i odkręcić linke dużą od wybieraka skrzyni klucz 13.

Teraz bierzmemy kluczyk 10 i musimy odkręcic wspornik z linkami od sanek tu może być cięzki dostęp ale pryz demontażu skrzyni teżsie to odkręca

Następnie lecimy do środka auta podnosimy mieszek, tam rozchylamy zawleczke gałki i sciągamy gałkę


Bierzemy kluczyk 10 i odkręcamy plastikowe nakrętki od kokpitu

Wracamy na dół bierzemy 13 nasadową i odkręcamy śruby trzymające cały mechanizm. I w tym momencie wyciągamy linki z mechanizmem



Stary mechanizm , nowy mechanizm

Trzeba przełożyć wspornik tak wiec bierzemy śrubokręt płaski i musimy wysunąć zawleczki trzymajace linki. Przekładamy na nowe i zakładamy zawleczki.


Teraz wracamy pod auto i montujemy linki analogicznie do demontażu

Strach ma wielkie oczy a robota zajmuje jakieś 30 minut
